Gezondheid alle pijlers

Mannen. Verwacht ik teveel?

04-02-2015 16:02 55 berichten
Ik baal ontzettend, ik ben gister uit het ziekenhuis gekomen en kan nog weinig. Nu komt het niet in mijn partner op om mij te ondersteunen om eens extra langs te komen, door bijv. eten te koken of boodschappen te doen. We wonen niet bij elkaar. En nee, ik heb geen zin om hem te vragen, want hij ziet toch wel dat ik weinig kan. Maar nu ben ik behoorlijk teleurgesteld en kwaad op hem en voel mij in de steek gelaten. Ik heb zo ontzettend zin om enorme ruzie te maken, want het valt mij zo tegen.
quote:reizende schreef op 04 februari 2015 @ 18:27:

[...]

Heb je wel gelijk in, maar na mij zo ontzettend rot gevoeld te hebben, weet ik niet of ik mij nog in kan houden.

Ik neem aan dat je een opgevoed mens bent met agresssieregulatievaagdigheden.

Beetje laf om jouw lichamelijke klachten op hem af te reageren.
quote:Annelaure schreef op 04 februari 2015 @ 18:08:

[...]

Ik zou juist beledigd zijn als iemand er zomaar vanuit ging dat ik het niet zou redden. Ik heb mijn zaakjes goed op orde en als ik niet om hulp vraag is dat omdat ik alles al heb geregeld. Ik weet niet of TO wist dat ze het ziekenhuis in/uit ging, maar als dat zo is zou ik er vanuit gaan dat dingen als maaltijden en boodschappen van tevoren geregeld zouden zijn.Jij zou beledigd zijn als iemand vraagt of je nog hulp nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:reizende schreef op 04 februari 2015 @ 18:27:

[...]

Heb je wel gelijk in, maar na mij zo ontzettend rot gevoeld te hebben, weet ik niet of ik mij nog in kan houden.Dat is het niet waard
quote:Istar_ schreef op 04 februari 2015 @ 18:29:

[...]

Ik neem aan dat je een opgevoed mens bent met agresssieregulatievaagdigheden.

Beetje laf om jouw lichamelijke klachten op hem af te reageren.Jij denkt dat ieder mens hetzelfde reageert/opgevoed is?
quote:reizende schreef op 04 februari 2015 @ 18:38:

[...]

Jij denkt dat ieder mens hetzelfde reageert/opgevoed is?Ik mag toch aannemen dat je volwassen bent en de bijbehorende vaardigheden bezit. Zo niet, dan weet je waar je aan kan werken.
Ik vind het ook normaal om hulp te verwachten van je partner. Onzin dat mannen niet verzorgend kunnen zijn. Mijn partner zorgt wel goed voor me als het nodig is en mn vader deed dat ook altijd voor mijn moeder. Dus ik vind niet dat je te veel verwacht hoor TO.
Don't complain, don't explain.
TO, heb je ook het idee dat hij nu minder bij je wil zijn?

Dit heb ik in mijn vorige relatie meegemaakt. Twee rugoperaties in 3 maanden tijd. Tijdens de eerste opname alleen maar lieve woordjes en "we gaan dit sámen doen!" (voor die uitspraak ben ik inmiddels allergisch) en bij de tweede opname moest ie vooral veel overwerken (was nog nooit voorgekomen), stond er ineens erg veel file, kwam er ineens iets tussen, noem maar op!

Vooraf had hij gezegd dat hij die hele week vrij zo u nemen en in de buurt van dat ziekenhuis zou verblijven omdat het niet dicht in de buurt van onze woonplaats was. We woonden overigens ook niet samen.

Vooraf had ik hem gevraagd of hij bij mij wilde zijn de eerste dagen. Zou hij doen. Op dag 1 kwam hij meteen 2 uur later dan afgesproken. Gelukkig had ik andere hulp om op terug te vallen.. Maar je verwacht gewoon anders van je partner.

Oh, voor het oog was het een gentleman hoor. Als er anderen waren dan hielp hij.

Toen ik vroeg waarom hij 's avonds niet kwam, eerder wegging of gewoon niet hielp, zei hij "Ja, ik hou er gewoon niet van dat je ziek bent... en ik heb daar ook niet om gevraagd.."

Sommige mannen (niet alleen mannen trouwens) kunnen er gewoon niet mee omgaan en zien het niet dat ze even wat taken uit handen moeten nemen. Of ze denken "tja.. als ze het niet vraagt, als ze niet klaagt, dan zal ze het zelf wel kunnen..."
Wat schiet je op met ruziemaken?

Ben je niet in staat om op een normale manier aan te geven dat je graag hulp wilt? Ga niet de zeikvriendin uithangen die boos gaat zitten zijn en dat je partner moet raden wat er is.
quote:Istar_ schreef op 04 februari 2015 @ 18:40:

[...]

Ik mag toch aannemen dat je volwassen bent en de bijbehorende vaardigheden bezit. Zo niet, dan weet je waar je aan kan werken.Jajaja, het is wel goed met je. Ik verwacht ook dat iedereen empatische vermogens heeft, maar dat is helaas ook niet zo.
Oh ja, huidige partner is wél heel erg zorgzaam. Hij is het tegenovergestelde van mijn ex.
quote:reizende schreef op 04 februari 2015 @ 18:42:

[...]

Jajaja, het is wel goed met je. Ik verwacht ook dat iedereen empatische vermogens heeft, maar dat is helaas ook niet zo.

Reageer je je nu op mij af?

Ik zou hem lekker dumpen, de ongevoeloze hork. Heb je niets aan.
Ja, ik begrijp dat wantrouwen. Ik zou het normaal vinden als hij bij het verlaten van het ziekenhuis en daarna nog minstens één keer telefonisch aanbood om langs te komen en te helpen. Waar heb je anders een vriend voor?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hoe serieus is de relatie eigenlijk? En hoelang kennen jullie elkaar?
"Ja, ik hou er gewoon niet van dat je ziek bent... en ik heb daar ook niet om gevraagd.."

Wat een rotopmerking, kuuk en wat zal jij je ellendig hebben gevoeld. Net of heb jij erom gevraagd. Fijn dat je nu wel een zorgzame partner hebt.

Normaal vind ik hem eigenlijk heel lief, dus kan ook niet zeggen dat hij niet tegen zieke mensen kan, al moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit ziek ben, maar het was mij nog nooit opgevallen in elk geval. Daarom valt het mij ook zo tegen.
quote:lilalinda schreef op 04 februari 2015 @ 16:18:

Vraag het hem gewoon!

Zo'n typische vrouwenvalkuil, als je iets wil van een man, moet je er om vragen. Hij kan het niet raden.Dit. Werkt bij mijn vriend net zo.
quote:sinnombre schreef op 04 februari 2015 @ 18:48:

Hoe serieus is de relatie eigenlijk? En hoelang kennen jullie elkaar?Heel serieus, en zoals eerder gezegd zijn we bepaald geen twintigers meer, en we hebben al heel lang een relatie.
quote:kerol schreef op 04 februari 2015 @ 16:55:

Nou, ik hoop maar dat je/julie mis zitten dat dat een trekje van mannen is. Want in mijn ogen is het volkomen belachelijk dat je dat letterlijk zou moeten vragen. Dit is toch juist de essentie van partnerschap? Ik vind het maar gelul die begripvolle reacties over vrouwenvalkuilen en kwartjes, het is gewoon dom en lomp van hem.

Beterschap TO!Het ligt er ook wel een beetje aan wat het was waar TO voor naar het ziekenhuis moest.
Ik zou ook van mijn partner verwachten dat ie even vraagt of ie wat kan doen, of gewoon even langskomt op bezoek en een tasje lekkers meeneemt. Maar daar heb ik hem ook op uitgekozen, ik hou niet van botte horken

Ik had het wel al eerder met hem besproken.. Kan je wat boodschapjes voor me doen of me helpen de 1e paar dagen als dat lukt met werk ect.

Als je echt zo dwars zit kan je aangeven dat je had gehoopt op wat aandacht/hulp? En kijk hoe die reageert.

Ruzie maken kan je altijd nog doen als ie je niet wil helpen.
quote:reizende schreef op 04 februari 2015 @ 18:42:

[...]

Jajaja, het is wel goed met je. Ik verwacht ook dat iedereen empatische vermogens heeft, maar dat is helaas ook niet zo.Doe je ook zo tegen hem? Dan begrijp ik dat hij naar huis wil.
Maakt dat wat uit, Star. Feit is dat ik niet kan bukken, zeer moeizaam loop en om mijn sokken aan te krijgen duurt een half uur, als het al lukt.
quote:reizende schreef op 04 februari 2015 @ 18:53:

Maakt dat wat uit, Star. Feit is dat ik niet kan bukken, zeer moeizaam loop en om mijn sokken aan te krijgen duurt een half uur, als het al lukt.

Feit is ook dat je hem niet om hulp hebt gevraagd. Waarschijnlijk vindt hij het geen enkel probleem om je te helpen en zit jij je nu op te blazen om niets.

En vindt hij het wel een probleem, dan kan je je conclusies trekken.
quote:reizende schreef op 04 februari 2015 @ 18:53:

Ja dat zou wat mij betreft wél uitmaken. Ingegroeide teennagel of open hartoperatie.

Maar jij hebt last, dus vraag om hulp.
quote:shalove schreef op 04 februari 2015 @ 17:15:

Dat verzorgende wat wij vrouwen hebben,dat hebben hun niet. Of 90% van hun dan. Ik saluut de vrouwen die wel zo een man hebben . Ondanks mijn vele trainningen die ik hem heb gegeven...gaat het de ene oor in en de andere oor er weer uit. Ik heb het opgegeven meid. Je kan het verzorgende er niet meer in rammen, dat was de taak van de moeder.Mijn god. Je praat over mannen alsof het een aparte diersoort is waarmee je nog op puppycursus moet ook.
Heb je een buikplastiek of zo gedaan. Of een andere cosmetische ingreep. Misschien denkt hij dat het een pretoperatie was. Maar toch raar dat hij er zo weinig over nadenkt. Vind het curieus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zo raar vind ik het niet. Ik werd een paar jaar terug geopereerd en een paar jaar daarvoor ook. Manlief is echt niet van het botte soort, maar toen ik na thuiskomst bleek te verwachten dat hij een paar dagen thuis zou zijn snapte hij daar niets van. In het eerste geval kon ik niet zelf douchen of naar de keuken lopen, in het tweede geval mocht ik een aantal dagen niet alleen zijn ivm nabloedingen.

Toen ik hem het uitlegde snapte hij het prima en bleef hij idd thuis. Maar hij had er domweg niet over nagedacht en redeneerde volgens mij dat hij ook niet thuis hoefde te blijven als ik griep had of iets anders qua ziek zijn. En dat ik hulp nodig zou hebben was niet echt in hem opgekomen. Tot ik erom vroeg. Dat heeft weinig met empatisch vermogen te maken, hij vond het heel naar dat ik ziek was, maar hij had gewoon niet zo door wat ik wel en niet kon. Empathie is iets anders dan helderziend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven