Gezondheid alle pijlers

Maagonderzoek

10-07-2018 08:53 33 berichten
Vandaag bij de dokter geweest voor blijvende klachten na een antibiotica kuur voor heliocobacter. Nu stelde hij een maagonderzoek voor! Helpppp...daar zie ik dus echt reuze tegenop. Wat is jullie ervaring hiermee? En wel of geen roesje?
Ik vraag geen medisch advies maar ervaringen
Ik zou een roesje vragen. Anders is het echt verschrikkelijk.
Doe maar een roesje, succes!
Ik dacht dat het wel mee zou vallen bij de eerste keer, verdoving spray in je keel. Toen het bitje zodat je mond niet dicht kon en toen het buisje die ik me minder dik had voorgesteld. Gelukkig had ik een infuus en hebben ze me op die manier even kunnen laten slapen haha.

Ik zeg roesje! :sheep:
Ik heb een maagonderzoek gehad zonder roesje. En dat is echt niet fijn. Geen pijn, maar het is echt een heel nare benauwende ervaring.
Nou reageer ik nogal raar op narcose middelen, dus ik denk dat als ik het ooit nog een keer zou moeten het toch weer zonder zou doen. Dus in die zin is het wel te overleven.
Maar als ik zonder nare bijwerkingen een roesje zou kunnen krijgen, dan zou ik dat beslist doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier al twee keer zonder roesje. Ik zou echt niet met willen.
Ik kan uit mezelf nog geen pilletje doorslikken, maar tijdens het onderzoek geen enkel probleem gehad, gewoon goed luisteren naar de arts.

Ik heb ook altijd het idee dat ze voorzichtiger met je doen als je wakker bent :)
Zelfs met een roesje weet ik nog hoe naar het was. Alleen hoe lang het geduurd heeft weet ik niet.

Zelfde met darmonderzoeken: ik herinner me feilloos hoe hard ik gegild heb van de pijn. Tijd is alleen weg.

Dus zeker weten een roesje doen! Lijkt me verschrikkelijk zonder.
Absoluut een roesje eisen! Het is afschuwelijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Heliobacter kun je ook dmv ontlasting laten testen. Zo werd dat bij mijn in elk geval gedaan.
Ik wilde een roesje maar dat deden ze echt niet hoor! Ik zat met een aantal mensen in de wachtkamer en werden een voor een binnen geroepen.

Was binnen 5 minuten gepiept. De kokhalsreflexen zijn naar en het lijkt mij vreselijk werk om te doen maar vond het meevallen. Geen pijn, je voelt er niks van. Even doorzetten en je staat weer buiten.
Ik heb dat een paar maanden geleden gehad.
Ik kreeg een roesje en kan dat jou ook zeker aanraden.
Van te voren vond ik het door al die horrorverhalen doodeng, maar ik moet zeggen dat ik het reuze mee vond vallen. Ik vroeg mij achteraf zelfs af waar men nou zo panisch over doet altijd.
Met een roesje stelt het echt niet veel voor. Je merkt er niets van. Het enige is dat je naderhand wat duf bent, dus die dag en zelfs de dag erna zal je wellicht moe zijn.
Ik heb echt enorm mijn best moeten doen om geen roesje te krijgen. Ik wilde dat per se niet.
En eerlijk: ik vond het een vreselijk onderzoek, maar zou het een volgende keer weer zonder roesje doen.
Wel had ik een geweldige verpleegkundige erbij, die mijn handen vasthield en alsmaar tegen me praatte en me ademhalingscommando's gaf.
Het duurde geloof ik 7 minuten, mss wel de langste 7 minuten van mijn leven.
Maar ik kon wel direct naar huis, dat vond ik dan weer heel belangrijk.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Yasha schreef:
10-07-2018 09:08
Ik heb een maagonderzoek gehad zonder roesje. En dat is echt niet fijn. Geen pijn, maar het is echt een heel nare benauwende ervaring.
Nou reageer ik nogal raar op narcose middelen, dus ik denk dat als ik het ooit nog een keer zou moeten het toch weer zonder zou doen. Dus in die zin is het wel te overleven.
Maar als ik zonder nare bijwerkingen een roesje zou kunnen krijgen, dan zou ik dat beslist doen.
Een roesje hierbij is iets anders dan een normale narcose.
Ik mag geen normale narcose hebben, maar ik had wel een roesje kunnen krijgen.
Was helemaal uitgezocht i.o.m. een anesthesist.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
4 weken geleden maagonderzoek gehad met roesje! Eerste keer zonder was een heel drama bij mij geworden, 2e keer zou zonder roesje gaan maar ik schreeuwde als een mager speenvarken waardoor ik ineens iets kreeg en weg was ik :) En nu de laatste keer aangegeven met roesje, gewoon infuusje en dagbehandeling. Ik heb niets meegekregen niet eens gehoord dat ik die slang moest inslikken? Ik weet echt niets meer. Dus ik zeg roesje! Ik was wel in de avond ziek geworden toen het roesje was uitgewerkt, maar oké het maagonderzoek heb ik dan weer niet meegekregen.
''Geen woorden maar daden''
Ik zou om een roesje vragen, ik vind het echt verschrikkelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat de arts die het deed en het verplegendpersoneel er zelf van schrokken hoe ik er op reageerde. Het was van binnen door heel veel overgeven zo kapot dat het echt pijn deed en ze hebben me met 2 man op de bank moeten drukken omdat ik ondanks de adem commando's gewoon rensport spastische bewegingen bleef maken en helemaal trilde.

Ik moet binnenkort misschien weer en kijk er enorm tegen op terwijl het nog niet eens zeker is of ik weer moet.
stokske schreef:
10-07-2018 09:25
Ik wilde een roesje maar dat deden ze echt niet hoor! Ik zat met een aantal mensen in de wachtkamer en werden een voor een binnen geroepen.

Was binnen 5 minuten gepiept. De kokhalsreflexen zijn naar en het lijkt mij vreselijk werk om te doen maar vond het meevallen. Geen pijn, je voelt er niks van. Even doorzetten en je staat weer buiten.
Dan is dat een waardeloos ziekenhuis. Was ik elders gaan shoppen.
ik geef mn bek ook maar een douw
YellowLemonTree schreef:
10-07-2018 09:51
Ik zou om een roesje vragen, ik vind het echt verschrikkelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat de arts die het deed en het verplegendpersoneel er zelf van schrokken hoe ik er op reageerde. Het was van binnen door heel veel overgeven zo kapot dat het echt pijn deed en ze hebben me met 2 man op de bank moeten drukken omdat ik ondanks de adem commando's gewoon rensport spastische bewegingen bleef maken en helemaal trilde.

Ik moet binnenkort misschien weer en kijk er enorm tegen op terwijl het nog niet eens zeker is of ik weer moet.
Dit had ik dus ook en ik was hoogzwanger dus kreeg geen roesje.
Denk achteraf dat het roesje minder gevaarlijk was geweest dan mijn stresslevel op dat moment.
Bij ons doen ze dat niet met een roesje. Ik vind het ook een verschrikkelijk onderzoek, het is niet pijnlijk want je krijgt een smerig verdovingsspulletje in je keel en desondanks blijf je een braakreflex houden tot het stopt.
Ik heb met en zonder gehad.
Zonder vond ik vreselijk dat doe ik nooit weer dus de tweede keer was met roesje.
Van dat roesje ging ik compleet onder zeil dus ik weet er niks van, ik werd wakker op de zaal :-D
Ik heb zo'n onderzoek zonder roesje gehad.
Vond het een fluitje van een cent.
Het valt wel mee wanneer je rustig blijft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
10-07-2018 10:51
Het valt wel mee wanneer je rustig blijft.
tja, maar dat is nou juist het probleem, zie maar eens rustig te blijven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Solomio schreef:
10-07-2018 09:40
Ik heb echt enorm mijn best moeten doen om geen roesje te krijgen. Ik wilde dat per se niet.
En eerlijk: ik vond het een vreselijk onderzoek, maar zou het een volgende keer weer zonder roesje doen.
Wel had ik een geweldige verpleegkundige erbij, die mijn handen vasthield en alsmaar tegen me praatte en me ademhalingscommando's gaf.
Het duurde geloof ik 7 minuten, mss wel de langste 7 minuten van mijn leven.
Maar ik kon wel direct naar huis, dat vond ik dan weer heel belangrijk.
Bij mij deed ze dat terwijl ze over me heen hing/op me lag/op de tafel plat toen ik lag te kokhalzen en boeren tegelijk.
Had alleen keelspray.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zonder roesje gehad. Ik had van te voren allerlei vreselijke gehoord en het viel me uiteindelijk enorm mee. Ik zou het de volgende keer ook zo weer zonder roesje doen. Grote voordeel vind ik dat je meteen weer (zelf) naar huis kunt.

Het is vooral een vreemd gevoel, maar ik vond het niet pijnlijk.
rosanna08 schreef:
10-07-2018 11:02
tja, maar dat is nou juist het probleem, zie maar eens rustig te blijven
Als je van jezelf weet dat je daar moeite mee hebt, zou ik van te voren investeren in een cursus ademhalingstechnieken/meditatie.

Ik heb echt vreselijke claustrofobie en toen ik een keer in een (claustrofobisch-technische gezien) rotsituatie terecht kwam, waren de meditatietechnieken die ik ooit van een vriend geleerd had mijn redding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven