Gezondheid alle pijlers

Maak ik me onnodig ongerust?

17-12-2013 22:17 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 9 jaar oud, is sinds zaterdagmorgen goed ziek, de twee dagen ervoor was ze ook al niet ok, ze klaagde van spierpijn in de benen, mogelijk had ze die vrijdag al koorts.

Zaterdag na het zwemmen had ze meteen hoge koorts40+ en heel veel hoofdpijn. Zondagmorgen opnieuw veel hoofdpijn, veel koorts, op een gegeven moment kon ze niet veel licht mr verdragen, toen kwam ik gelijk wat ongerust en beslisten we dat we niet tot maandag gingen afwachten en hebben we een op zondagmiddag een dokter van wacht geraadpleegd. Die heeft ons doorverwezen naar de spoed, om hersenvliesontsteking uit te sluiten, hij voelde zich niet 100procent zeker..

Na een paar bange uren in spoed, en na een bloed en urinetest mochten we weer naar huis, ze had geen meningitis het was een gewone griep....gelukkig maar.

Ze blijft echter hoge koorts maken, ze ijlt, heeft het over rare dromen, en alles dat beweegt rond haar. Ik ben trouwens vanmorgen opnieuw naar huisarts geweest...die zei dat een kind 5 dagen koorts mag hebben...we moeten het nog even aankijken tot vrijdag.

Deze avond opnieuw 40.1 onder oksel, ik vind het best veel, ik vind dat we sinds zaterdag nog gn stap vooruit zijn. Het zou nu toch moeten beteren? Wat denken jullie, misschien maak ik me onnodig ongerust, ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.
quote:hupseflups schreef op 19 december 2013 @ 15:20:

...

Als ik het zo lees, ben jij er inderdaad heel goed uitgekomen dat vind ik fijn voor je zeg! Is het al lang geleden?

Leuk om te weten wat voor werk je doet. Ik vind het altijd wel interessant, je kan tegen zoveel dingen aanlopen.

Ik was destijds 17, misschien kan het bij jonge kinderen sneller fout gaan waardoor ze het ook sneller willen uitsluiten? Bij mij hadden ze het steeds over hersenvliesontsteking en dat het dat niet kon zijn omdat ik geen vlekken op benen had. Althans zo herinner ik het, iets met vlekken. Ik zou net met hbo studie beginnen, was ook erg blij toen ik weer naar school kon. Ik ben inmiddels 31 dus alweer lang geleden ;) Vandaag toevallig nog dat ik boekenkast ipv kledingkast zei en namen verkeerd zei, maar ja ik ben ook erg moe. ;)

Woedie erg jammer dat ze het zwaar te pakken heeft maar heel fijn dat je nu weet wat het is, hopelijk slaat de antibiotica snel aan. Zo zie je maar dat je voorgevoel dat het ernstig is toch klopte. Fijn dat ze niet in ziekenhuis opgenomen hoeft te worden.
quote:woedie schreef op 19 december 2013 @ 16:34:

We weten eindelijk wat er met onze dochter scheelt, ze heeft een longontsteking, gelukkig maar geen te grote longontseking.

Vanmiddag had ze opnieuw 38.5 op dag 6, mijn kind 6 dagen koorts, ik was niet meer te houden. Ik ben ermee naar de spoed gereden, daar hebben ze een foto van de longen genomen, en zo de diagnose vastgesteld. we mochten opnieuw naar huis met antibiotica, binnen de 48 uur moet ze nu koortsvrij zijn, anders moeten we terug.

Raar om te zeggen dat ik opgelucht ben, je voelt dat er iets grondig mis is met je kind, na 6 dagen veel gesukkel weten we nu wat er scheelt en is er nu een juiste behandeling.Zo longontsteking is best heftig! Gelukkig is nu duidelijk wat er aan de hand is en hopelijk knapt ze snel op van de antibiotica.
Sorry, foutje! Mezelf gequote ipv eerder bericht aangepast.
Woepie, wel fijn dat het nu duidelijk is wat er met dochter aan de hand is (had trouwens haar naam nog wel gelezen, wat een leuke naam!) en dat ze behandeld wordt. Zie je maar je dat moedergevoel toch klopte. Goed dat je daar op vertrouwd hebt uiteindelijk! Hopelijk knapt ze nu snel op met de AB! Beterschap!
quote:hupseflups schreef op 20 december 2013 @ 00:11:

Woepie, wel fijn dat het nu duidelijk is wat er met dochter aan de hand is (had trouwens haar naam nog wel gelezen, wat een leuke naam!)

Hi...vind ik ook, zo leuk dat ik eventjes niet kon laten om hem te schrijven

en dat ze behandeld wordt. Zie je maar je dat moedergevoel toch klopte. Goed dat je daar op vertrouwd hebt uiteindelijk! Hopelijk knapt ze nu snel op met de AB! Beterschap!
@Hupseflups, Na dag 2 had ik zo het gevoel dat er iets niet klopte, ze was te ziek, zo had ik ze nog nooit gezien, goed dat mijn moedergevoel me niet in de steek gelaten heeft.

Met ons meisje gaat het nu toch vrij goed, ze heeft geen koorts meer, hoest uiteraard veel, klaagt wel nog van die nare droom, ...dan is er iets onwerkelijks dat in haar wereldje komt, waar ze precies bang van is, ik had gelijk precies de indruk dat ze misschien flauw zou vallen als ik haar niet in de zetel zette, ze heeft het vooral als ze vermoeid is.
pff...lastig...onze dochter schommelt nu tussen de 38 en 37.5, ze hoest wel veel meer, bangelijk hoeveel ze hoest.

We hadden afgesproken( met de dokters van de spoed) dat ze binnen de 48 uren koortsvrij moest zijn, anders moesten we weer naar het ziekenhuis, vandaag heeft ze lichte koorts, het heeft eventjes gepiekt tot 37.9...maar wat is koortsvrij???

Men spreekt maar van echte koorts vanaf 38?? Ik had met mezelf afgesproken dat ik maar terug zou gaan met meer dan 38, of heb ik het mis, weer twijfel alom...nog een beetje afwachten???
quote:woedie schreef op 21 december 2013 @ 19:41:

pff...lastig...onze dochter schommelt nu tussen de 38 en 37.5, ze hoest wel veel meer, bangelijk hoeveel ze hoest.

We hadden afgesproken( met de dokters van de spoed) dat ze binnen de 48 uren koortsvrij moest zijn, anders moesten we weer naar het ziekenhuis, vandaag heeft ze lichte koorts, het heeft eventjes gepiekt tot 37.9...maar wat is koortsvrij???

Men spreekt maar van echte koorts vanaf 38?? Ik had met mezelf afgesproken dat ik maar terug zou gaan met meer dan 38, of heb ik het mis, weer twijfel alom...nog een beetje afwachten???Bel de HAP even.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Even bellen hoor.
tja, ofwel moeten we naar de spoed zelf bellen, maar nu een dokter van wacht, dat noemen ze hier in Belgie, die komt binnen een uur, en kent niks van de situatie
Ik zou naar de spoed zelf bellen.
Wat een raar advies meisx. De spoed is NIET bedoeld voor dit soort dingen, daar is de HAP voor. En daar zul je dan ook naar verwezen worden.
Ze heeft dat toch met de spoed afgesproken? Daarom zou ik hen bellen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 december 2013 @ 20:10:

Wat een raar advies meisx. De spoed is NIET bedoeld voor dit soort dingen, daar is de HAP voor. En daar zul je dan ook naar verwezen worden.Het is in België dus dat werkt wat anders dan hier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ah, ik had over België heen gelezen. Daar weet ik verder niets van.
Dat de arts de voorgeschiedenis niet kent is niet erg, ze hebben allemaal dezelfde opleiding en zien heel veel patiënten waarvan ze niet de eerste behandelaar zijn. Hij zal op basis van wat jullie vertellen een goede beslissing kunnen maken.
Als je met de artsen op de SEH hebt afgesproken terug te komen als je dochter niet binnen 2 dagen koortsvrij is dan zou ik dit ook doen. Zij zullen dit niet voor niets zeggen lijkt mij.

Hoop dat de koorts snel zakt en je dochter weer snel beter wordt.
Ik heb daarnet gebeld met de dokter van wacht, heb er gelukkig een goed gesprek mee kn hebben, ik heb de voorgeschiedenis goed kn uitleggen, ze ligt nu te slapen, de koorts is nu 37.6 wat niet echt veel is, maar anders is ze wel wat pips en hoest ze veel, dokter van wacht gaf de raad om nog even af te wachten, hij zou komen indien nodig, we gaan haar goed opvolgen deze nacht, en bij enige verhoging of andere zullen we handelen, effentjes...het besluit genomen om even af te wachten...maar het blijft twijfelen
quote:meisx schreef op 21 december 2013 @ 20:30:

Als je met de artsen op de SEH hebt afgesproken terug te komen als je dochter niet binnen 2 dagen koortsvrij is dan zou ik dit ook doen. Zij zullen dit niet voor niets zeggen lijkt mij.

Hoop dat de koorts snel zakt en je dochter weer snel beter wordt.Dank je voor je reactie, de discussie gaat over wat is koortsvrij, ze noemen het maar echte koorts boven de 38 en daar zit ze net onder, anders zou ik niet twijfelen, maar misschien heb ik ongelijk
quote:meisx schreef op 21 december 2013 @ 20:30:

Hoop dat de koorts snel zakt en je dochter weer snel beter wordt.Dank je voor je reactie, de discussie gaat over wat is koortsvrij, ze noemen het maar echte koorts boven de 38 en daar zit ze net onder, anders zou ik niet twijfelen, maar misschien heb ik ongelijk
een kleine update; een half uurtje na mijn laatste berichtje gisteren, ben ik met mijn meisje opnieuw naar de spoed geweest, de temperatuur verhoogde er was geen twijfel meer. Ze is nu opgenomen in het ziekenhuis, de grote middelen worden nu ingezet.

De pediater vond het een schande dat ze donderdag niet opgenomen geweest is en dat ze niet door een pediater gezien is geweest, hopelijk is ze nu in goede handen
Ah wat sneu! Gelukkig is ze in 'goede' handen en knapt ze snel op door de medicatie. Heel veel beterschap en sterkte gewenst.
quote:woedie schreef op 22 december 2013 @ 10:16:

een kleine update; een half uurtje na mijn laatste berichtje gisteren, ben ik met mijn meisje opnieuw naar de spoed geweest, de temperatuur verhoogde er was geen twijfel meer. Ze is nu opgenomen in het ziekenhuis, de grote middelen worden nu ingezet.

De pediater vond het een schande dat ze donderdag niet opgenomen geweest is en dat ze niet door een pediater gezien is geweest, hopelijk is ze nu in goede handen

Wat sneu nou, net voor Kerst! Maar gelukkig is ze nu in goede handen. En toch maar bewezen dat je moeder instinct goed was en dat er echt iets serieus was met je dochter.
Dank je wel,...ben blij dat mijn moeder instinct goed wad, ben wel helemaal op...de spanning dat door mijn moederhart raasde eist wel wat zijn tol.

Met ons meisje gaat het zo zo, ....de nieuwe longfoto toont aan dat haar toestand niet slechter is maar ook niet beter. We vieren kerst in het ziekenhuis en hopen om misschien donderdag naar huis te kunnen, maar het kan ook langer duren.

Laten we het beste hopen, we wensen allen een zalige kerst toe, daag
Laatste update; We zijn sinds gisteren weer thuis:-) .Sinds ze gevonden hebben in het bloed welke bacterie de boosdoener was, hebben ze heel gericht tegen die bacterie antibiotica kunnen toedienen, en dan ging het heel snel vooruit.

Dochter ziet er weer goed uit, hoewel ze natuurlijk wel wat verzwakt is en dat zal toch een tijdje duren eer ze er weer helemaal bovenop is.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, want een bacteriële longontsteking is niet niks. Bij deze sluit ik de topic af, waar ik toch op een bepaald moment toch veel aan gehad heb, al was het maar om mijn onzekerheden eens te kunnen afschrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven