Medisch proefpersoon
woensdag 7 mei 2014 om 22:07
Ik ben op dit moment studente in geldnood. Ik wil daarom medisch proefpersoon worden. Graag zou ik ervaringen willen uitwisselen. Ik wil graag meedoen aan een onderzoek voor nieuw middel dat wordt ontwikkeld voor de behandeling van taaislijmziekte. Echter moet je hiervoor een gynaecologisch onderzoek voor ondergaan. Wat gebeurt er dan precies? (Staat niet uitgelegd)
bedankt voor jullie reacties!
bedankt voor jullie reacties!

woensdag 7 mei 2014 om 22:13
woensdag 7 mei 2014 om 22:25
Mijn schoonvader doet het al jaren. Je wordt van te voren, compleet medisch doorgelicht. Alleen als je volledig medisch gezond bent mag je deelnemen.
Er is ook altijd een goede nacontrole. Als je er volledig achterstaat gewoon doen. Als je vragen hebt zou ik gewoon even bellen. Ze kunnen je vast meer vertellen.
Er is ook altijd een goede nacontrole. Als je er volledig achterstaat gewoon doen. Als je vragen hebt zou ik gewoon even bellen. Ze kunnen je vast meer vertellen.
woensdag 7 mei 2014 om 22:34
quote:sehnsucht schreef op 07 mei 2014 @ 22:13:
Ik raad het je af.
Je kan niet inschatten wat voor medische risico's je loopt en dat voor een zeer geringe vergoeding.
Gelukkig denken veel mensen daar anders over en hebben we nu vele geneesmiddelen op de markt die ernstige of minder ernstige ziektes kunnen genezen of verminderen.
Ik raad het je af.
Je kan niet inschatten wat voor medische risico's je loopt en dat voor een zeer geringe vergoeding.
Gelukkig denken veel mensen daar anders over en hebben we nu vele geneesmiddelen op de markt die ernstige of minder ernstige ziektes kunnen genezen of verminderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 7 mei 2014 om 23:02
waarschijnlijk wordt er wat slijm uit je baarmoedermond/vagina afgenomen met een wattenstokje.
zodra je eenmaal in het gebeuren zit, wordt elke stap zorgvuldig uitgelegd. Mijn dochter deed al mee toen ze 9 was, aan het HPV onderzoek, en ik heb daar een goed gevoel aan overgehouden.
Als dit onderzoek je niet helemaal aanstaat, er zijn er veel meer he. Ook waar je even intern moet, dat verdient meer. En ja er zijn risico's maar die heb je in het leven nou eenmaal. Ik zou het er niet voor laten, het zijn laatste fasen onderzoeken (op de mens) en reken maar dat die door zware ethische commies en medische commissies moeten. (werk zelf in academisch ziekenhuis, patientgebonden onderzoek komt regelmatig voor bij ons).
Gewoon nog eens bellen of mailen. Succes!
zodra je eenmaal in het gebeuren zit, wordt elke stap zorgvuldig uitgelegd. Mijn dochter deed al mee toen ze 9 was, aan het HPV onderzoek, en ik heb daar een goed gevoel aan overgehouden.
Als dit onderzoek je niet helemaal aanstaat, er zijn er veel meer he. Ook waar je even intern moet, dat verdient meer. En ja er zijn risico's maar die heb je in het leven nou eenmaal. Ik zou het er niet voor laten, het zijn laatste fasen onderzoeken (op de mens) en reken maar dat die door zware ethische commies en medische commissies moeten. (werk zelf in academisch ziekenhuis, patientgebonden onderzoek komt regelmatig voor bij ons).
Gewoon nog eens bellen of mailen. Succes!
woensdag 7 mei 2014 om 23:05

woensdag 14 mei 2014 om 20:14
Ik zou inderdaad eerst wat meer informatie opvragen dan wat je nu alleen maar weet.
Medicatie of iets anders toe laten dienen zou ik niet zo snel doen omdat je nooit 100% zeker weet wat er nou echt in zit. Een medisch-ethische commissie waar het onderzoek aan moet voldoen keurt iets pas/al goed als er niet al te grote gevolgen (te verwachten) zijn.
Er zijn genoeg "veilige" dingen waar je aan mee zou kunnen doen.
Link warmte (VVV bon van 40 euro)
Link EEG
(40 euro)
Medicatie of iets anders toe laten dienen zou ik niet zo snel doen omdat je nooit 100% zeker weet wat er nou echt in zit. Een medisch-ethische commissie waar het onderzoek aan moet voldoen keurt iets pas/al goed als er niet al te grote gevolgen (te verwachten) zijn.
Er zijn genoeg "veilige" dingen waar je aan mee zou kunnen doen.
Link warmte (VVV bon van 40 euro)
Link EEG
(40 euro)
woensdag 14 mei 2014 om 20:19
woensdag 14 mei 2014 om 21:55
quote:marcellav schreef op 14 mei 2014 @ 20:19:
Dit was dus mijn angst als moeder van 3 studenten vroeger.
Ik heb het met ze er over gehad toen, want er stonden advertenties in de kranten.
Ik zou liever zelf een extra baan nemen als ik kon voorkomen dat zij zoiets gingen doen.Helemaal zonder risico is het natuurlijk niet. Maar een bijbaantje als postbezorger is bijvoorbeeld ook niet zonder risico. Denk maar aan bijtende honden.
Ik heb het met ze er over gehad toen, want er stonden advertenties in de kranten.
Ik zou liever zelf een extra baan nemen als ik kon voorkomen dat zij zoiets gingen doen.Helemaal zonder risico is het natuurlijk niet. Maar een bijbaantje als postbezorger is bijvoorbeeld ook niet zonder risico. Denk maar aan bijtende honden.
woensdag 14 mei 2014 om 21:59
quote:marcellav schreef op 14 mei 2014 @ 20:19:
Ik zou liever zelf een extra baan nemen als ik kon voorkomen dat zij zoiets gingen doen.Vind het een beetje kort door de bocht, er zijn ook aardig wat onderzoeken die wat minder betalen weliswaar maar zo goed als veilig zijn.
Ik zou liever zelf een extra baan nemen als ik kon voorkomen dat zij zoiets gingen doen.Vind het een beetje kort door de bocht, er zijn ook aardig wat onderzoeken die wat minder betalen weliswaar maar zo goed als veilig zijn.
maandag 2 juni 2014 om 13:04

maandag 2 juni 2014 om 13:05
Bij een vaginale echo gaan ze met een dunne echoprobe (met natuurlijk wat glijmiddel), via je vagina je baarmoeder en eventueel omliggende weefsels bekijken. Het is veel dunner dan een eendenbek (ong 3 cm) en meestal vinden vrouwen het een beetje vervelend (vooral omdat je met je benen wijd daar moet liggen) maar niet pijnlijk. Het inbrengen is het vervelendste, omdat de top van dat ding dus die 3 cm is, daarna is het smaller.

maandag 2 juni 2014 om 13:16
Tot er goed zicht is nee, is heel wisselend per vrouw, meestal tussen de 5 en 10 cm, maar elk lichaam is anders. Maar de diepte van inbrengen heeft niets te maken met hoe vervelend het is hoor! Dat gaat meer om de dikte van de top van de probe. Ze duwen echt niet verder dan kan, dat heeft voor de beeldvorming ook geen toegevoegde waarde.
Tip als je gaat: trek een langer shirtje of jurkje aan, dan heb je minder een bloot gevoel als je daar ligt.
Tip als je gaat: trek een langer shirtje of jurkje aan, dan heb je minder een bloot gevoel als je daar ligt.