Man SNURKT!
woensdag 23 januari 2013 om 17:48
Wie heeft er tips tegen snurken. Mijn man snurkt vreselijk. Het lijkt met de jaren erger te worden, ik word er 's nachts wakker van en verkas dan naar de logeerkamer. Niet echt gezellig...
Ik heb zelf ook al oordopjes geprobeerd maar blijkbaar werken die niet bij mij of heb ik geen goede maar als ik ze in heb hoor ik nog alles. Wie heeft de ultieme tip?
Ik heb zelf ook al oordopjes geprobeerd maar blijkbaar werken die niet bij mij of heb ik geen goede maar als ik ze in heb hoor ik nog alles. Wie heeft de ultieme tip?
donderdag 24 januari 2013 om 13:28
quote:sunshine89 schreef op 24 januari 2013 @ 12:32:
ik zou even naar de huisarts gaan, kunnen verschillende oorzaken zijn
Probleem is dat dan man naar de huisarts moet en die heeft er eigenlijk zelf geen probleem mee en vind dat ik alleen maar zeur. Had zelf al gegoogled op mogelijke oplossing. Maar dan heeft hij zoiets van je denkt toch niet dat ik met zo'n ding in mijn mond ga slapen. Of te wel hij onderschat het probleem zelf echt.
Hetzelfde verhaal met alcohol. Dus ik mag niet eens een biertje meer drinken? Van mij wel , maar als je toch zelf weet dat je nog meer gaan snurken van een biertje dan vind ik dat je zelf het fatsoen moet hebben om dat je partner niet willens en wetens aan te doen.
ik zou even naar de huisarts gaan, kunnen verschillende oorzaken zijn
Probleem is dat dan man naar de huisarts moet en die heeft er eigenlijk zelf geen probleem mee en vind dat ik alleen maar zeur. Had zelf al gegoogled op mogelijke oplossing. Maar dan heeft hij zoiets van je denkt toch niet dat ik met zo'n ding in mijn mond ga slapen. Of te wel hij onderschat het probleem zelf echt.
Hetzelfde verhaal met alcohol. Dus ik mag niet eens een biertje meer drinken? Van mij wel , maar als je toch zelf weet dat je nog meer gaan snurken van een biertje dan vind ik dat je zelf het fatsoen moet hebben om dat je partner niet willens en wetens aan te doen.

donderdag 24 januari 2013 om 15:59
Probeer een medische reden uit te sluiten.
Snurkende partners die het zelf geen probleem vinden snap ik echt niet. Kunnen ze zich niet indenken dat het godsgruwelijk vervelend is als je nooit een normale nachtrust kan krijgen?
En met de jaren erger, komt dat misschien door met de jaren wat kilo's erbij? Snurken wordt soms erger met (meer) overgewicht.
En misschien 'ongezellig', maar als ik de helft van de keren wakker word van gesnurk of niet in slaap kan komen, dan zou ik gewoon bij voorbaat in de logeerkamer gaan liggen.
Snurkende partners die het zelf geen probleem vinden snap ik echt niet. Kunnen ze zich niet indenken dat het godsgruwelijk vervelend is als je nooit een normale nachtrust kan krijgen?
En met de jaren erger, komt dat misschien door met de jaren wat kilo's erbij? Snurken wordt soms erger met (meer) overgewicht.
En misschien 'ongezellig', maar als ik de helft van de keren wakker word van gesnurk of niet in slaap kan komen, dan zou ik gewoon bij voorbaat in de logeerkamer gaan liggen.

donderdag 24 januari 2013 om 16:00
Ik gebruik oordoppen. Mijn man snurkt soms, met name als hij verkouden is of heeft gedronken (cafeine krijgt ie al bijna niet binnen want drinkt weinig koffie en sowieso niet na 4 uur smiddags want dan kan hij niet slapen )
Nu het verstopte neuzen tijd is, snuift hij vaak hele nachten heel irritant. Als ik snachts wakker word om te plassen, kan ik er vaak niet meer van inslapen. Ik maak hem dan 'wakker' en vraag hem zich om te draaien of ik ruk zijn kussen onder hem vandaan
(hij ligt vaak in dat kussen te ademen wat het gesnuif veroorzaakt, zonder kussen ligt ook zijn nek niet in een gekke bocht) Als niks helpt dan doe ik ook voor het gesnuif oordoppen in (ik kan ze maar een aantal uur inhouden, heb het gevoel dat erna mijn oren nog wijder open staan dan gewoonlijk lol)
Is het echt heel erg en is mijn oordoppen tijd op, dan verhuist hij (zonder morren, hij weet dat ik eea heb gedaan) naar de logeerkamer
Nu het verstopte neuzen tijd is, snuift hij vaak hele nachten heel irritant. Als ik snachts wakker word om te plassen, kan ik er vaak niet meer van inslapen. Ik maak hem dan 'wakker' en vraag hem zich om te draaien of ik ruk zijn kussen onder hem vandaan

Is het echt heel erg en is mijn oordoppen tijd op, dan verhuist hij (zonder morren, hij weet dat ik eea heb gedaan) naar de logeerkamer
donderdag 24 januari 2013 om 16:36
donderdag 24 januari 2013 om 22:21
Heel herkenbaar allemaal. Wij hadden echt relatiestress door het gesnurk. Laatste redmiddel de snurkbeugel maar omdat die 800 euro kost hebben we besloten om eerst een zo`n plastic goedkoop snurkbeugeltje te proberen. Als dat werkt gaat hij voor de echte. Vanaf het moment dat hij dat plastic geval in had snachts was het stil....en het bleef stil......eind van de nacht nog steeds stil....na een paar weken nog steeds stil en nu dus een afspraak om een echte beugel aan te meten. Heerlijk...ik heb mijn huwelijk terug:)