Gezondheid alle pijlers

Maak ik me onnodig ongerust?

17-12-2013 22:17 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 9 jaar oud, is sinds zaterdagmorgen goed ziek, de twee dagen ervoor was ze ook al niet ok, ze klaagde van spierpijn in de benen, mogelijk had ze die vrijdag al koorts.

Zaterdag na het zwemmen had ze meteen hoge koorts40+ en heel veel hoofdpijn. Zondagmorgen opnieuw veel hoofdpijn, veel koorts, op een gegeven moment kon ze niet veel licht mr verdragen, toen kwam ik gelijk wat ongerust en beslisten we dat we niet tot maandag gingen afwachten en hebben we een op zondagmiddag een dokter van wacht geraadpleegd. Die heeft ons doorverwezen naar de spoed, om hersenvliesontsteking uit te sluiten, hij voelde zich niet 100procent zeker..

Na een paar bange uren in spoed, en na een bloed en urinetest mochten we weer naar huis, ze had geen meningitis het was een gewone griep....gelukkig maar.

Ze blijft echter hoge koorts maken, ze ijlt, heeft het over rare dromen, en alles dat beweegt rond haar. Ik ben trouwens vanmorgen opnieuw naar huisarts geweest...die zei dat een kind 5 dagen koorts mag hebben...we moeten het nog even aankijken tot vrijdag.

Deze avond opnieuw 40.1 onder oksel, ik vind het best veel, ik vind dat we sinds zaterdag nog gn stap vooruit zijn. Het zou nu toch moeten beteren? Wat denken jullie, misschien maak ik me onnodig ongerust, ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.
Fijn dat het nu echt goed gaat!
Fijn dat het de goede kant op gaat
Frankly my dear, I don"t give a damn
Eventjes balen zeg!!!! Hoewel ik ook wel besef dat je met ergere dingen kunt te maken hebben. En hetgene wij nu hebben alleen maar grote ongemakken zijn.

Onze ene dochter (k)is nu goed hersteld, sinds gisteren ligt mijn andere dochter(f) in het ziekenhuis, ook met een longontsteking. Mijn man heeft hetzelfde maar is nog thuis. Het gaat over een bacteriële longontsteking, veroorzaakt door mucoplasma, heeft iemand hier ervaring over?

Met dochterlief (f) gaat het de goede kant op, ze hebben de antibiotica meteen heel gericht kunnen geven, het was eens kort op de bal, niet zo'n lange voorgeschiedenis als met andere dochter (k), gelukkig maar, want (f) is veel freiler...minder sterk....met wat ondergewicht.

Hoewel ik me afvraag of een laag of hoog of normaal gewicht een invloed heeft op een al of niet beter herstel
Nah, wat sneu!

Gelukkig zijn jullie er nu vroeger bij.

Veel beterschap en denk ook aan jezelf
Frankly my dear, I don"t give a damn
Calvijn1@ dank je voel me inderdaad wel wat uitgeput, mentaal ook wat, maar die bacterie sluimert ook wel wat door me geen, ik voel dat aan mijn keel, oren, en hoest, maar ik heb nog geen koorts gedaan
Goh, idd balen zeg. Veel beterschap voor allemaal!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hi, ik schreef daarnet" mentaal ook wat", misschien mentaal ook wat veel, zie er tegenop om morgen weer te werken, heb niet echt het gevoel van een vakantie gehad te hebben. En nu ben ik even aan het klagen ...maar het is toch wel wat heftig geweest, we gaan ons deze jaarovergang lang herinneren.

Mocht iemand iets weten over micoplasma/ longonsteking...laat het maar weten...ik weet dat het vrij specifiek is
Mycoplasma bacterie duurt volgens mij heel lang voordat je daar helemaal van hersteld bent. Het is een bacterie met 1 cel, en wordt vaak verward met een virus.

Twee jaar geleden vermoedde onze huisarts dat ons dochtertje deze bacterie had. Dat bleek later niet zo te zijn. Maar ben toen natuurlijk gaan googelen etc.

Veel sterkte!!
Ben ook al eens gaan googelen, in het ziekenhuis dan ..op de ipad..ik kwam op vrij algemene info uit, ghad toen niet veel tijd en goesting om erop door te zoeken, maar nu deze 1-cellige bacterie bijna geheel ons familie'tje te klissen heeft, wil er precies iets meer over weten
Sterkte woedie, heb je topic meegelezen. Mijn zoontje van 1 lag met kerst ook met een longontsteking, gelukkig een virale en niet zo heftig als bij jullie. Het is wel al z'n derde in zijn korte leventje dus ik weet hoe het voelt als moeder! Sterkte en pas ook op jezelf.

quote:bibaatje schreef op 05 januari 2014 @ 23:14:

Sterkte woedie, heb je topic meegelezen. Mijn zoontje van 1 lag met kerst ook met een longontsteking, gelukkig een virale en niet zo heftig als bij jullie. Het is wel al z'n derde in zijn korte leventje dus ik weet hoe het voelt als moeder! Sterkte en pas ook op jezelf.

Hopelijk is hij goed hersteld, nee, dat valt niet mee...kan ik me voorstellen, hopelijk is het voor je zoontje/ en voor jou de laatste keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven