Gezondheid alle pijlers

medical tape

16-12-2010 23:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week ben ik voor de eerste keer naar een nieuwe fysiotherapeute geweest ivm al lang sluimerende voetklachten die regelmatig wat heftiger de kop op steken.

Ze kwam tot de conclusie dat het om een geïrriteerde peesplaat en overbelasting gaat en heeft medical tape op mijn voetzool geplakt.

Ik had er echt nog nooit van gehoord maar had wel meteen baat erbij.

Ik heb die tape er net afgehaald omdat hij los begon te laten en ben tot nu toe eigenlijk pijnvrij geweest.

Heeft iemand hier al langduriger een positief effect van die tape gehad voor ik voorbarig te enthousiast word?
Ik laat mij af en toe masseren door een sportmasseuse en zij plakt ook medical tape. Heerlijk!

je hoeft het trouwens niet eraf te halen als het loslaat, maar gewoon de losse stukjes eraf knippen.

Toen ik nog als kassière werkte, kon ik niet meer op mijn stoel zitten van de rugpijn, met die tape op kon ik gewoon de hele dag volhouden.

Ik heb me afgelopen lente ook in laten tapen tegen hooikoorts, ik mocht vanwege mijn zwangerschap geen pilletjes nemen. Die tape heeft er 2 weken op gezeten en ik heb de rest van het hooikoorts seizoen geen last meer gehad.
Wat heeft tape met hooikoorts te maken?

(Was het niet gewoon door je zwangerschap dat je geen last had? De zwangerschapshormonen kunnen soms hooikoortsklachten onderdrukken.)
Ik had juist extra last door de zwangerschap... Had al neusspray van de dokter gekregen, maar die werkte totaal niet. Ik had er zo'n last van dat ik heel slecht sliep en dat terwijl ik al zo moe was. Dan wil je nog wel eens iets anders proberen..

De tape werd geloof ik over spieren heen geplakt die helpen bij het ademhalen.. ofzoiets.
Tis een soort acupunctuur begrijp ik dus? iets met stimuleren van bepaalde banen spieren als je er ook hooikoorts mee kunt behandelen? Niet een stevige tape voor enkels etc, maar een alternatieve geneeswijze?
dubbel
Dat klinkt goed zeg. Ik durf nog niet zo goed te geloven dat het idd zo goed werkt. Het lijkt bijna magical tape
Magical tape, of zoals een cynicus als ik zou zeggen de magie van suggestie en de zelfhelende kracht van het eigen lichaam.
Nee het is gewoon een stuk tape wat er volgens mij wel op een speciale manier opgeplakt moet worden.

Overigens heb ik een paar jaar geleden echt maaaaandenlang gefysiotherapiet en gesport voor die voetklachten en heb sinds die tijd nog nooit zo weinig pijn gevoeld als nu.
Die tape helpt de spieren ondersteunen/ontspannen..

Ik had eerst ook zoiets van t zal wel, tot ik merkte dat ik ineens wel op die stoelen kon zitten..
ik heb er ook veel baat bij gehad met slijmbeurs ontsteking in mijn schouder. Het is een ondersteuning van je spieren, niets meer, niets minder maar het werkt als een tierelier!
Die tape heb ik jaren geleden gehad en dat werkte ook als een tierelier,ik kon toen kiezen of gips of tape en ik ben blij dat ik voor de tape gekozen heb,na 3 weken was het genezen en ik heb erna amper nog klachten gehad.

Een kennisje van mij zit in het gips om haar voet rust te geven bij een peesirritatie maar daar heeft ze weinig effect van.
de tape helpt via de huid de spieren het werk doen. Normaal zoals in voet, beweegt alleen de spier om je voet te bewegen, met de tape helpt je hele huid waar geplakt is je spier om zo de spier te kunnen ontlasten (helpt ook tegen menstruatie kramp als het op buik en rug geplakt is)

Fysio echtgenoot heeft de training tot plakker gedaan, en da's best handig en prettig in huis hebben!!
Ik heb wel enorme spijt dat ik het eraf heb gehaald want na een uurtje was de pijn weer helemaal terug en ik kan pas dinsdag weer bij de peut terecht.

Weet iemand of je die tape ook ergens bij een drogist ofzo kan kopen?
moet je niet zelf willen doen, dat komt zo precies!
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk mimootje. Ik heb me, denk ik, een beetje verkeken op het gemak waarmee de peut ' t deed.
quote:borderwalk schreef op 16 december 2010 @ 23:59:

Tis een soort acupunctuur begrijp ik dus? iets met stimuleren van bepaalde banen spieren als je er ook hooikoorts mee kunt behandelen? Niet een stevige tape voor enkels etc, maar een alternatieve geneeswijze?Nee joh!! Mijn pedicure doet het ook. En die is niet zo....
@Wonderwaai

Ik heb afgelopen jaar een aantal weken met zulke tape gelopen ivm knieklachten en ik vond het super werken.Ik liet het altijd zo lang mogelijk zitten.Ik ging 1x per week naar de fysio en pas vlak voordat ik er weer heen moest haalde ik het er vanaf.O en zelf tapen is zoals eerder al gezegd geen optie, mijn fysio had er een speciale training voor gevolgd.
Mijn fysio heeft er een naam voor: tape-geil. Sommige mensen hebben er zo veel baat bij, dat zonder de klachten meteen terug komen. Na een aantal weken met tape en veel trainen, kon ik zonder tape prima functioneren. Maar met tape geeft het net dat kleine zetje extra dat er voor zorgt dat het allemaal net wat makkelijker gaat.
Wat fijn om zoveel positieve ervaringen te lezen.

Bij mij is t er vanmiddag weer opnieuw opgeplakt. Het effect was wel minder dan vorige keer maar ik merk toch wel een verbetering qua pijn.
Wat grappig dat jullie ook zo positief zijn, zelf vond ik het nooit iets totdat ik er zelf eens mee ben getaped, ik had na een flink potje voetbal een hele dikke enkel. Sportmasseur van onze voetbalclub heeft mij toen getaped met [...] het effect was dat ik direct weer goed kon lopen (eerder kon dit niet). Hij zei wel dat ik dit twee weken niet meer mocht voetballen. Ik heb niet goed geluisterd waardoor het tijdens het voetballen alleen maar erger werd, daarna nog een keer geweest en toen maar wel geluisterd en twee weken rust genomen... Super spul
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-05-2015 17:26
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven