Gezondheid alle pijlers

Mag je met Nitrofurantoine Mc 50 MG onder de zonnebank?

21-03-2013 15:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Ik slik nu 1 dag nitrofurantoine omdat ik dus een blaasontstekking heb. Allen zou ik morgen of zaterdag met me moeder naar de zonnebank gaan, maar mag ik wel onder de zonnebank als ik dit slik?Kan het nergens vinden op internet of in de bijsluiter en de dokter is al dicht.

Dankjewel x
De zonnebank is sowieso geen goed idee, ik zou het dus niet doen. En anders... Bel je apotheek, zij zullen het je kunnen vertellen.
Jawel , er is wel 1 soort antibiotica waar dat absoluut niet mee mag en dat staat het al met een stickertje op de voorkant aangegeven weet alleen zo 1,2,3 niet meer welke dat was. Dan kan je huiduitslag krijgen . Maar Nitrofurantoïne heb ik als onderhoudskuur wel eens geslikt, en zo vaak voor een blaasontsteking en ging toen ook gewoon in de zon of de zonnebank.
Mijn moeder heeft op vakantie eens nitro gehad en kwam onder de vlekken thuis dus ik zou even overslaan als ik jou was.
Bij nitrofurantoïne mag het inderdaad gewoon. Alleen bij doxycycline moet je oppassen, maar dat is dus een andere soort kuur
Ik bel morgen wel even de apotheek, zeker met die wisselende antwoorden. Ligt misschien ook aan je huid?
Je kan van de antibiotica zelf lichte huiduitslag krijgen, staat sowieso bij de bijwerkingen hoeft dus niet toevallig met de zon te maken hebben gehad. Maar TO jouw situatie of gevoeligheid kan anders zijn, bel anders idd even met de Apotheek. Of ga gewoon volgende week naar de ZB
quote:Ivetje schreef op 21 maart 2013 @ 15:18:

Bij nitrofurantoïne mag het inderdaad gewoon. Alleen bij doxycycline moet je oppassen, maar dat is dus een andere soort kuur Juist dat is m, vuiligheid dat
Met een ontsteking onder de zonnebank lijkt me sowieso een slecht plan eigenlijk...
Volgens de wet mag je met 14 jaar niet onder de zonnebank.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De minimum leeftijdsgrens om te zonnen in de professionel zonnestudio is 18 jaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Is ze 14? Nee, dan mag je sowieso niet inderdaad.
Bij vrijwel alle AB heb je kans op allergische reakties, ook op de huid. Ik zou 't niet doen dus.
Ik had deze antibo ook en je mag er gewoon mee in de zon en zonnebank
Ojee, ben je 14 en ga je al onder de zonnebank? Echt niet doen hoor! Is niet gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven