Marisken
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:36
Beste allemaal,
Ik heb even een vraagje over het verwijderen van marisken. Sinds een aantal jaar heb ik een mariske en sinds kort zelfs 2. Ik wil er graag vanaf want het is lastig schoonmaken en ik vind het niet mooi (ik schaam me ervoor tijdens seks). Nu gaf de huisarts aan dat het een pijnlijke ingreep is en dat veel mensen het hebben en ik me er niet om hoef te schamen. Ondanks dat de huisarts dit zegt wil ik het toch graag weg laten halen. Heeft iemand ervaring met deze ingreep?
Ik heb even een vraagje over het verwijderen van marisken. Sinds een aantal jaar heb ik een mariske en sinds kort zelfs 2. Ik wil er graag vanaf want het is lastig schoonmaken en ik vind het niet mooi (ik schaam me ervoor tijdens seks). Nu gaf de huisarts aan dat het een pijnlijke ingreep is en dat veel mensen het hebben en ik me er niet om hoef te schamen. Ondanks dat de huisarts dit zegt wil ik het toch graag weg laten halen. Heeft iemand ervaring met deze ingreep?
woensdag 9 augustus 2017 om 23:16
Dan moet je er gewoon voor gaan. Het doet pijn, maar dat gaat voorbij...Echt waar.
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:15
Ik ben er onlangs aan geopereerd. Had er (met name cosmetisch) last van na mijn zwangerschap.
Na de operatie had ik flink pijn en moeite met lopen en moest ik elke dag een half uur in bad zitten. Op zich was het een dag of 6 na de operatie een stuk beter.
De eerste dagen was ontlasting inderdaad heel lastig.
Als je er echt last van hebt zou ik een operatie toch aanraden. Het is even doorzetten maar daarna ben je er vanaf. Ze raden overigens aan het nà je eventuele zwangerschap(pen) te doen, waarmee ik bedoel te zeggen dat je het niet moet laten opereren als je bv de komende 2 jaar nog zwanger wilt worden. Dit ivm kans dat het terug komt en je weer geopereerd moet worden.
Na de operatie had ik flink pijn en moeite met lopen en moest ik elke dag een half uur in bad zitten. Op zich was het een dag of 6 na de operatie een stuk beter.
Als je er echt last van hebt zou ik een operatie toch aanraden. Het is even doorzetten maar daarna ben je er vanaf. Ze raden overigens aan het nà je eventuele zwangerschap(pen) te doen, waarmee ik bedoel te zeggen dat je het niet moet laten opereren als je bv de komende 2 jaar nog zwanger wilt worden. Dit ivm kans dat het terug komt en je weer geopereerd moet worden.
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:13
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben 25 en verwacht niet voor mn 30e kinderen te krijgen. Dus daardoor wordt het wel een twijfelgeval. Maar om er dan nog 5 jaar mee rond te lopen lijkt me ook niet fijn. Kon je in de weken na de operatie wel werken?Selectia schreef: ↑11-08-2017 14:15Ik ben er onlangs aan geopereerd. Had er (met name cosmetisch) last van na mijn zwangerschap.
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:22
Zeker doen dan! Ik ben op een maandag geopereerd. Vanaf die vrijdag weer gaan werken (kantoorbaan) maar wel met nog wat last en pijn. Geen drama's dus met weken uit de running zjn.
Natuurlijk is 'het niet mooi vinden' of vanwege hygiene ook een valide reden om het te laten doen! Dat zal niet voor iedereen gelden maar de flauwe grappen die eerder gemaakt werden vind ik ook niet gepast.