Gezondheid alle pijlers

Mammografie en heel bang

16-12-2019 13:32 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Ik ben echt zo bang. Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest omdat ik dacht iets te voelen in mijn linkerborst. Eerst dacht ik dat het bij mijn rechter ook was en dat dat normaal is. Maar ik ging steeds meer twijfelen en ik werd bijna gek van mezelf.

De huisarts denkt dat het niets is maar om mij gerust te stellen stuurt hij me door.

Ik kan er donderdag terecht. Ik ben zo bang en er gaat vanalles door mijn hoofd.

Ik heb sinds een dik jaar een relatie en wil hem niet lastigvallen. Mijn ouders kan ik dit niet vertellen die maken zichzelf ook gek. En echte vriendinnen heb ik wel maar ik wil ze ook niet lastig vallen. Ik heb twee kinderen van 10 en 12 en ik word echt nu al gek van mijn gedachten.

Ik moest het daarom ff hier kwijt bij jullie.

Ik hou me vast aan wat de huisarts zei maar ik ben mezelf echt gek aan het maken nu. :"-(
Alle reacties Link kopieren
Maak jezelf inderdaad niet gek voordat je weet wát het is. Mijn zusje had precies hetzelfde en dat bleek uiteindelijk iets van een vetbultje te zijn. Het hoeft natuurlijk niet meteen iets slechts te betekenen.

Verder succes met wachten, want ik snap het natuurlijk heus wel! :hug:
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 4 weken heb ik van 3 vriendinnen/familieleden gehoord dat ze doorgestuurd werden vanwege een bobbel/knobbel/pijn. Bij allemaal was er niets ergs aan de hand, maar was het fijn dat het uitgezocht werd.

Geen garantie voor jou natuurlijk, maar ik denk dat heel veel mammografieën worden gemaakt om dingen uit te sluiten.

Sterkte met wachten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De huisarts denkt dat er niets is, maar je mag ter geruststelling. Adem in, adem uit.....
De kans op borstkanker is, zonder erfelijke dingen, 10%. Dus 9 van de 10 vrouwen krijgen het niet.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Ik moet ook eigenlijk met iemand praten want jullie berichten stellen me al een beetje gerust.

Maar er is niemand op dit moment. En ik kan mezelf zo gek maken. De vader van mijn ex is onlangs gestorven aan kanker en ik maak me echt gek met allerlei gedachten nu.

En dan duurt het nog lang tot donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken die angst, ik heb een tijdje geleden ook een mammografie gehad (en hier ook een topic over geopend btw). Ik maakte mezelf ook gek. Bij mij was het goed gelukkig. Maar dat niet weten waar je aan toe bent is heel naar, sterkte!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan, de kans dat er wat mis is is zo klein.
En spreek je gevoelens uit tegen je vriend, je ouders, je vriendinnen.
Cijfer jezelf niet zo weg. Mensen die van je houden willen er ook voor je zijn als je het moeilijk hebt.
nounou
indy82 schreef:
16-12-2019 13:41
Dank jullie wel. Ik moet ook eigenlijk met iemand praten want jullie berichten stellen me al een beetje gerust.

Maar er is niemand op dit moment. En ik kan mezelf zo gek maken. De vader van mijn ex is onlangs gestorven aan kanker en ik maak me echt gek met allerlei gedachten nu.

En dan duurt het nog lang tot donderdag.
Reageer je altijd zo intens op dingen die helemaal niet zo heftig zijn?
En krijg je donderdag de uitslag dan? Meestal duurt dat een paar werkdagen.
Waarom heb je het gevoel dat je anderen lastig valt met iets wat jou bezig houdt en waar jij je heel erg zorgen over maakt?
Cijfer jezelf niet zo weg en deel dit met iemand waar je wat aan hebt, bijvoorbeeld met je vriend, na een jaar relatie mag je dit echt delen hoor!!!
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
16-12-2019 13:43
Reageer je altijd zo intens op dingen die helemaal niet zo heftig zijn?
Het is toch heftig? Toen ik doorgestuurd werd, was ik ook super bang! Je weet niet wat de uitslag zal zijn, maar die uitslag kan levensveranderd zijn. Ik zat vol zenuwen te wachten voor mijn mammografie. Ik vond het ook heftig, vooral omdat borstkanker in mijn familie zit.

Ik kreeg de uitslag trouwens gelijk na de mammografie TO, dat was fijn, ik hoop dat ook voor jou TO!
-bladora- wijzigde dit bericht op 16-12-2019 13:50
0.19% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts zei dat ik meteen na de echo en alles de uitslag krijg ja. Wist ook niet dat dat kon.

Dat ik niets vertel komt denk ik door wat ik eerder meegemaakt heb. Ik ben ziek geweest, eetstoornis, en mijn ouders konden dat eigenlijk niet aan. Ik maakte hun ongerust enz enz. Mijn ex is toen bij me weg gegaan, lang verhaal natuurlijk, dit even in het kort. Omdat hij ook weer gelukkig wilde zijn.

Ik heb ook vriendinnen verloren door mijn ziekte toendertijd omdat er geen begrip was.

Sinds die tijd doe ik het alleen eigenlijk.

Mijn vriend is geweldig maar hij is nu op zijn werk tot 10 uur vanavond. We wonen ook niet samen en ik wil hem gewoon niet lastig vallen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, ga je naar de mammapoli? Dan krijg je waarschijnlijk ook meteen de uitslag.
Ik heb 2x een mammografie gehad en 1x echo (was toen net bevallen van mijn 5e kind maar tijdens mijn zwangerschap kwam er ineens steeds bloed uit mijn tepel, de echo zou voor de bevalling maar op de dag dat de afspraak was, was ik net bevallen).
2x voor een knobbel en meer om uit te sluiten dat het iets was. Ik kreeg elke keer meteen de uitslag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
-Bladora- schreef:
16-12-2019 13:48
Het is toch heftig? Toen ik doorgestuurd werd, was ik ook super bang! Je weet niet wat de uitslag zal zijn, maar die uitslag kan levensveranderd zijn. Ik zat vol zenuwen te wachten voor mijn mammografie. Ik vond het ook heftig, vooral omdat borstkanker in mijn familie zit.

Ik kreeg de uitslag trouwens gelijk na de mammografie TO, dat was fijn, ik hoop dat ook voor jou TO!
Hij stuurt door ter geruststelling, want kan geen knobbeltje voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gebeld vanmorgen en heb een route nummer doorgekregen. Weet eigenlijk niet waar en hoe. Misschien krijg ik nog een brief.

Er is niet echt een knobbeltje wel een harder gedeelte hij dacht dit ook te voelen aan de andere borst. Maar hij vond het lastig omdat hij vanalles voelde. Maar volgens mij voel je altijd dingen; klieren of weet ik het.

Dus ik weet het ook niet zo goed. Ik wou dat ik me niet zo druk maakte maar ik doe het toch. Helaas
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
16-12-2019 13:51
Hij stuurt door ter geruststelling, want kan geen knobbeltje voelen.
En dat is nog steeds heftig, want de huisarts kan ook niet alles voelen/zien/weten. De zekerheid krijg je pas na de mammografie/echo. Dat wachten is gewoon heftig. Tenminste, zo heb ik dat ervaren, dus ik begrijp TO heel goed en vind niet dat ze ‘intens’ reageert.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
indy82 schreef:
16-12-2019 13:58
Ik ben gebeld vanmorgen en heb een route nummer doorgekregen. Weet eigenlijk niet waar en hoe. Misschien krijg ik nog een brief.

Er is niet echt een knobbeltje wel een harder gedeelte hij dacht dit ook te voelen aan de andere borst. Maar hij vond het lastig omdat hij vanalles voelde. Maar volgens mij voel je altijd dingen; klieren of weet ik het.

Dus ik weet het ook niet zo goed. Ik wou dat ik me niet zo druk maakte maar ik doe het toch. Helaas
Je weet toch wel welk ziekenhuis?
Zorg dat je een kwartier eerder bent en meld je bij de patiëntenadministratie.
Draag bovenkleding wat makkelijk aan en uit trekt (dus geen vest met 100 knoopjes).
Hie is het omkleedhokje altijd erg koud o_o
Alle reacties Link kopieren
indy82 schreef:
16-12-2019 13:49
Mijn huisarts zei dat ik meteen na de echo en alles de uitslag krijg ja. Wist ook niet dat dat kon.

Dat ik niets vertel komt denk ik door wat ik eerder meegemaakt heb. Ik ben ziek geweest, eetstoornis, en mijn ouders konden dat eigenlijk niet aan. Ik maakte hun ongerust enz enz. Mijn ex is toen bij me weg gegaan, lang verhaal natuurlijk, dit even in het kort. Omdat hij ook weer gelukkig wilde zijn.

Ik heb ook vriendinnen verloren door mijn ziekte toendertijd omdat er geen begrip was.

Sinds die tijd doe ik het alleen eigenlijk.

Mijn vriend is geweldig maar hij is nu op zijn werk tot 10 uur vanavond. We wonen ook niet samen en ik wil hem gewoon niet lastig vallen.

Heel akelig dat je in die tijd van je eetstoornis zoveel mensen bent kwijtgeraakt, en iets beter te begrijpen dat je het alleen denkt te moeten doen.
Dit is toch heel wat anders?
Als je mijn kind of een goede vriendin was zou ik het willen weten dat je je zo voelt, en zou ik hopen dat het je al een beetje zou helpen erover te praten, en te weten dat mensen om je heen meeleven.
En als je mijn geliefde was zou ik het zeker willen weten, stuur gewoon een berichtje, je vriend heeft vast wel tijd om even, al is het maar in zijn pauze, te bellen.
nounou
Zou je andersom ook niet willen dat jouw vriend of je vriendin je met zoiets 'lastigvalt'?

Daar heb je nou toch precies een relatie (en vrienden) voor? Om je leven (en dus ook je angsten) te delen?

Ik werd ook een keer doorgestuurd, was gewoon een cyste. Kreeg 't meteen te horen. Jammer van m'n eigen risico (begin maar vast met sparen), maar ik was wel weer gerustgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ja ziekenhuis weet ik uiteraard. Ik weet niet of ze een afdeling hebben of hoe dat werkt.

Ik voel me gewoon zo klote en wil niet dat mijn vriend zich zo voelt. Slaat misschien nergens op.
indy82 schreef:
16-12-2019 14:11
Ja ziekenhuis weet ik uiteraard. Ik weet niet of ze een afdeling hebben of hoe dat werkt.

Ik voel me gewoon zo klote en wil niet dat mijn vriend zich zo voelt. Slaat misschien nergens op.
Dat is het routenummer dat je moet volgen. Dus heb je nummer 2, dan volg je de bordjes met nummer 2.
-Bladora- schreef:
16-12-2019 13:59
En dat is nog steeds heftig, want de huisarts kan ook niet alles voelen/zien/weten. De zekerheid krijg je pas na de mammografie/echo. Dat wachten is gewoon heftig. Tenminste, zo heb ik dat ervaren, dus ik begrijp TO heel goed en vind niet dat ze ‘intens’ reageert.

Ik vind het veel heftiger dat TO het met niemand lijkt te kunnen bespreken.

TO, gewoon vertellen aan je ouders en je vriend hoor, het mag ook om jou draaien.
Alle reacties Link kopieren
indy82 schreef:
16-12-2019 14:11
Ja ziekenhuis weet ik uiteraard. Ik weet niet of ze een afdeling hebben of hoe dat werkt.

Ik voel me gewoon zo klote en wil niet dat mijn vriend zich zo voelt. Slaat misschien nergens op.

Misschien voelt je vriend (en je vriendinnen of je ouders) zich juist wel klote als je het níet vertelt en er in je eentje mee blijft rondlopen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben gewoon zo bang denk ik.

Ik hoop steeds dat het niets is ☹️
Bel je vriend. Dit zijn dingen die je deelt in een relatie
Ik zou heel boos zijn als ik dit achteraf hoorde van mijn partner.

En het is geen lastig vallen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven