Gezondheid alle pijlers

Maandelijkse migraine

18-10-2009 18:31 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Heeft ook te maken met hormonen. Toen ik met de pil ben gestopt ,had ik er ineens veel minder last van.
anoniem_70739 wijzigde dit bericht op 18-10-2009 18:33
Reden: spelfout
% gewijzigd
Ben je geswitcht qua anticonceptie toevallig?

Ik wisselde ongeveer een jaar geleden van anticonceptiepil en kreeg accuut heel veel hoofdpijn vlak voor en aan't begin van menstruatie.
Peas on earth!
.
.
Ik heb me laten vertellen dat migraine iets is wat zich op kan bouwen, net als een allergie. Dat zou dus kunnen verklaren dat iemand jaren nergens last van heeft en dan migraine aanvallen krijgt. Als ze maandelijks zijn, dan kun je er donder op zeggen dat het hormoongerelateerd is. Ik heb jaren migrafin (of migpriv) gebruikt en dat werkt voor mij prima. Dat neem je in wanneer je de aanval aan voelt komen en als je geluk hebt dan zet de aanval niet door.

Toen vertelde een natuurgeneeskundige mij dat de menstruatie een reinigingsproces van het lichaam is. Wanneer teveel afvalstoffen zich ophopen, dan moeten ze er toch uit...en dat kan ook gebeuren in de vorm van een migraine-aanval. Mij werd toen de Trias-kuur van Heel aangeraden om het lichaam te reinigen. Sinds ik die, jaren geleden, een aantal maanden heb gebruikt, heb ik bijna nooit meer migraine.
Kan ook te maken hebben met spanningen.

Misschien heeft er een grote verandering plaats gevonden in je leven. Bijvoorbeeld nieuwe baan, verhuizing, ...

Voor en tijdens je menstruatie heb je iets minder weerstand om dat op te vangen.
.
Ik zit in jouw leeftijdscategorie en zo is het bij mij ook begonnen. Eerst hoofdpijn, dat erger werd en toen kreeg ik de neiging om mensen te slaan (of erger). Toen ik met de pil stopte raakte ik zowel de hoofdpijn als de boosheid naar de wereld kwijt.
.
Lindy, ik vond het zelf een beetje vaag klinken toen ik er aan begon, maar het heeft mij heel erg geholpen. Daarnaast kan het sowieso geen kwaad om je lichaam eens goed te reinigen!
.
quote:HEMAlover schreef op 18 oktober 2009 @ 19:17:

Mij werd toen de Trias-kuur van Heel aangeraden om het lichaam te reinigen. Sinds ik die, jaren geleden, een aantal maanden heb gebruikt, heb ik bijna nooit meer migraine.Kun je iets meer over de kuur vertellen? Ik heb even snel op Google gekeken maar ik begrijp dat het druppeltjes zijn die je met water moet vermengen. Is dat het enige wat je dan op een dag mag nemen? Merk je voor de rest nog iets? Geur van afvalstoffen of iets dergelijks of is het niet hetzelfde als bijvoorbeeld ontslakken?
Paloma, even graven in mijn geheugen hoor. Het zijn drie flesjes met druppels die je in water moet oplossen. Ik geloof dat ik ze drie keer per dag moest nemen. Het werkt op je lymfestelsel, lever en nieren. Je mag gewoon eten, maar het is wel slim om het te doen in combinatie met gezonder/beter leven. Ik ben toen bijvoorbeeld gestopt met het gebruik van suiker. Ik heb de kuur een aantal maanden gebruikt.

Ik kan me herinneren dat ik veel meer ging zweten, ontzettend dorst had, de eerste week heel veel moest plassen en veel smintjes gebruikte voor de adem. Na de eerste weken werd dit allemaal minder.
Dank je HEMAlover, klinkt interessant. Ik ga er eens wat meer over proberen te vinden, het spreekt mij wel aan.
Ook ik ben geinteresseerd in de kuur waar Hemalover over schrijft. Ben begin 40 en heb altijd al last van hoofdpijn maar de laatste maanden is het veel erger geworden. Met name rond mijn menstruatie maar tegenwoordig ook al rond mijn ovulatie. Ik word er helemaal niet goed van, pillen werken steeds minder (imigran) en ik ben een paar dagen helemaal van slag. Ben al gestopt met de pil overigens, maar ik herinner me dat mijn moeder rond de 40 ook last van migraine kreeg. Dit is gestopt na de overgang. Helaas duurt dat nog een tijdje.... Als jullie nog medicijn- of andere tips hebben (evt. uit buitenland) dan hoor ik het graag!
Misschien dat jullie er iets aan hebben maar ik heb na elke maand migraine tijdens mijn menstruatie een hormoon spiraal laten plaatsen(Mirena). deze spiraal zorgt door constante hormoon afscheiding (20X lage dosis dan de normale pil) dat je niet of nauwelijks ongesteld wordt. Na het plaatsen van de spiraal heb ik bijna geen last meer gehad van migraine. Kort geleden heb ik de spiraal laten verwijderen omdat hij bijna uitgewerkt was (na 5jr) en ben weer even over gegaan op de pil. Het resultaat is dat ik per maand weer een week op bed lig met migraine! ik laat over een paar weken weer een nieuwe spiraal inbrengen, ben blij dat ik binnenkort weer van de maandelijkse migraine af ben en kan het dan ook aan iedereen aanraden!
Paloma en Jenniferb, ik zou eens naar een natuurgeneeskundige gaan. Zij kunnen bepalen of die kuur voor jullie ook geschikt is. Ik heb er veel baat bij gehad, maar dat betekent niet automatisch dat het voor jullie ook geldt.
Ik heb megaveel migraine gehad, bijna 20 dagen per maand (ene keer in ergere mate dan de andere). Zelfs operaties gehad waarbij zenuwen in mijn nek geblokkeerd zijn (omdat ze dachten dat het ook te maken zou kunnen hebben met mijn whiplash, die ik in 1996 opgelopen heb), maar niets hielp. Uiteindelijk hele lijst met voedingsmiddelen gekregen die ik voor ruim een maand niet meer mocht gebruiken en het nam zienderogen af. Ik heb het nu nog zo'n 3/4 keer per maand en ik zweer echt bij RELPAX, een triptan, speciale migraineremmers. Ben er 9 van de 10 keer in 2 uur vanaf. Tenminste, van die hoodfpijn en dat is toch het allerergste.
Ik heb nu zo'n 15 jaar last van maandelijks terugkerende zware hormonale hoofdpijn(ben nu 42). En heb dus ook wel zo'n beetje 'alles' geprobeerd om er vanaf te komen ! De pil slik ik al jaren niet meer, ook omdat ik daar dus meer hoofdpijn van kreeg. Maar het heeft uiteindelijk niet geholpen om ermee te stoppen.

Bij mij begint het meestal zo'n 24 tot 48 uur voor de menstruatie en houdt dan 5 tot 10 dagen aan (als ik pech heb).

Wat bij sommige mensen goed werkt is het slikken van (goede) magnesiumsupplementen, met name in de week voor de menstruatie. Ook extra vitamine B en Teunisbloemolie kan helpen.

Sommige vrouwen hebben de pech dat ze heel gevoelig zijn voor hun eigen wisselende hormoonspiegels, en het schijnt dat daar heel moeilijk wat aan te doen is, zowel regulier als alternatief.
Ik heb elke weer migraine weer pff wordt er gek van en mn baas ook als ik me weer ziek moet melden.nadat ik migrainepillen had gekregen om aanvallen te voorkomen kreeg ik het nog 1x per 5 weken maar nu is het sinds kort weer elke week terug...vandaar dat ik ook niet aankom wat erg frustrerend is want ik moet kilos erbij.ik heb meestal 2 dagen barstende koppijn en geef veel over en dan nog 2 dagen om bij te komen ervan.en als ik net beter ben krijg ik het vervolgens weer arghhhhhhhhhh hopelijk heeft iemand snel n wonder middel.Alleen in mn zwangerschap was ik negen maanden hoofdpijn en migraine vrij :-) dus vooral hormonaal bepaald bij mij en stress wekt het ook op.Ik gebruik geen pil trouwens.
Kut Lindy. Ik heb het juist gehad vanaf m'n 7 tot m'n 15e ongeveer. Nu af en toe (paar dagen terug een 'fijne nacht' gehad).

Wat ik doe is een zeer koud washandje op m'n kop leggen. Dat haalt iets van de pijn weg. Medicatie heeft nooit geholpen bij mij. Soms voel ik het opkomen en onderdruk ik het met veel ibuprofen maar dat vond de arts weer niet verstandig (ik nam zoveel dat mijn hart 't kon begeven volgens hem, maar het werkte wel). Bij mij trekt de pijn langzaam weg als ik heb overgegeven.
Ik heb ook al jaren maandelijks migraine, ben nu 43 maar word wel steeds erger.

Als ik aanvallen hebt kan ik slecht zien en ben zo misselijk. en bonkende koppijn.

Ik heb ook migraine medicijnen di ehelpen meestal wel, dat ik normaal kan functioneren.

Ik kreeg steeds meer aanvallen per maand en slik nu elke dag betablokker.

Me aanvallen zijn nu 3 dagen voordat ik me menstruatie krijg.
Weet je zeker dat het migraine is? Ben je bij een arts geweest?

Een migraine-aanval hebben en een boek lezen of een gesprek voeren gaan helaas inderdaad niet samen.

Ik heb zelf ook migraine rondom mijn menstruatie, ik slik Zomig, een triptan. Ik kan dan nog steeds niet werken of anderzins deelnemen aan het sociale verkeer maar het maakt wel dat ik de pijn kan dragen. Ben bijna veertig, bij mij worden de aanvallen juist minder...

Ik zou in ieder geval een arts raadplegen als ik jou was..
Ik loop al jaren bij een dokter voor me migraine.

Ik ga naar me werk niet omdat ik me zo geweldig voelt, maar pas een andere baan hebt, en niet steeds thuis kan blijven.

Ik ben de kostwinner dus zal aan het werk moeten.

Ik eet niks en met me medicijnen word het iets minder, maar misselijkheid blijft.

Met de betablokkers zijn de aanvallen minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven