Ik slik nu 1 dag nitrofurantoine omdat ik dus een blaasontstekking heb. Allen zou ik morgen of zaterdag met me moeder naar de zonnebank gaan, maar mag ik wel onder de zonnebank als ik dit slik?Kan het nergens vinden op internet of in de bijsluiter en de dokter is al dicht.
Dankjewel x
Anoniem_145104
donderdag 21 maart 2013 om 15:07
De zonnebank is sowieso geen goed idee, ik zou het dus niet doen. En anders... Bel je apotheek, zij zullen het je kunnen vertellen.
Jawel , er is wel 1 soort antibiotica waar dat absoluut niet mee mag en dat staat het al met een stickertje op de voorkant aangegeven weet alleen zo 1,2,3 niet meer welke dat was. Dan kan je huiduitslag krijgen . Maar Nitrofurantoïne heb ik als onderhoudskuur wel eens geslikt, en zo vaak voor een blaasontsteking en ging toen ook gewoon in de zon of de zonnebank.
Anoniem_145765
donderdag 21 maart 2013 om 15:17
Mijn moeder heeft op vakantie eens nitro gehad en kwam onder de vlekken thuis dus ik zou even overslaan als ik jou was.
Anoniem_65992
donderdag 21 maart 2013 om 15:18
Bij nitrofurantoïne mag het inderdaad gewoon. Alleen bij doxycycline moet je oppassen, maar dat is dus een andere soort kuur
Je kan van de antibiotica zelf lichte huiduitslag krijgen, staat sowieso bij de bijwerkingen hoeft dus niet toevallig met de zon te maken hebben gehad. Maar TO jouw situatie of gevoeligheid kan anders zijn, bel anders idd even met de Apotheek. Of ga gewoon volgende week naar de ZB
Bij nitrofurantoïne mag het inderdaad gewoon. Alleen bij doxycycline moet je oppassen, maar dat is dus een andere soort kuur Juist dat is m, vuiligheid dat