Gezondheid alle pijlers

Medicijnen en alcohol; oplossing gezocht

03-02-2010 12:14 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:bocadillo schreef op 03 februari 2010 @ 13:29:

[...]

Bedankt lekkeresnor! Jij begrijpt precies mijn probleem...

Maar wie neemt er dan gewoonlijk geen genoegen met een mededeling zoals; Ik heb er vandaag niet zo'n zin in, of ik doe vandaag rustig aan, heb van de week al een keer uit de ban gesprongen of zoiets?

Alcohol is veel geaccepteerd als gangbaar drankje op een feestje, maar er wordt toch zeker niet zo'n heet hangijzer van gemaakt dat het vragen blijft oproepen als iemand een keer iets anders drinkt?

Los daarvan zou ik echt geen rekenschap afleggen. Ik zou als reden geven dat ik er gewoon even geen zin in heb nu, misschien later op de avond. En dan gewoon volhouden om fris te drinken.
Heel simpel. Je doet aan de lijn en je hebt de keuze; lekker eten óf lekker drinken.
Liegen over een ziekte of medicatie is vind ik not done. En is denk ik vaak lastig vol te houden. Wie zegt dat een wat closere vriend van nu (die dus op de hoogte is) de komende maanden niet uit de school klapt tijdens het stappen, bijv door te veel alcohol?

Ik zou gewoon zeggen dat ik medicijnen slik die niet samen gaan met alcohol, en waarvoor is niet belangrijk. En als het maar verre stapvrienden zijn, snap ik niet waarom je daar zoveel moeite mee hebt.
-
-
quote:bocadillo schreef op 03 februari 2010 @ 13:08:

[...]

Je doet net alsof ik een of andere alcoholist ben...

Ik niet .............. je vrienden. Als er tig postings geen smoes voor je bij zit omdat je vrienden je niet geloven .............. ja dat vind ik raar.

En als je gewoon trek hebt in fris moet het ook kunnen. En als je de volgende dag fris wilt zijn zonder kater moet ook kunnen. Als je erna nog met de auto weg moet ook.

Ja wat een gedoe om maar te zorgen om geen gezeik te krijgen dat jij een keer geen drankje neemt. Dat vind ik raar van je vrienden ja. En dat jij erin mee gaat ook. Je bent ze toch geen verantwoording verschuldigd? Dan denken ze maar dat je zwanger bent. Na 9 maanden zien ze wel dat ze het verkeerd hadden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je leest ook over dingen heen hoor. Ik heb in het begin al gezegd dat ik omdat ik een hoge bloeddruk had geen alcohol voor maanden heb gedronken. Niets medicijnen verder, alleen voeding oppassen en ik dronk geen alcohol. Je kan het ook moeilijker maken dan je wilt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
-
Ik zou het ook gewoon houden op: sorry, mag even geen alcohol ivm medicijnen. En als ze daar vragen over stellen is het toch heel simpel om te zeggen: ach, dat doet er niet toe. Zou voor mij een duidelijke hint zijn om niet door te vragen. Ik zou het trouwens ook helemaal niet interessant vinden te gaan speculeren over het hoe of wat. Zolang je maar een leuke avond hebt toch?
...
Antibiotica kuur voor schimmel (huid, haar nagels) slik je 6 maanden en alocohol word afgeraden. Ben je voor de komende tijd klaar, maar ja zeggen dat je schimmel hebt klinkt niet erg aantrekkelijk zeker?? ;)

(Misschien als je uitlegd dat zoiets ontstaat door te veel zeep en wassen??)
Je bent dus bang over wat anderen van je denken?

Denk je nu echt dat het ze interesseert dat jij geen alcohol drinkt, waarom zou een mens zich daar druk om maken???

Dat zou toch heel triest en simpel zijn. Leven en laten leven.........
wie de mens kent houdt van dieren
-
Ik denk dat je je er drukker om maakt dan noodzakelijk.

Waarschijnlijk valt het sommigen op, maar als je dan aangeeft dat je de dag er na fris op wilt staan zul je merken dat de meesten dit gewoon accepteren. En mochten ze vragen waarom, dan moet je gewoon vroeg uit de veren en in de auto, klaar.
Bocadillo, een aantal vragen zul je jezelf eerst moeten stellen alvorens je een 'strategie' kunt bepalen.

- is de verwachting dat je nog langer deze medicatie zult slikken?

- wil je er op een later stadium wel eerlijk over zijn tegenover deze personen?

- hoe vaak zie je die personen in situaties waarin je normaal een drankje wel zou nuttigen?

Waarom dit belangrijk is? Het schiet immers niet op om een smoesje te verzinnen die 'kortdurend' is als jij lange tijd deze medicijnen zult gaan slikken en je naar verwachting er over wilt blijven zwijgen. Dan zou je steeds smoesjes o.i.d. moeten gebruiken en dat gaat natuurlijk opvallen.

Is het een kortdurend iets, dan is het makkelijker grijpen naar een smoesje dat je een type antibiotica gebruikt waarbij drinken wordt afgeraden. (en nee Binkie, het feit dát iemand toch drinkt wil niet zeggen dat het niet beter is om dat drinken te laten )

Bij langdurigere situatie zou ik toch aanraden om óf voor bepaalde mate open kaart te spelen, óf te verklaren dat je hebt besloten alcohol te laten staan om een of andere verbeter-mijn-leefpatroon-reden. Open kaart spelen hoeft overigens niet tot in de kleinste details. Je kunt ook aangeven dat alcohol niet zo samen gaat met medicatie die je gebruikt. Dat het niets 'ernstigs' is, maar dat je het niet er over wilt hebben, niet belangrijk, blabla. Een beetje vriend/vriendin zal die 'hint' oppakken en er niet over doorzagen.
vandaag ga ik van alles kunnen
Ik vind inderdaad, net als prulleke, het liegen over een ziekte of aandoening not done. En het woord zegt het al; leugentje om bestwil. Nog steeds een leugen dus en daar ben ik niet zo weg van. Maar misschien ben ik daar ook gewoon nogal stellig in, dat kan hoor.

Wat mijn voornaamste punt is is dat ik me er niet zo druk over zou maken. Jij hoeft geen verantwoording aan die mensen af te leggen, en boeiend wat ze achter je rug zeggen. Als je behoefte hebt om het ze te vertellen zou je dat wel doen.

Dus da's mijn punt, dat ik gewoon het probleem niet zo zie.
668, the neighbour of the Beast
Eens met prul. Ik denk dat jij je drukker maakt dan noodzakelijk, omdat jij bezig bent met de achterliggende reden. Blijkbaar is het iets dat grote invloed heeft. Maar dat jij er mee bezig bent, betekent niet dat het bij anderen ook zo'n invloed heeft. Voor jouw gevoel is het verdacht dat je niet drinkt, een ander zal er waarschijnlijk veel minder bij stil staan. Zoals ik al zei: als iemand aan mij aangeeft dat hij of zij niet drinkt wegens medicijnen en niet zelf aangeeft waarvoor, zal ik alleen bij goede vrienden vragen waar de medicijnen voor zijn. En zelfs dat nog niet altijd. Want iemand die er niet zelf over uitweidt, zal het er wel niet over willen hebben. Ik denk dus dat het wel mee zal vallen. en zelfs als de vraag komt waarvoor de medicijnen zijn, is 'oh, gewoon een kwaaltje' wel afdoende denk ik.
...
Ik noem je overigens geen leugenaar! Wilde alleen aangeven dat leugens (ook leugentjes om bestwil) vaak lastig vol te houden zijn. Die stapvrienden die het niet mogen weten maar wel heel nieuwsgierig zijn, kunnen wel eens gaan informeren bij vrienden die het wel weten.. En die moet je dan ook weer informeren welke smoes je gebruikt..
En Bocadillo, niemand valt je hier persoonlijk aan en we kijken allemaal naar een oplossing voor je probleem, alleen zijn er mensen die voor een andere "strategie" zouden gaan als jouw "leugentje om bestwil".
668, the neighbour of the Beast
Vraag op het feestje aan de ober om het volgende drankje;

Limonadesiroop met 7-up/sprite in een champagneflute.

Ziet eruit als kirr royal. Smaakt alleen ietsje anders

Oh, het is misschien verstandig om een fles limonadesiroop mee te nemen, of om vooraf even te controleren of ze dat in huis hebben. Maar ik kreeg dat drankje toen mijn zus trouwde, de anderen dronken kirr, en ik dus 7-up. Geen mens die dat opviel
-
Eens met Marels en Vlammetje, je bent er zelf erg druk mee omdat het heel belangrijk voor je is. Terecht en ook heel begrijpelijk. Maar ws maak je je druk om weinig en het is toch ook jammer als je de voorpret van deze 2 spetterende feesten voor je zelf vergalt?

Ik hoop dat je zult genieten van de feesten en na het eerste feest opgelucht en toch ook met een kleine glimlach zult terugdenken aan dit topic. En dat je van je klachten afkomt, want dat lijkt me het allerbelangrijkste!
Anders zeg je dat je zwanger bent, dan ben je gelijk voor een paar maanden klaar toch?
-
quote:mamalelie schreef op 03 februari 2010 @ 13:41:

Heel simpel. Je doet aan de lijn en je hebt de keuze; lekker eten óf lekker drinken.Dit zou ik ook zeggen denk ik..
quote:bocadillo schreef op 03 februari 2010 @ 14:21:

[...]

- In principe zou ik de medicatie voor een paar maanden (3 / 4) slikken, daarna niet meer.

- Nee, deze personen hoeven het nooit te weten.

- Die personen zie ik eigenlijk alleen maar in situaties waarbij gedronken wordt en dat is ongeveer 1 of 2 keer per maand.

In principe, dus niet gegarandeerd. Wat als die 3/4 maanden er in ene 6 worden?

Stel, dat principe klopt. Dan moet je dus voor 4 maanden oftewel voor 8 keer een 'reden' hebben. Dan zou ik het gooien op iets langdurigers dan hoofdpijntjes. Inderdaad de zwangerschap van Broodjekaas (en later roep je dat je gewoon het geroddel hebt willen voeden), of dat je de eet- en drinkgewoonten wilt veranderen. Kun je altijd na een paar maanden alsnog 'van de wagen vallen'.
vandaag ga ik van alles kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven