Medicijnen en alcohol; oplossing gezocht
woensdag 3 februari 2010 om 12:48

woensdag 3 februari 2010 om 12:54
antibiotica voor een blaasontsteking. en ja die kunnen nogal eens opspelen..
Dan heb je ofwel het antwoord gekregen. Of je krijgt de hele avond verhalen van mensen die ook al zo ontzettend vaak antibiotica hebben gekregen voor de blaasontsteking.
Ik kan begrijpen dat je het niet af wil doen met: "ik slik medicijnen". Er zijn altijd nieuwsgierige of meelevende mensen die willen weten wat je slikt en waarom. Vaag blijven of geen antwoord geven, roept waarschijnlijk alleen maar nog meer vragen op.
Al klinkt de weddenschap ook wel als een erg goed en eenvoudig excuus.
Dan heb je ofwel het antwoord gekregen. Of je krijgt de hele avond verhalen van mensen die ook al zo ontzettend vaak antibiotica hebben gekregen voor de blaasontsteking.
Ik kan begrijpen dat je het niet af wil doen met: "ik slik medicijnen". Er zijn altijd nieuwsgierige of meelevende mensen die willen weten wat je slikt en waarom. Vaag blijven of geen antwoord geven, roept waarschijnlijk alleen maar nog meer vragen op.
Al klinkt de weddenschap ook wel als een erg goed en eenvoudig excuus.
woensdag 3 februari 2010 om 12:55
quote:bocadillo schreef op 03 februari 2010 @ 12:34:
[...]
Weet ik, maar mensen zullen het zeker vreemd vinden als ik geen druppel alcohol drink en ik heb ook geen zin in wilde verhalen achter mijn rug om. Vandaar.Wel vreemd dat je alleen maar drank kan drinken zodat er niet achter je rug om wordt geluld. Gewoon even niet kunnen, met welke reden, de volgende dag moeten rijden, of fris zijn, enz. Als dat allemaal al niet geslikt wordt, hoe leef jij dan? Moet je in de ochtend al aan de drank? Snap het niet helemaal.
[...]
Weet ik, maar mensen zullen het zeker vreemd vinden als ik geen druppel alcohol drink en ik heb ook geen zin in wilde verhalen achter mijn rug om. Vandaar.Wel vreemd dat je alleen maar drank kan drinken zodat er niet achter je rug om wordt geluld. Gewoon even niet kunnen, met welke reden, de volgende dag moeten rijden, of fris zijn, enz. Als dat allemaal al niet geslikt wordt, hoe leef jij dan? Moet je in de ochtend al aan de drank? Snap het niet helemaal.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 3 februari 2010 om 12:59
Ik zie het punt niet zo. En waarom wel een smoes over een of andere aandoening verzinnen en niet gewoon uitleggen wat je hebt? Dan kan ik niet anders concluderen dan dat het wél genant is, anders zou je er niet zo geheimzinnig over doen.
Wat is er mis met gewoon zeggen dat je even niet mag drinken vanwege medicijnen en als ze dan doorvragen óf zeggen dat je het er niet over wilt hebben, of gewoon uitleggen?
Ik vind dat gedraai een beetje raar.
Wat is er mis met gewoon zeggen dat je even niet mag drinken vanwege medicijnen en als ze dan doorvragen óf zeggen dat je het er niet over wilt hebben, of gewoon uitleggen?
Ik vind dat gedraai een beetje raar.
668, the neighbour of the Beast
woensdag 3 februari 2010 om 13:00
woensdag 3 februari 2010 om 13:06
quote:AlettaJacobs schreef op 03 februari 2010 @ 12:18:
Bij antibiotica mag je geen alcohol. Fingeer een fijne ontsteking ergens op een niet-genante plaats en klaar ben je. Bij het volgende feestje speelt je ontsteking weer op.
(Antidepressiva doen het ook, maar die zijn weer zo beladen )Ik wil het niet aanraden hoor, maar antibiotica en alcohol gaan wel samen.
Bij antibiotica mag je geen alcohol. Fingeer een fijne ontsteking ergens op een niet-genante plaats en klaar ben je. Bij het volgende feestje speelt je ontsteking weer op.
(Antidepressiva doen het ook, maar die zijn weer zo beladen )Ik wil het niet aanraden hoor, maar antibiotica en alcohol gaan wel samen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
woensdag 3 februari 2010 om 13:09
Wat je ook doet, mensen denken toch wel. En als jij niet wilt drinken, dan drink je niet. Simpel zat. Daar hoef je toch niet een in drievoud door een arts ondertekende verklaring van de situatie voor af te geven? Het gaat niemand wat aan....
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
woensdag 3 februari 2010 om 13:10
Ik denk dat MV je of verkeerd begreep Bocadillo, of het niet zo stellig bedoelt als ze het neer zet.
Ik snap het wel dat je gewoon op een feestje normaal lekker iets drinkt en dat het opvalt als je nu cola drinkt. Wat ik alleen niet snap is waarom het een punt is. Laat ze maar denken.
En ik zou me zelf niets kunnen voorstellen wat ik echt "geheim" zou willen houden. Tenzij het echt iets genants is
Ik snap het wel dat je gewoon op een feestje normaal lekker iets drinkt en dat het opvalt als je nu cola drinkt. Wat ik alleen niet snap is waarom het een punt is. Laat ze maar denken.
En ik zou me zelf niets kunnen voorstellen wat ik echt "geheim" zou willen houden. Tenzij het echt iets genants is

woensdag 3 februari 2010 om 13:10
ik denk dat een avond niet drinken op zich niet het probleem van TO is. Wel dat ze in dit geval niet zal voldoen aan het gedrag wat al die tijd van haar gewend is (gezellig een drankje meedrinken).
Over het algemeen is het helaas in veel kringen zo dat het drinken van alcoholische dranken bij een feestje of dineetje hoort. Iemand die geen alcohol drinkt of aangeboden alcoholische dranken afslaat, valt dan op.
Ik denk dat het verstandig van TO is om daar in ieder geval van te voren bij stil te staan. Het zal vrijwel zeker zijn dat ze vragen krijgt over haar drinkgedrag, waarom zou ze zich dan niet vast voorbereiden op haar antwoorden?
Over het algemeen is het helaas in veel kringen zo dat het drinken van alcoholische dranken bij een feestje of dineetje hoort. Iemand die geen alcohol drinkt of aangeboden alcoholische dranken afslaat, valt dan op.
Ik denk dat het verstandig van TO is om daar in ieder geval van te voren bij stil te staan. Het zal vrijwel zeker zijn dat ze vragen krijgt over haar drinkgedrag, waarom zou ze zich dan niet vast voorbereiden op haar antwoorden?
woensdag 3 februari 2010 om 13:19
Zijn het je vrienden of je vijanden??
Jij denkt er veel meer bij na dan de mensen in je omgeving.
Hoe vager je smoes, deste groter de kans dat mensen het vreemd vinden.
Je kan ook mateloos overdrijven:
"Ik heb een dubbel klaplong met gecompliceerde bronchieen"
dan snappen ze wel dat je er niet over wilt praten.
woensdag 3 februari 2010 om 13:21
Voor je me aanvliegt ook even mijn andere posts lezen
Ik snap je ergens wel maar zélf zou ik er geloof ik niet zo moeilijk over doen. Schrijf namelijk ook dat ik dan eerdr gewoon zou zeggen dat ik medicijnen slik en het daarbij zou laten zitten.
Ik snap dat het lastig is, maar ik snap niet dat je een SMOES gaat verzinnen en een andere aandoening gaat verzinnen. Ten eerste omdat ik zelf niet van liegen houdt en ten tweede (en belangrijkste) omdat jij die mensen geen verantwoording schuldig bent.
Als die mensen dit niet mogen weten van je zijn het mensen die je niet zo goed kent, lijkt mij. Mijn punt was dus; wat maakt het jou nu uit wat zulke mensen over je denken? Ik bedoel, zeg toch gewoon "ik slik medicijnen" en als ze vragen waarover zeg je dat je het daar niet over wilt hebben of dat dat niet terzake doet.
Dus ik snap dat het lastig is, maar ik snap niet dat je gaat lopen draaien en wat anders verzinnen.
Maak je toch niet zo druk om anderen!
Ik snap je ergens wel maar zélf zou ik er geloof ik niet zo moeilijk over doen. Schrijf namelijk ook dat ik dan eerdr gewoon zou zeggen dat ik medicijnen slik en het daarbij zou laten zitten.
Ik snap dat het lastig is, maar ik snap niet dat je een SMOES gaat verzinnen en een andere aandoening gaat verzinnen. Ten eerste omdat ik zelf niet van liegen houdt en ten tweede (en belangrijkste) omdat jij die mensen geen verantwoording schuldig bent.
Als die mensen dit niet mogen weten van je zijn het mensen die je niet zo goed kent, lijkt mij. Mijn punt was dus; wat maakt het jou nu uit wat zulke mensen over je denken? Ik bedoel, zeg toch gewoon "ik slik medicijnen" en als ze vragen waarover zeg je dat je het daar niet over wilt hebben of dat dat niet terzake doet.
Dus ik snap dat het lastig is, maar ik snap niet dat je gaat lopen draaien en wat anders verzinnen.
Maak je toch niet zo druk om anderen!
Als het wel antidepressiva is kun je er best wat bij drinken hoor. Ik slikte zelf een tijdje citalopram en daar zit een gele alcohol waarschuwingssticker op. Nou....ze smaakte mij prima en was ook niet na twee wijntjes helemaal dronken.
Misschien gewoon een wijntje pakken en daar stiekum heeeeeel lang over doen? en ondertussen water drinken? Hoef je helemaal niets te zeggen...
Misschien gewoon een wijntje pakken en daar stiekum heeeeeel lang over doen? en ondertussen water drinken? Hoef je helemaal niets te zeggen...
quote:houvanjezelf schreef op 03 februari 2010 @ 13:19:
Kan ook nog. Gewoon zeggen dat je vliegende vinketering hebt
Een bestaande (ernstige) aandoening verzinnen als "grap""of overdrijving zou ik niet doen, daar kun je maar mensen mee kwetsen.
Kan ook nog. Gewoon zeggen dat je vliegende vinketering hebt
Een bestaande (ernstige) aandoening verzinnen als "grap""of overdrijving zou ik niet doen, daar kun je maar mensen mee kwetsen.
woensdag 3 februari 2010 om 13:33
Bocadillo, hoe lang gebruik je die medicijnen al? Je hebt sinds het innemen van deze medicatie zoals je zegt geen alcohol gedronken. Heb je van mensen in je directe omgeving op feestjes tot op heden dan nog geen opmerkingen gehad waaruit bleek dat ze het opviel? Ik neem even aan dat directe familie en vrienden wel van je medicatie weten en dat het hier om veelal collega's gaat die je liever geen uitleg geeft (wat ik me kan voorstellen!).