Gezondheid alle pijlers

Manlief snurkt

22-11-2017 06:16 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Leden,

M'n vriend 24jr en ik bijna 29jr zijn nu z'n acht maanden samen en we gaan binnenkort samenwonen. 1 Dec al.
Nu heb ik een vraag, m'n vriend snurkt hele bossen omver. Aanstoten/wakker maken niks lijkt te helpen.
Hij heeft ook al plakkers voor op z'n neus geprobeerd maar ook dit werkt niet.
Zijn er nu nog andere oplossingen, ik zit nu noodgedwongen geergerd op de stoel in de woonkamer achter de laptop m'n uurtjes te verslijten. En hij is boos dat ik hem aldoor wakker maak, maar slaapt vervolgens door als of zijn neus bloed.
HELP
ik heb op maat gemaakte oordoppen..al jaren. Die laat ik maken bij een gehoorapparaten winkel. Ik kan er prima mee slapen
Felixpoes88 schreef:
22-11-2017 06:34
@ 1Aapje - Oordopjes is niks voor mij, ik werk in de zorg als slaapwacht en als ik ga wennen aan die oordopjes wordt ik niet meer wakker op m'n werk mocht er gebeld worden.
Ooit geprobeerd? Ik hoor man niet meer snurken maar hoor mijn zoontje of de wekker gewoon wel. Anders doe je 1 oordopje in en ga je op je zij liggen.
Dat zo'n jonge man zo snurkt is echt niet normaal hoor.
Heeft hij overgewicht? Ik zou hem naar de HA sturen.
1Aapje schreef:
22-11-2017 10:23
Ooit geprobeerd? Ik hoor man niet meer snurken maar hoor mijn zoontje of de wekker gewoon wel. Anders doe je 1 oordopje in en ga je op je zij liggen.
Ik ook. Heb ook twee jonge kinderen. Die hoor ik, en anders wordt mijn man daar wel wakker van. Is niet alleen mijn verantwoordelijkheid natuurlijk.
Overigens ook hier op maat gemaakte oordoppen. Die vallen nooit uit ‘s nachts, ik hoor de wekker en mijn kinderen, en ze zitten erg comfortabel.
Hier ook een snurkende man en ik word er helemaal gek van.
We hebben geen extra slaapkamer over, dus hij of ik kan nooit ergens anders gaan liggen.
Oordoppen werken voor geen meter bij mij.
Hij heeft al allerlei middeltjes geprobeerd, een ander kussen, op de buik, op de zij, op de rug, maakt allemaal niks uit, hij snurkt gewoon door.
Hij heeft als kind zijn neus gebroken en is daar drie jaar geleden aan geopereerd om hem recht te zetten.
Dit heeft even geholpen, maar na een half jaar of zo begon het snurken weer.
Een snurkbeugel is volgens de KNO-arts geen optie voor mijn man en die werken ook niet altijd zegt hij.
Ik ben echt ten einde raad, want ik ben doodmoe.
Dus ik hoop dat hier de gouden tip voorbij komt, want wij weten het niet meer.
stippelbeestje schreef:
22-11-2017 13:25
Hier ook een snurkende man en ik word er helemaal gek van.
We hebben geen extra slaapkamer over, dus hij of ik kan nooit ergens anders gaan liggen.
Oordoppen werken voor geen meter bij mij.
Hij heeft al allerlei middeltjes geprobeerd, een ander kussen, op de buik, op de zij, op de rug, maakt allemaal niks uit, hij snurkt gewoon door.
Hij heeft als kind zijn neus gebroken en is daar drie jaar geleden aan geopereerd om hem recht te zetten.
Dit heeft even geholpen, maar na een half jaar of zo begon het snurken weer.
Een snurkbeugel is volgens de KNO-arts geen optie voor mijn man en die werken ook niet altijd zegt hij.
Ik ben echt ten einde raad, want ik ben doodmoe.
Dus ik hoop dat hier de gouden tip voorbij komt, want wij weten het niet meer.
Hoezo werken oordoppen voor geen meter? Hoor je nog teveel, vallen ze uit, zitten ze niet fijn?
@ SallySpectra - oordoppen is voor mij ook niks heb zelf zwemoortjes maar die heb ik ook liever niet dan wel in, Het irriteert mij alleen maar in m'n oren.

@ Alle reageerders, vriendlief heeft bij de Apotheker hier in België een snurkbeugel besteld en wordt als het goed is vandaag nog geleverd.
Laten we hopen dat dit werkt,

Overigens thuis in Nederland heb ik in de woonkamer een KIVIK slaapbank van de Ikea, daar kan ik altijd uitwijken naar de bank. Echter zijn we nu al verhuist en zijn we hier nog in België om het huis kwijt te raken soort van overbrugging.

Bedankt voor alle reacties.
@SallySpectra, ik heb verschillende geprobeerd maar ze doen altijd pijn.
Zal wel aan mijn oren liggen want de koptelefoontjes van mijn mobiel kan ik ook niet langer dan een half uurtje in, anders gaat het echt pijn doen.
En ik hoor het gesnurk ook gewoon er doorheen.
Dus hier helpt het niks.
stippelbeestje schreef:
22-11-2017 16:36
@SallySpectra, ik heb verschillende geprobeerd maar ze doen altijd pijn.
Zal wel aan mijn oren liggen want de koptelefoontjes van mijn mobiel kan ik ook niet langer dan een half uurtje in, anders gaat het echt pijn doen.
En ik hoor het gesnurk ook gewoon er doorheen.
Dus hier helpt het niks.
Ik heb ze op maat laten maken. Is het geld echt waard, zit 100 keer lekkerder dan andere oordopjes.
SallySpectra schreef:
22-11-2017 16:54
Ik heb ze op maat laten maken. Is het geld echt waard, zit 100 keer lekkerder dan andere oordopjes.
Precies.

Als je echt zo'n last hebt en wil slapen kan je 2 dingen doen. Apart slapen of een paar euro uitgeven aan goede oordopjes.
Lucifermiauww schreef:
22-11-2017 16:56
Precies.

Als je echt zo'n last hebt en wil slapen kan je 2 dingen doen. Apart slapen of een paar euro uitgeven aan goede oordopjes.
Ja dat vind ik ook. Op maat gemaakte oordoppen zijn echt niet te vergelijken met kant en klare oordoppen, met name qua comfort en pasvorm.
Zolang je man experimenteert met snurkbeugels, neusklemmers en weet ik wat, zou ik gewoon van die oordoppen laten maken. Een tweede slaapkamer inrichten kost echt veel meer geld en is ongezelliger.
Ik krijg er moordneigingen van.
Thuis slaap ik al jaren apart, sinds de 2 oudsten uit huis zijn.
Maar in vakanties is het nog een probleem. Ik ben nu aan het kijken voor hotelkamers met 2 slaapkamers.
2 weken geleden op vakantie zat ik uren op het balkon. Ik heb toen de 2 e nacht de kussens van het bankstel op de grond gelegd, en ben daar op gaan liggen.
Slaaponderzoek hebben we al achter de rug, maar niks speciaals gevonden.
Ik denk dat hij die nacht anders sliep dan normaal door alle metertjes en omstandigheden.
Oordoppen op maat had ik, maar waren na een paar weken doormidden.
Was van dat siliconenspul. Snurkbeugel op maat kan nog, maar moet hij eerst weer een slaaponderzoek laten doen, anders wordt het niet vergoed. Kosten zijn ongeveer 700 euro.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
marcellav schreef:
22-11-2017 18:13
Ik krijg er moordneigingen van.
Thuis slaap ik al jaren apart, sinds de 2 oudsten uit huis zijn.
Maar in vakanties is het nog een probleem. Ik ben nu aan het kijken voor hotelkamers met 2 slaapkamers.
2 weken geleden op vakantie zat ik uren op het balkon. Ik heb toen de 2 e nacht de kussens van het bankstel op de grond gelegd, en ben daar op gaan liggen.
Slaaponderzoek hebben we al achter de rug, maar niks speciaals gevonden.
Ik denk dat hij die nacht anders sliep dan normaal door alle metertjes en omstandigheden.
Oordoppen op maat had ik, maar waren na een paar weken doormidden.
Was van dat siliconenspul. Snurkbeugel op maat kan nog, maar moet hij eerst weer een slaaponderzoek laten doen, anders wordt het niet vergoed. Kosten zijn ongeveer 700 euro.
Als je Googlet op 'anti snurkbeugel' kom je verschillende - veel goedkopere - opties tegen!
Indian summers
Ook al geprobeerd.
Snurkbeugel die je zelf maakt met een soort was in een pannetje heet water.
Je moet dan tijdens het vormen in je mond je kaken op een speciale manier jouden, en dat steekt heel nauw.
De Snurkbeugel op maat gaan we wel mee verder, maar niet op hele korte termijn.
Omdat er dus weer een slaaponderzoek nodig is, en door andere medische dingetjes en veel ziekenhuisbezoeken heeft hij even geen zin in ziekenhuisgedoe.
Snap ik wel. Volgend jaar waarschijnlijk.
Goede oordoppen en slaap met een fitbit (oid). Dat ding zoemt je door trillingen wakker.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tien jaar naast een afschuwelijke snurker gelegen en geen nacht ongestoord geslapen.
Op maat gemaakte oordoppen hielpen niet. Ook twee aparte bedden niet. Niks.
Laat je vriend in ieder geval even naar de huisarts gaan.
Lijkt mij vreselijk als je zo’n last hebt van het gesnurk van je partner dat je niet kunt slapen. Ik heb juist het tegenovergestelde, ik kan alleen goed slapen als partner naast mij ligt te snurken. Heerlijk dat regelmatige geknor. Ik heb er wel eens aan zitten denken het op te nemen zodat ik het af kan spelen als we niet samen zijn :P We wonen niet samen en ik ben een slechte slaper de laatste maanden, merk echt dat ik beter slaap met zijn gesnurk naast mij. Dat beter slapen zal niet zijn omdat ik mij beschermd voel ofzo, je krijgt hem met geen mogelijkheid wakker dus inbrekers kunnen hun gang gaan.
En TO? Wat is je ervaring van de snurkbeugel zover?
Inmiddels is de snurkbeugel een feit en zijn we twee nachten verder.
Kosten €44,95 bij de Apotheker,
De beugel bestaat geheel uit silicone en moet je verhitte in een kop kokend water om het te laten vormen naar je eigen gebit.
Dit is allemaal prima verlopen, en de eerste nacht heeft hij enkel het eerste uur gesnurkt.
Heeft waarschijnlijk te maken met gewenning, af gelopen nacht was het snurken na 5 minuten al over.
De tong blijft geklemd tussen de beugel en dat zorgt er voor dat het dus stil blijft s' nachts.
Ik kan het bij deze dus iedereen aanraden.
Deze hebben wij ook gehad. In het begin werkte hij redelijk, maar gaat na verloop van tijd toch uitlubberen dus vervormen. Maar misschien hadden wij pech.
Hij gebruikte hem alleen tijdens vakanties en weekendjes weg, dus bij dagelijks gebruik zou het al eerder minder werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven