Gezondheid alle pijlers

maagbloeding SEH of niet?

23-02-2010 11:24 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteravond ben ik bloed aan het braken ( nu zes keer een beetje gemengd met gal). Ook heb ik flink pijn in mijn maagstreek. Ik gebruik nu anderhalve week diclofenac in combinatie met zantac en dat gaat dus niet goed. Die diclofenac heb ik ook echt nodig vanwege blaaskrampen, anders zijn die ondragelijk.

Vanmorgen bij de huisarts geweest, dit was echter een vervanger van mijn eigen huisarts. Deze zei dat ik maar 2x20 mg nexium moest gaan slikken en stoppen met die diclofenac. Die pijn kon hij dan niets aan doen en wilde hij ook niets aan doen omdat hij me niet genoeg kende en hij niet mijn huisarts was. Ik zei dus dat ik niet kon stoppen met de diclofenac en ik ook niet geloofde dat dit gaat stoppen met een paar nexiumpjes en daar reageerde hij niet op. Ik heb dit eerder gehad en toen ben ik meteen aan een infuus met een hoge dosering nexium gelegd om het bloeden te stoppen.

Ik zit dan ook te twijfelen of ik naar de spoedeisende hulp zal gaan met het risico weggestuurd te worden omdat ik geen doorverwijzing heb, of even af te wachten. Maar ik ga vrijdag op vakantie, dus wil niet het risico nemen dan in het ziekenhuis te liggen.

Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
quote:Jumpsje schreef op 23 februari 2010 @ 23:24:

Haha lolotte, rectaal klinkt dan wat ehh.. beschaafder. verder helemaal met je eens!Ik wilde het nog een beetje in Jip en Janneke taal doen.
Ben weer thuis. Heb een dag aan de nexiumpomp gelegen. Vanmorgen een gastroscopie gehad. Daarop was te zien dat het bloeden gestopt was. Waren allemaal kleine puntbloedingen die voor deze ellende hebben gezorgd. 23 maart moet ik naar de internist en zullen we het verder beleid bespreken. Want er waren op de scopie nog meer irritaties te zien en mijn maagklepje sluit niet helemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven