Maagzuur
dinsdag 5 augustus 2008 om 16:09
Hallo,
Ik heb eigenlijk nooit last van maagzuur. Maar zo eens in de zoveel tijd heb ik last van een gigantische aanval, of wat het ook is.
Dan lig ik 's nachts al te woelen, want dan voel ik mij al niet goed. Maar ik slaap dan half en doe er niks aan.
Als ik dan opsta ben ik ontiegelijk misselijk, dat ik meteen moet overgeven. Dan komt er zoveel zuur uit en soms ook nog eten van de vorige avond. En dan geef ik niet een keer over, nee minstens 5 a 6 keer. En mijn maag doet zo'n pijn, niet normaal.
Normaal trekt het na een paar uur wel weg.
Vandaag had ik dat dus ook, maar ben wel naar mijn werk gegaan (ik wilde mij niet ziekmelden). Ik kan jullie zeggen, dan is autorijden best gevaarlijk!
Eenmaal op mijn werk ging het niet.Als ik moest bukken kwam er veel zuur naar boven. En die pijn in mijn maag bleef maar. Ik ben toch maar naar huis gegaan.Voordat ik ging kreeg ik als tip om vanilevla te eten.Hebben jullie misschien nog meer tips?
Kom maar niet met rennies of andere zuigtabletten, want daar word ik nog misselijker van.
Dit wil ik dus echt niet elke week hebben!
Ik heb eigenlijk nooit last van maagzuur. Maar zo eens in de zoveel tijd heb ik last van een gigantische aanval, of wat het ook is.
Dan lig ik 's nachts al te woelen, want dan voel ik mij al niet goed. Maar ik slaap dan half en doe er niks aan.
Als ik dan opsta ben ik ontiegelijk misselijk, dat ik meteen moet overgeven. Dan komt er zoveel zuur uit en soms ook nog eten van de vorige avond. En dan geef ik niet een keer over, nee minstens 5 a 6 keer. En mijn maag doet zo'n pijn, niet normaal.
Normaal trekt het na een paar uur wel weg.
Vandaag had ik dat dus ook, maar ben wel naar mijn werk gegaan (ik wilde mij niet ziekmelden). Ik kan jullie zeggen, dan is autorijden best gevaarlijk!
Eenmaal op mijn werk ging het niet.Als ik moest bukken kwam er veel zuur naar boven. En die pijn in mijn maag bleef maar. Ik ben toch maar naar huis gegaan.Voordat ik ging kreeg ik als tip om vanilevla te eten.Hebben jullie misschien nog meer tips?
Kom maar niet met rennies of andere zuigtabletten, want daar word ik nog misselijker van.
Dit wil ik dus echt niet elke week hebben!
dinsdag 5 augustus 2008 om 16:53
Het klinkt misschien gek, maar die pijn in je maagstreek en maagzuur en spugen zou ook kunnen duiden op galstenen. Vooral omdat je zegt dat het 's nachts gebeurt en aanvalsgewijs. Heb ook jaren gedacht dat het mijn maag was, maar bleken flinke galstenen de oorzaak...
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
dinsdag 5 augustus 2008 om 17:44
Ik heb het ook. Ik noem het mijn kotsaanvallen! 1 x in de 2 maanden heb ik het. Gebeurt snachts. Heeeeeeeeeeel vervelend. Ben sinds kort naar een psycholoog gegaan omdat ik een soort angst aan het ontwikkelen was om "het"te krijgen. Kweetniet wat het is. Huisarts ook niet. Ze denken stress. maar ja..... Ik wil er van af. Heb er overigens al een x een topic over geopend, maar niks geen reakties waar ik wat aan had.
Ik ben overigens een uur of 16 ziek. 6 x per uur overgeven, en natuurlijk alleen maar gal op den duur. En zo vreselijk misselijk. Gewoon eng. Geen maagpijn.
Ik ben overigens een uur of 16 ziek. 6 x per uur overgeven, en natuurlijk alleen maar gal op den duur. En zo vreselijk misselijk. Gewoon eng. Geen maagpijn.
dinsdag 5 augustus 2008 om 20:51
Ik heb het ook regelmatig. Normaal gesproken let ik wel een beetje op wat ik s'avonds eet, geen vette dingen, niet te veel vlees, niet te veel rode wijn (witte ook trouwens). Het enige wat bij mij helpt als ik het voel aankomen is Zantac. Dat is te verkrijgen bij de drogist. 2 tabletjes en de schade blijft dan meestal beperkt.
zaterdag 9 augustus 2008 om 11:29
Nou, ik heb naast mijn eten ook nog mintparels gegeten. Die hebben er schijnbaar voor gezorgd dat mijn eten niet goed verteerd is, en een bepaalde stof uit dat snoep heeft voor overmatig zuur gezorgd. Het was de volgende dag ook gewoon over, alleen spierpijn rond mijn maag.
De dokter heeft wel gezegd als ik dit vaker achter elkaar ga krijgen ik weer langs moet komen. Maar nu wijt hij het aan de snoepjes.
En dat geloof ik ook wel, want verder heb ik nooit maagzuur. Alleen af en toe zo'n aanval. En als ik zo terug kijk, meestal was het ook vettig eten en heb ik ook gesnoept na het eten.
Ik wacht het maar af. Ik hoop voor jullie dat je er ook snel vanaf bent.
De dokter heeft wel gezegd als ik dit vaker achter elkaar ga krijgen ik weer langs moet komen. Maar nu wijt hij het aan de snoepjes.
En dat geloof ik ook wel, want verder heb ik nooit maagzuur. Alleen af en toe zo'n aanval. En als ik zo terug kijk, meestal was het ook vettig eten en heb ik ook gesnoept na het eten.
Ik wacht het maar af. Ik hoop voor jullie dat je er ook snel vanaf bent.
zaterdag 9 augustus 2008 om 12:12
Ik heb het toevallig vannacht ook gehad,heb gisteren wel bier gedronken maar niet eens echt super veel,heb wel chips gegeten en denk dat het daarmee te maken heeft gehad .Moest een paar keer overgeven en heb een extra kussen gepakt zodat ik wat meer rechtop lag en toen was het na een tijdje gelukkig weg
Wat mij nog wel eens wat verlichting wil geven is een glas melk drinken maar dat had ik nu dus niet in huis.
Rennie helpt bij mij ook niet altijd,gisteren dus niet....geloof dat dat ook niet goed is als je dat vaak gebruikt.
Wat mij nog wel eens wat verlichting wil geven is een glas melk drinken maar dat had ik nu dus niet in huis.
Rennie helpt bij mij ook niet altijd,gisteren dus niet....geloof dat dat ook niet goed is als je dat vaak gebruikt.
vrijdag 19 augustus 2011 om 18:24
Er is een nieuwe website, met betrouwbare informatie over het behandelen van de refluxziekte (zuurbranden). In samenwerking met de artsen van de multidisciplinaire MDL motiliteits-chirurgie polikliniek (MOT-CHIR) van het Academisch Medisch Centrum te Amsterdam. Binnenkort ook met operatiefilmpjes. De website is te vinden via http://www.refluxziekte.nl