Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
@Majesteit: ik denk persoonlijk niet echt dat Modifast ermee te maken heeft? Op het andere forum heeft een dame meer dan 3 maanden aan de Modifast gezeten en die is de ok doorgefietst alsof er niks aan de hand was. En ook daarna ging ze een stuk beter. Ze was wel afgevallen tot onder 95 kilo, dus wellicht zit het lastige toch in ons overgewicht? Ik weet het niet hoor, maar in Modifast zit alles wat je nodig hebt. Toch?

Maar jij zult de peilstok ook zijn, omdat je niet hoeft te crashen.

Ik kom maar niet bijgelezen met alle postings van jullie. Ik ga straks even naar de dokter voor mijn bloeddruk en dan lekker verse spinazie halen en een vleesje. Manlief heeft late dienst deze week, dus ik heb vanavond echt helemaal het huis voor mij alleen en de beestjes. RUST!

En dan kan ik ook rustig teruglezen.
O ja nog even:

Lauw, durf je het nog niet aan om een aardappeltje, wat lekkere groenten en een vleesje in een blender te gooien? Of te staafmixeren? (vergeef het me als ik iets gemist heb...) Die zelfgemaakte tomatensoep klinkt me wel heerlijk in de oren!!

Gaat het vandaag wat beter met eten? En de zwelling? Misschien had alles wel te maken met zo lang zitten op die verjaardag? Kan best dat het van binnen ook wat geirriteerd is geraakt door een ongewone houding wat langere tijd.

En dat je daardoor even minder opkon. Maar dat is uiteindelijk alleen maar goed voor het gewicht, nietwaar?

Wanneer moet jij voor het eerst naar de diëtiste? Kan dat wel bij jou in de buurt? En controle afspraak ook over 3 weken?
Sassika: wanneer ben jij weer aan koffie begonnen? Ik durf het nog even niet zo goed...,
Hye Maaike,

Leuk weer even wat berichtjes van je te lezen! Hoe is het nu met je? Gaat het al weer wat beter?

Wat betreft de vermoeidheid, kan het niet nog de narcose zijn? Bij het NOK gaven ze aan dat vetcellen de narcose vasthoudt, dus hoe meer vetcellen, hoe moeier (en langer) je bent na de operatie.

Is er bij jou niet geadviseerd om geen koffie meer te drinken na de bypass? Koffie onttrekt calcium aan je lichaam en aangezien je van heel wat stoffen tekort komt/gaat komen. Kan zijn dat dat inmiddels alweer veranderd is hoor, ik weet het niet precies. Gaat allemaal zo snel af en toe
Maaike

Ik heb op de derde of vierde dag al koffie gedronken(senseo)

Ik werd er direct heel misselijk van.Toen heb ik de milde senseo gekocht en dat ging goed.Ik kon geen hele kop op maar zomaar een paar slokjes en dat ging goed.

op het moment dat je een slokje neemt en het gaat je tegenstaan dan moet je direct stoppen want anders gaat het mis,maar dat vind ik bij alles ook bij eten en ander drinken.

Dit vermindert wel maar het gaat niet over,bij mij toch niet.

Dat is mijn seintje denk ik,van en nu is het genoeg dus STOP.

Voel je je al wat fitter?Luister maar gewoon goed naar je lichaam,dat geeft vanzelf aan wat kan en wat niet.

Groetjes
Dank je. Ik heb nog niet echt behoefte aan koffie, maar voor het geval dat ga ik vast een zakje milde senseo halen. (hihi, normaal dronk ik extra dark).

Ja, ik heb geloof ik ook ontdekt wat mijn 'niet doen' moment is. Een beetje hikken en burpen. Ik maak trouwens alleen maar dingetjes die ik heel lekker vind.

Wat ik nog niet voel, is wanneer ik vol zit. Op een gegeven moment krijg ik een iets snellere hartslag (had ik voor ok ook, als ik me over-at) en ga er maar vanuit dat dat het vol gevoel is...

Ja, maf hé: helemaal geen honger meer. Ik kan er ook nog niet over uit! En écht geen honger. Niks, niente, nada. Inderdaad wel trek in dingetjes, nu zeker met al het gemalen en vloeibare eten.

En af en toe mag er best wel eens iets, maar ik ben zoooo blij dat die eeuwige honger weg is!!!
InyMiny; ja ik denk zeker dat het de narcose is! Ik wil denk ik gewoon veel te snel 'beter' zijn en wandelen en shoppen enzo.

Dat van die vetcellen wist ik nog niet, dus dat kan een hoop verklaren!

Er is niks verteld over koffie, maar omdat de koffie die ik drink nogal sterk ik en dus ook wel eens 'op m'n maag sloeg', durfde ik er nog niet aan...

Zo'n kopje thee wat al heel snel lauw en daarna gewoon ijskoud is schiet ook niet op. Dus denk ik dat ik soms ook wel gewoon een bakkie wil doen.

Maar voorlopig heb ik er nog geen trek in.
Nou lijkt me niet zo lekker in de mixer.. Dus ik kies dingen die niet zo stug zijn en ik gewoon goed kauw..zo dat het goed doorglijdt naar binnen zeg maar hehe.. Dacht vanavond zalm in de oven te doen is ook lekker zacht.. Over twee weekies ga ik een broodje proberen en aardappelen en groenten enzo.. Ik moet pas na zes weken nu nog vijf dus naar Ra-Medical toe en dan gaan ze gelijk kijken met bijspuiten enzo..en dan hoor ik wel hoe of wat met een dietist..geen idee of dat in de buurt is of niet.. Ik had er eerst een in schagen maar daar moest ik zelf voor betalen want die was niet aangesloten bij me trias verzekering..dus dat wil ik niet eigenlijk...die geloofde ook niet in een maagband en dat soort dingen..zij vond dat ik spychologische hulp moest zoeken. Ze vond dat ik een binge eating disorder had/heb? Ben ik het niet mee eens maargoed dat laten we maar in het midden wat het is. Ik heb ook geen idee hoe vaak ik daar heen moet enz.. Ik moet wel Ra-Mecial deze week bellen om te vertellen hoe het gaat enz.. Ja ik wil niet te weining calorien eten..wil wel me kacheltje brandende houden. Dus dan maar iets langzamer afvallen..vind ik niet zo erg...als het er maar afgaat..zit nu rond de 500 a 600 calorien denk..nog veels te weinig eigenlijk..kreeg nog meer met modifast zowat whahaaa
Zo weer ff een tijdje geen tijd gehad om fanatiek mee te lezen. Sorry Maaike, heb je operatie gemist maar ik zag dat het je wel tegengevallen is. Jammer, maar die tijd wordt nu alleen beter voor je. Je verliest al aardig wat, super hoor. Gaan met die banaan.

Lauw, zie dat je met je bandje nu toch al aan het smokkelen ben. Niet aan toegeven joh, het bandje is een hulpmiddel, ook in je hoofd moet je de knop om gaan zetten. Tonijn, hoe je het ook went of keert, het is niet het bedoelde vloeibaar als wat je hebt opgekregen waar je je aan moet houden.

Dan kan je er zelf wel een mooie draai aangeven dat het wel soort van vloeibaar is en dat je goed kauwt, maar het is niet wat je nu mag nemen.

Als je nu zelf ook aan je knop gaat werken, zoals het niet toegeven aan waar je eigenlijk wel trek in heb, dan heb je er op termijn alleen maar voordelen van. Want ook dalijk op langere termijn, is het niet handig om ergens aan toe te geven, welke wending of voordeel je er ook bij verzind.

Op zich lijkt het nu of ik je aanval, het tegendeel is echter waar maar wees eerlijk (ook tegen jezelf) als het gaat om het stukje wat je zelf (in je hoofd) ook moet veranderen. Met jezelf voor de gek houden, kom je er niet en eet je jezelf dalijk door je bandje heen.

Ik denk, dat de ervaren maagbanders het met me eens zullen zijn dat ik dit zo neerzet. We zijn er om elkaar te helpen, te steunen maar zeker ook om niet te helpen de ander voor de gek te houden.

Ik ga nu als een tierelier. Het bandje staat nu een stuk beter, er bleek toch veel verloren te zijn gegaan met de inspuitingen steeds en zat dus nog lang niet aan de 10ml maar aan de 6. We gaan nu kijken of dat er alleen verlies is na inspuiting of dat er tussentijds toch ook wat weg druppelt.

Er vliegt 2 ons gemiddeld per dag af, en dat i.c.m. met de afslankmassage ben ik van maatje 46 in januari, nu in maatje 42 dus zeker niet vervelend. Ik heb een zeer moeilijke start gehad met het bandje, waarvan ik op een gegeven moment wel ging twijfelen of dat er wel de juiste beslissing genomen was en dat nu juist IK die ene % was waarbij het niet zou werken.

Ik hoop dat het nu met pudding ook inmiddels beter gaat, we hadden de zelfde moeilijkheden. Dus kom op pudding, je was net na mij, we zitten heus bij de % van de wel werkende bandjes.
Ik doe het in delen hoor want er verdwijnt wel eens wat van de tekst:

@sassika, jij gaat ook als een tierelier. Super he, ik heb vandaag in BoZ de nieuwe dokter gehad ipv Feskens maar ook dat is een schatje zeg. Er is wel wat Nederlandse ondertiteling bij nodig maar ook een super vriendelijke en leuke vent. Overigens dat vind ik met het hele team van BoZ.
Even voor de duidelijk ik smokkel niks..de dietist in het ziekenhuis in hoogeveen zei dat ik het mocht als ik dacht dat het ging..zolang ik maar goed kauwde..20 keer in plaats van 10 keer zei ze..dus ik doe opzicht niks wat ik niet mocht..
Ra-Medical zegt vloeibaar ja en dat heb ik ook gezegd in Hoogeveen maar die zei dat dat niet hoefde..dat ik het zelf goed genoeg aanvoelde..eerst wilde ik vloeibaar blijven doen omdat ik de eerste twee dagen niks zowat door me keel kreeg maar nu gaat dat veel makkelijker.. Ik voel me ook niet aangevallen.. Ik weet zelf dat ik niks doe wat niet mag van Hoogeveen.. Hoogeveen belde me nog vier of vijf dagen na de operatie en ik heb ze ook gezegd dat ik tonijn had en een lepel cruesli met youchurt en het was goed zolang ik geen last kreeg..dus ik zie het probleem niet..of dat ik mezelf voor de gek hou..
maaike lijkt me ook logisch dat je na de operatie nog een poosje moe bent, ik heb daar ook altijd last van.(alsof ik het wekelijks doe),Wat die koffie betreft, ik dink altijd "tweedehands"senseo als ik eens koffiedrink. Mijn man zet een bakkie voor zichzelf en ik gebruik dezelfde pad voor mij.lekker slap. ik vind koffie nl niet meer lekker sinds ik mn galblaas kwijt ben.kben nu van de groene theetjes.

begin ik langzamerhand het hele overzicht in maagland kwijt te raken.maar ik ga voor mezelf een week of drie vloeibaar en gepureerd vanwege de wondjes binnenin en daarna ga ik andere dingen proberen. LIjkt me erg spannend; wat gaat wel en wat nog niet, en helemaal het idee van geen honger meer hebben....voorlopig net nog 2 crackers gehad met leverpastei....
@Majesteit, was jij nog niet geopereerd? Ik heb namelijk het idee dat jij aalllllllllllllllllllllllllllllllllllang geleden geopereerd was.

Vraag me niet waarom asjeblieft, maar ik had dat idee.
Ratpatrem

dr Reremoser is inderdaad ook een liefie.Ik had hem in het ZH aan mijn bed want hij was daar toen nog maar net begonnen.

Toen ik wakker werd stond er aan iedere kant van mijn bed een Dr,wat een verwennerij,haha.

De nacontroles heb ik zowiezo bij hem,Dr Feskens heb ik na mijn operatie nog maar 1 keer gezien.

Haha,ik versta hem wel goed maar ja ik woon natuulijk tegen Belgie aan,5 km vandaan de grens,35 km vandaan Antwerpen.

Op 1 april(geen grapje)moet ik weer naar de dieetiste,eind mei pas naar de Dr.Het gaat bij mij inderdaad ook lekker.

Doei doei
quote:Maaike1962 schreef op 19 maart 2011 @ 23:40:

Ik heb tot pagina 137 gelezen. Morgen verder....

Vanaf blz 111 ben je weg gebleven en hebben we heeeel veeel over je geroddeld.

Heb je dat allemaal al...tot blz 137 doorgeworsteld?

Knappe meid hoor.....
@ratpatrem... toevallig! ben vandaag ook naar BoZ geweest!!!

Was jij voor de halfjaarlijkse controle?

Ik was voor bijspuiten.. De tweede keer. Voel me nu al heel de dag vol zitten. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.. Moest vaak aan je denken toen je niet het gewenste resultaat behaalde...
inyminy ik ben het slakje hier. terwijl iedereen me qua datum voorbij vliegt, en voorgaat, blijft mijn datum nog steeds staan; 18 april. maar ik klink al wel alsof ik er al heel veel van weet he? haha. goed opletten hier en absorberen maar.......en vragen vragen en vragen.

aarbij heb ik een voortraject van 6 ochtenden waarin gesprekken/overdenkingen en info van dietist, bewegingstherapeut, psycholoog en arts. vanochtend had de arts vragenronde. heerlijk, alle vraagjes die er nog zijn even stellen, en dan de hele groep (nou ja, wel 8) maar toch, je steekt er heel veel van op. ik ben dr helemaal klaar voor. eerst nog even 12 dagen richting spanje, en dan door naar de OK .

....en bij mij lopen die bladijden nog steeds heel gek door elkaar. zo is er een korte, en als ik dan naar de laatste ga staat alles erweer hetzelfde. dus ik stop met teruglezen.

Heb ik vandaag qua pijn een rampdag, dus ik houd me heel stilletjes. fijne avond.
Oh ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je ging eerst op vakantie!!! Sorry vergeten

Jammer dat je een baaldag hebt qua pijn. Maar het is gelukkig bijna 12 april!!!! Hopelijk ben je daarna van je pijn af! Dat hoop ik voor je!
jeetje, ouwe kwebbelaars hier.

Ben ik het weekend werken, kletteren jullie de oren van me kop.

gelukkig wat betere berichten van iedereen.

@Maaike, die zich langzaamaan weer wat beter voelt.

@Laura, die haar spierpijn wat kwijt is en die langzaam aan weer naar kauwen overgaat. Ik mocht/moest ook, zodra ik er behoefte aan had, weer gaan kauwen en meer vaster voedsel nemen. Natuurlijk geen FRITES met MAYONAISE, of zoiets, maar wat aardappelpuree, zachte groente en gekookt overgaar vlees. Dat dat weer voor ieder zieknhuis anders is, begrijp ik steeds minder van.

Waarom daar wel en elders niet, blijft voor mij een raadsel

@Spullie, die eindelijk ook een vol gevoel heeft, na haar recente opspuiting.

@Brenda gelukkig ook wat meer effect. Ik heb 1x een wanhoopsgevoel gehad, na het eten van dat stukkie konijn, waar ik me zoooo op verheugd had, dat ik waarschijnlijk te gulzig heb gegeten. Ik heb het gewten en weet wat je met die pijn bedoelde. Ik was blij dat het kwijt was na een innige omhelzing met tante wc-pot. Was een echte opluchting. Daar zit je dus niet op te wachten.

Ik begin ook wel wat meer signalen te krijgen. Gelukkig maar, maar denk dat het nog niet helemaal optimaal is. Maar we boeken vooruitgang, zullen we maar zeggen..... 't Kumpt allemoal goood, zeggen we in limburg.

@Sasika, jij gaat echt als een tierelier. Of je nu die massage de schuld geeft of niet, de kilooo's vliegen met kledingmaten het raam uit, zooo de wijde wereld in.

@Ratpatrem zag ik ook even voorbij flitsen hier, maar ik ben alweer vergeten wat zij te melden had.

Errug erg he, tja de leeftijd.....en het tijdstip na een zware schooldag.
@ Kimi29,

Leuk dat je komt de 31e. Goed dat je vervoer hebt kunnen regelen. Lukt dat niet kom ik je met plezier van station Heerlen ophalen.

@InyMINY (in alle schrijfvarianten.

Vervelend dat je je niet lekker voelt.

Wordt tijd dat er een eind komt aan dat zenuwslopende wachten op een definitief iets.

@Queen der nederlanden

Jouw datum komt ook steeds dichterbij nu. Minder dan een maand te gaan. En daarin ga je nog heerlijke dingen ondernemen.

Hoe waren je shakies bevallen bij je medecursisten? Hebben ze geproefd en het oke bevonden?

Super dat je op je prive-school ( je kunt gewoon niet zonder het onderwijs) zoveel wijsheden leert en fabels de deur uit jaagt.

En dat dat gaat met een groepje leuke leergierige leerlingen is alleen maar nog leuker. Dat geeft je een goed inzicht in You new life, you new world, you new happinezz......GO FOR IT.

Nog even en dan voel je die heerlijke warme zon van Torres Mol Linolinos........... Vergeet je niet je bikini aan te houden , anders denkt ome dokter dat er plots een negerinnetje op de ok tafel ligt. Er meoet dus gezien worden dat je van oorsprrong blank bent.

Wanneer moeten we je komen uitzwaaien???
Lauw,

Nog niet van die tip gehoord en het valt te proberen.

Maar mij is verteld dat ik 30 min voor en 30 min na eten niet mag drinken.

Op dat moment is het een "verlossing" want dit gun je niemand zo'n pijn!

InyMiny,

Ben het met je eens een operatie is voor het leven of het nu maagband is of GBP.

En ik vond ze zo jong

Limburger,

Gelukkig ook maar 1x gehad.

En omhelzing met "tante wc-pot" hoeft mij niet te vaak.

Ben ook heel blij met de signalen.

Kon vanavond ook veel minder op dan voor donderdag.

En brood gaat moeilijker, voel het dan "hangen"

Hier in Fryslan: it koamt good!

Majesteit,

Dikke en het gaat hard voor jou!

Maaike,

Het komt wel weer, geniet van je avonden alleen maar neem je RUST!

Zullen morgen zien wat vriend weegschaal aangeeft.

Op dinsdags geopereerd en dan weeg ik ook meestal.
Nee dat is mij ook verteld met die 30 minuten..maarja als je in pijn zit? Kan je niet veel anders lijkt me? Sommige mensen doen het als ze sochtends al merken dat ze niks binnen krijgen dan nemen ze later een hete thee zodat ze smiddags wel kunnen eten..maarja zoals ik al zei ik heb het niet geprobeerd..was ook niet nodig..nog geen last gehad dus ik weet niet of het echt werkt.. Ik weeg ook dinsdag :D
Ben dan bang dat ik helemaal over mijn nek ga.

En dat vermijd ik liever.

Maar wie weet als het me overkomt wat ik dan ga doen.

Spannend morgen
@majesteit; jouw dag komt steeds dichterbij!!!!! Hopelijk heb je vandaag een betere dag dan gisteren.

@Kimi; woohoo, ook jouw dag komt steeds dichterbij. Als majesteit 12 april mag, dan ben jij daarna aan de beurt om jouw datum te horen!!!

@Maaike: doe rustig aan hoor, we lopen niet weg.. Wel ben ik zeer nieuwsgierig hoe het met je is en hoe je ervaringen zijn.

Sjo, ik ga weer even aan het werk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven