manuele therapeut??
dinsdag 1 mei 2012 om 16:02
Ik heb onlangs een afspraak gemaakt voor vrijdag bij een fysiotherapeut hier in het dorp. Twee vrienden van mij zijn hier onlangs ook een aantal keer geweest en bij heb heeft het erg geholpen. Waarvoor ik naar hun ben toegegaan is omdat mijn rug en nek onwijs vast zit, soms doet het gewoon zo'n pijn..
Van hen kreeg ik te horen dat het word vergoed en ik heb het nagekeken en het zit ook in mijn verzekeringspakket. Mijn vriendin is voor ongeveer dezelfde klachten (maar dan met name nek) bij hun geweest. Ik heb haar net even gebeld en zij heeft me heel wat info gegeven, maar waar ik een beetje van schrok... blijkbaar is het een manuele therapeut en doet hij ook aan kraken!?
Ik ben zó tegen kraken en vind dat eigenlijk ook gewoon doodeng.. Net even op internet wat dingen van de manuele therapeut opgezocht en blijkbaar brengt het nog heel wat gevaren met zich mee ook..
Volgens wikipedia: Vertebrale manipulaties kunnen kortdurende nawerkingen en in uitzonderlijke gevallen ernstige complicaties geven. Manipulatie van de hals kan de door de wervelbogen verlopende arteria vertebralis beschadigen met herseninfarcten en blindheid als gevolg.[1] Manipulatie van de wervelkolom van baby's wegens het omstreden KISS syndroom kan ademstilstand veroorzaken.[2]
Volgens mij gaat het hier dus om kraken, dit wil ik absoluut niet en dat zal ik ook zeggen, maar ik betwijfel dus of zij ook nog andere dingen doen dan kraken. Heb een beetje spijt van mijn afspraak nu... Kan hem nog afzeggen want het is pas vrijdag, maar toch had me er ook wel weer op 'verheugd'.
Iemand ervaring dus met een manuele therapeut??
Van hen kreeg ik te horen dat het word vergoed en ik heb het nagekeken en het zit ook in mijn verzekeringspakket. Mijn vriendin is voor ongeveer dezelfde klachten (maar dan met name nek) bij hun geweest. Ik heb haar net even gebeld en zij heeft me heel wat info gegeven, maar waar ik een beetje van schrok... blijkbaar is het een manuele therapeut en doet hij ook aan kraken!?
Ik ben zó tegen kraken en vind dat eigenlijk ook gewoon doodeng.. Net even op internet wat dingen van de manuele therapeut opgezocht en blijkbaar brengt het nog heel wat gevaren met zich mee ook..
Volgens wikipedia: Vertebrale manipulaties kunnen kortdurende nawerkingen en in uitzonderlijke gevallen ernstige complicaties geven. Manipulatie van de hals kan de door de wervelbogen verlopende arteria vertebralis beschadigen met herseninfarcten en blindheid als gevolg.[1] Manipulatie van de wervelkolom van baby's wegens het omstreden KISS syndroom kan ademstilstand veroorzaken.[2]
Volgens mij gaat het hier dus om kraken, dit wil ik absoluut niet en dat zal ik ook zeggen, maar ik betwijfel dus of zij ook nog andere dingen doen dan kraken. Heb een beetje spijt van mijn afspraak nu... Kan hem nog afzeggen want het is pas vrijdag, maar toch had me er ook wel weer op 'verheugd'.
Iemand ervaring dus met een manuele therapeut??
dinsdag 1 mei 2012 om 16:11
Als je kijkt op die bewuste wiki, even voor jouw gequote stukje staat er dat de manuele therapeut ook actieve oefenvormen biedt. Niet kraken dus.
Verder staat er 'in uitzonderlijke gevallen', als je een beun de haas treft dus.
MAAR als je het echt niet wil moet je het NIET laten doen. Het werkt niet in je voordeel als je daar als een opgewonden veer ligt/zit.
Verder staat er 'in uitzonderlijke gevallen', als je een beun de haas treft dus.
MAAR als je het echt niet wil moet je het NIET laten doen. Het werkt niet in je voordeel als je daar als een opgewonden veer ligt/zit.
dinsdag 1 mei 2012 om 16:23
Krakers moeten zichzelf altijd indekken voor die hele kleine kans dat er wat misgaat. Ik denk dat het wel meevalt. (geen ervaring)
Let wel even op; ik ben laatst ook naar de fysio gegaan (zonder verwijzing want hey, iedereen weet toch dat dat niet meer hoeft?!) Nou duh, omdat ik geen verwijzing had moest de fysio vaststellen wat ik had en dat kostte maar liefst 2 keer een consult. Ik woon in een grote stad, misschien dat ze in een dorp bij jou niet zo hebberig zijn, maar vraag het even na.
Let wel even op; ik ben laatst ook naar de fysio gegaan (zonder verwijzing want hey, iedereen weet toch dat dat niet meer hoeft?!) Nou duh, omdat ik geen verwijzing had moest de fysio vaststellen wat ik had en dat kostte maar liefst 2 keer een consult. Ik woon in een grote stad, misschien dat ze in een dorp bij jou niet zo hebberig zijn, maar vraag het even na.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
dinsdag 1 mei 2012 om 16:23
Ik ga eens in de zoveel tijd naar een manueel therapeut.
Rijd heel veel auto ivm werk en soms zit het vast in nek of rug.
Ik bel en maak een afspraak om even "te resetten" noem ik het altijd.
In het begin vond ik het ook heel eng.. Stel je voor dat ie verkeerd kraakt..
Ervaren therapeuten weten precies wat ze doen.
En echt ik voelde geen pijn maar juist verlossing!
Rijd heel veel auto ivm werk en soms zit het vast in nek of rug.
Ik bel en maak een afspraak om even "te resetten" noem ik het altijd.
In het begin vond ik het ook heel eng.. Stel je voor dat ie verkeerd kraakt..
Ervaren therapeuten weten precies wat ze doen.
En echt ik voelde geen pijn maar juist verlossing!
dinsdag 1 mei 2012 om 16:35
Ik ben ook al een paar keer bij een manueel geweest. Ik kan zelf heel slecht tegen het geluid van iemand die zijn vingers kraakt, maar aangezien de manueel eerst met een aantal oefeningen bekeek waar ik 'vast' zat en daarna eerst nog mijn spieren los masseerde was ik helemaal op mijn gemak toen het eenmaal gekraakt moest worden. Kijk dus zelf ook of je dan op je gemak bent en geef het aan dat je het eng vindt. Ik kreeg ook oefeningen voor thuis mee.
dinsdag 1 mei 2012 om 17:34
ik was ook een paar keer geweest en hij had ook wat in mijn nek gekraakt, vond het ook een eng idee maar het viel best mee. Ik vond het verder niet zoveel helpen eigenlijk, na 1 dag stress zat alles weer helemaal vast.
Wat bij mij helpt is cuppen.. zoek maar is op internet. Mijn ouders kunnen dat, je moet diegene wel vertrouwen en hij/zij moet niet onhandig zijn omdat je wel vuur in je handen hebt. Maar echt, het is heeeerlijk, al die druk gaat eraf en het voelt gelijk ontspannen.
Wat bij mij helpt is cuppen.. zoek maar is op internet. Mijn ouders kunnen dat, je moet diegene wel vertrouwen en hij/zij moet niet onhandig zijn omdat je wel vuur in je handen hebt. Maar echt, het is heeeerlijk, al die druk gaat eraf en het voelt gelijk ontspannen.
dinsdag 1 mei 2012 om 18:13
woensdag 2 mei 2012 om 11:26
Ik loop al jaren eens in de zoveel tijd bij een manueel, nooit problemen mee gehad en ik voel me na een behandeling altijd weer helemaal kiplekker.
Mijn beide kinderen hebben KISS en gaan er ook eens in de zoveel tijd heen. Wonderbaarlijk om te zien hoezeer ze daarvan opknappen zeg. En een ademstilstand hebben ze echt nog nooit gehad hoor. Ik moet er niet aan denken aan welke problemen ze allemaal wel hadden kunnen krijgen als ik onze manueel niet had ontdekt.......
Mijn beide kinderen hebben KISS en gaan er ook eens in de zoveel tijd heen. Wonderbaarlijk om te zien hoezeer ze daarvan opknappen zeg. En een ademstilstand hebben ze echt nog nooit gehad hoor. Ik moet er niet aan denken aan welke problemen ze allemaal wel hadden kunnen krijgen als ik onze manueel niet had ontdekt.......