Maagonderzoek
dinsdag 10 juli 2018 om 08:53
dinsdag 10 juli 2018 om 12:19
Ik had een gastroscopie zonder roesje en het is een enorm traumatische ervaring geweest #rillllll Voor mij was een man die enorme geluiden had en ik dacht nou nou. Maar toen ik er lag heb ik geboert en gekokhalst met een geluid dat vanuit mn tenen kwam. Een soort oerreactie. Ik raakte in paniek en ze hebben me op de tafel moeten drukken. Hoewel ie wéét dat het wel meevalt schreeuwt alles in je lichaam NEE!! Ik snap ook niet waarom ze vanuit het ziekenhuis dit zo doen, want uiteindelijk heb je ook een resultaat van het onderzoek waar je weinig aan hebt.
dinsdag 10 juli 2018 om 12:20
Bij mij ook pas!.redbulletje schreef: ↑10-07-2018 09:24Heliobacter kun je ook dmv ontlasting laten testen. Zo werd dat bij mijn in elk geval gedaan.
En idd roesje vragen!.
dinsdag 10 juli 2018 om 12:22
Hier om de zelfde reden geen roesje en nu bij de eerste afspraak 29 weken zwanger dus als ze het onderzoek willen doen zal ik weer geen roesje krijgen.
woensdag 11 juli 2018 om 03:47
woensdag 11 juli 2018 om 06:35
Ik heb een gastroscopie gehad zonder roesje en zonder verdoving van de keel. Ik vond het niets voorstellen en zou zo morgen fluitend weer gaan. Ze hadden mij voor het onderzoek gezegd dat het belangrijk is om zo goed mogelijk te ontspannen, dus dat heb ik gedaan.
Voordeel is dat je direct mag eten en drinken na gastroscopie zonder keelverdoving en zonder roesje.
Is het nog een optie om iemand mee naar binnen te nemen waar je je prettig bij voelt? Familielid van mij was mee, voor geval roesje nodig was en ik niet mocht autorijden. Familielid werd door ziekenhuismedewerkers uitgenodigd om mee naar binnen te gaan, als ik dat oké vond. Familielid vond het boeiend om te zien en ik lag prima op die onderzoekstafel. Misschien voor jou meer ontspannend als je iemand bij je hebt die je vertrouwt?
Het verschilt trouwens ook per ziekenhuis hoe ze met een gastroscopie omgaan. Hier standaard eerst zonder keelverdoving en zonder roesje, lukt dat niet dan met keelverdoving en zonder roesje. Pas als dat allemaal niet lukt met roesje.
Voordeel is dat je direct mag eten en drinken na gastroscopie zonder keelverdoving en zonder roesje.
Is het nog een optie om iemand mee naar binnen te nemen waar je je prettig bij voelt? Familielid van mij was mee, voor geval roesje nodig was en ik niet mocht autorijden. Familielid werd door ziekenhuismedewerkers uitgenodigd om mee naar binnen te gaan, als ik dat oké vond. Familielid vond het boeiend om te zien en ik lag prima op die onderzoekstafel. Misschien voor jou meer ontspannend als je iemand bij je hebt die je vertrouwt?
Het verschilt trouwens ook per ziekenhuis hoe ze met een gastroscopie omgaan. Hier standaard eerst zonder keelverdoving en zonder roesje, lukt dat niet dan met keelverdoving en zonder roesje. Pas als dat allemaal niet lukt met roesje.