Gezondheid alle pijlers

Medicatie tips

09-07-2017 17:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op dit moment speelt er wat in mijn leven waardoor ik wat gestrest en down ben. Ik ben bang dat dit nog wel een tijdje zo zou blijven. Daarom zou ik graag medicatie willen wat dit zou verminderen. Ik wil hier alleen niet voor naar de huisarts, dus ik vroeg me af of er mensen hier zijn die ervaring hebben met dergelijke medicatie die je in de winkel kan kopen en mij dat kan aanraden.

Alvast bedankt!
Afbeelding
Nee, voor dergelijke medicatie moet je naar de huisarts.

Tenzij je zit te denken in de categorie 'kopje kamillethee', dan heb ik misschien wel wat tips voor je. Maar voor alles wat sterker is dan een paracetamolletje moet je echt naar de huisarts.

Waarom wil je niet naar de huisarts?
je wil medicijnen, maar niet naar de dokter. Dus je vraagt dan op een forum wat qua medicijnen een goed idee is? :|

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar blijkbaar gaat logisch denken door de stress ook niet zo.

Ga iets doen van een geleide meditatie op youtube, een eind fietsen, een goed potje sex hebben of haal wat bach druppels of andere rotzooi die niet werkt maar wel de suggestie geeft dat het wat doet. Die suggestie werkt vaak ook prima. Sint janskruid kan wel bewezen wat doen, maar let op want het heeft bijvoorbeeld met sommige anticonceptiemiddelen of antibiotica verstorende effecten. En als je zoiets slikt, slik het wel een tijdje trouw.

Als je wel magische medicijnen die alles oplossen krijgt van vrienden, zou ik je aanraden om ook aan hun verstand te gaan twijfelen.
anoniem_281915 wijzigde dit bericht op 09-07-2017 17:55
19.16% gewijzigd
Vraag het eens in de apotheek?
Echt nooit zomaar Sint-Janskruid gaan gebruiken. Ga eerst naar huisarts of apotheker voor advies. Sint-Janskruid heeft nl. wisselwerking met medicijnen tegen HIV en hepatitis C. Maar ook de werking van de anticonceptiepil kan erdoor verminderen, evenals de werking van bijvoorbeeld bepaalde anti-stollingsmiddelen, een middel tegen kanker en een middel tegen hartritmestoornissen. Zo zijn er nog veel meer middelen waarvan de werking verminderd wordt door gelijktijdig gebruik van Sint-Janskruid, dus ga daar niet op eigen houtje mee starten. Zo onschuldig is Sint-Janskruid niet.

Lees dit http://www.apotheek.nl/medicijnen/sint- ... medicijnen bijvoorbeeld maar eens.
je kan Valeriaan proberen. ik merk er weinig van maar een vriend van me wel. Maar ik denk dat je meer hebt aan lyfestyle- veranderingen: yoga, hardlopen, natuur in, mindfulness, gezond eten en goed voor jezelf zorgen, koffie en alcohol laten staan, etc.
Gebruik je anticonceptie? Want dat gaat niet samen met sint janskruid.

Wat zijn je klachten?
Waarom kies je voor symptoombestrijding ipv verminderen van stressbronnen, yoga, meditatie of sport?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tegen stress helpt sport, denk ik. Liefst in de vrije natuur. Of ga iets doen wat je heel goed kan. Ga koken. Centjes verdienen. Gezelschapsspelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Medicijnen moeten ook geen vlucht zijn want daar leer je niks van, alleen dat je steeds meer van die valium in moet nemen om hetzelfde te bereiken. En tenslotte doen de pillen niets meer en sta je voor twee vraagstukken: hoe kom ik van de valium af en hoe van mijn problemen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven