Medicijnen en alcohol; oplossing gezocht
woensdag 3 februari 2010 om 12:17
woensdag 3 februari 2010 om 12:18
Bij antibiotica mag je geen alcohol. Fingeer een fijne ontsteking ergens op een niet-genante plaats en klaar ben je. Bij het volgende feestje speelt je ontsteking weer op.
(Antidepressiva doen het ook, maar die zijn weer zo beladen )
(Antidepressiva doen het ook, maar die zijn weer zo beladen )
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 03-02-2010 12:18
Reden: Best moeilijk woord, antibiotica
Reden: Best moeilijk woord, antibiotica
% gewijzigd
woensdag 3 februari 2010 om 12:18
woensdag 3 februari 2010 om 12:19
woensdag 3 februari 2010 om 12:20
[quote]AlettaJacobs schreef op 03 februari 2010 @ 12:18:
Bij antibiotica mag je geen alcohol. Fingeer een fijne ontsteking ergens op een niet-genante plaats en klaar ben je. Bij het volgende feestje speelt je ontsteking weer op.
(Antidepressiva doen het ook, maar die zijn weer zo beladen )[/quote]
Ik heb het idee dat dat juist de reden is bij haar .
(Antidepressiva doen het ook, maar die zijn weer zo beladen )[/quote]
Ik heb het idee dat dat juist de reden is bij haar .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 3 februari 2010 om 12:21
quote:Silvy schreef op 03 februari 2010 @ 12:19:
Je kan toch gewoon zeggen dat je geen alcohol mag omdat je bepaalde medicijnen slikt? Je hoeft mensen niet tot in detail te vertellen wat er aan de hand met je is hoor. Is een vrouwending, wij zijn vaak geneigd vanalles uit te leggen terwijl dat niet nodig is.Das wel waar inderdaad, daar maak ik me ook schuldig aan. Je zult verbaasd staan van hoe makkelijk mensen dingen soms accepteren. Je drink geen alcohol, ivm medicijnen. Als ze dan doorvragen: antibiotica ivm blaasontsteking/keelontsteking/voorhoofdsholteontsteking. Zoiets.
Je kan toch gewoon zeggen dat je geen alcohol mag omdat je bepaalde medicijnen slikt? Je hoeft mensen niet tot in detail te vertellen wat er aan de hand met je is hoor. Is een vrouwending, wij zijn vaak geneigd vanalles uit te leggen terwijl dat niet nodig is.Das wel waar inderdaad, daar maak ik me ook schuldig aan. Je zult verbaasd staan van hoe makkelijk mensen dingen soms accepteren. Je drink geen alcohol, ivm medicijnen. Als ze dan doorvragen: antibiotica ivm blaasontsteking/keelontsteking/voorhoofdsholteontsteking. Zoiets.
woensdag 3 februari 2010 om 12:22
Ik dacht ook aan antibiotica, dus bedenk even een flinke bronchitis (af en toe hoesten) of een ontsteking.
Ik snap wel dat je een smoes zoekt. Ik was ooit eens op zakenreis met 2 collega's toen ik heel pril zwanger was. Kreeg ik me daar toch een kruisverhoor toen ik geen wijn bij het eten wilde. Ik had dat helemaal niet verwacht en stond met mijn mond vol tanden. Heel vervelend. Dus het kan geen kwaad om een smoes achter de hand te hebben.
Ik snap wel dat je een smoes zoekt. Ik was ooit eens op zakenreis met 2 collega's toen ik heel pril zwanger was. Kreeg ik me daar toch een kruisverhoor toen ik geen wijn bij het eten wilde. Ik had dat helemaal niet verwacht en stond met mijn mond vol tanden. Heel vervelend. Dus het kan geen kwaad om een smoes achter de hand te hebben.
mahna mahna tuduuuudududu
woensdag 3 februari 2010 om 12:29
antibiotica(kan voor vanalles, blaasontsteking, keelontsteking, etc), je bent de Bob(moet je wel iemand hebben die met je meerijdt, maar dan is het een waterdichte smoes), je wilt je leven beteren en wil daardoor de alcohol laten staan, je hebt de volgende dag vroeg een belangrijke afspraak en wil daar niet met een kater aankomen?
Verder geen inspiratie, maar goed ik drink nooit alcohol, dus ook nog nooit smoes hoeven te verzinnen daarvoor.
Verder geen inspiratie, maar goed ik drink nooit alcohol, dus ook nog nooit smoes hoeven te verzinnen daarvoor.
woensdag 3 februari 2010 om 12:30
woensdag 3 februari 2010 om 12:31
Een tijdje geleden was er op mijn werk een uitbraak van tuberculose, dan moet je dus ook maanden medicijnen slikken. Maar toen waren er zoveel mensen die dat moesten doen, dat niemand er geheimzinnig over deed en er extra veel sapjes werden ingeslagen voor feestjes...
Ik zou er niet al te ingewikkeld over doen: ik voel me niet lekker (wat volgens mij ook zo is, als ik TO goed begrijp) en denk dat alcohol heel verkeerd gaat vallen. Niemand die daar moeilijk over gaat doen hoor!
Enne... mensen denken toch wel, laat ze lekker!
Sterkte met whatever it is!
Ik zou er niet al te ingewikkeld over doen: ik voel me niet lekker (wat volgens mij ook zo is, als ik TO goed begrijp) en denk dat alcohol heel verkeerd gaat vallen. Niemand die daar moeilijk over gaat doen hoor!
Enne... mensen denken toch wel, laat ze lekker!
Sterkte met whatever it is!

woensdag 3 februari 2010 om 12:37
woensdag 3 februari 2010 om 12:39
woensdag 3 februari 2010 om 12:41
Gewoon zeggen dat je een tijdje niet drinkt. Punt. En dat zo brengen dat niemand met jou de discussie aangaat. Wat ze achter je rug zeggen hoor je toch niet.
In mijn vriendenkring wordt stevig gezopen. En dan ook echt stevig. En bijna iedereen heeft altijd een periode dat hij/zij gewoon niet drinkt. Omdat iedereen weet dat het niet gezond is en dat het goed is om ook eens niet te drinken. De gulden middenweg is nog lastig te vinden, dus in mijn omgeving is het zuipen of cola/jus d'orange/spa blauw. En echt, niemand vindt dat gek.
In mijn vriendenkring wordt stevig gezopen. En dan ook echt stevig. En bijna iedereen heeft altijd een periode dat hij/zij gewoon niet drinkt. Omdat iedereen weet dat het niet gezond is en dat het goed is om ook eens niet te drinken. De gulden middenweg is nog lastig te vinden, dus in mijn omgeving is het zuipen of cola/jus d'orange/spa blauw. En echt, niemand vindt dat gek.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.