Gezondheid alle pijlers

Meer mensen geveld door griep?

10-09-2010 09:03 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op het werk heerst het, meerdere collega's ziek en ook de kinderen waar we mee werken blijven thuis. Ik hoorde ook al dat het in het westen van het land op een epidemie , begint te lijken of is dat een beetje overdreven?

Ik voel me ook een beetje ziek, zwak en misselijk maar ga t iig wel proberen vandaag.
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
ik hoor t ook erg veel. Ik heb wel last van keel gehad heel licht en beetje snot 1 avond, dat ik dacht, nu gaan we het krijgen. Maar nadat ik een lange nacht had gemaakt is het met de noorderzon vertrokken.
Hier ook ziek. Dacht het ergste gehad te hebben, maar heb vannacht zo erg liggen hoesten dat ik er 3 keer van heb overgegeven en sinds een uur of 5 vanochtend ook gezellig aan de race inmiddels. Sinds maandag af en aan verhoging, keelpijn, hoofdpijn, spierpijn en dus vooral veel hoesten. Straks naar huisarts want toch bang dat het bronchitis wordt.
Am Yisrael Chai!
Hier ook flink verkouden geweest. Vorige week woensdag thuis gebleven. Mén, wat voelde ik me ellendig zeg. Bah. En hoesten en niezen, niet normaal meer. Mijn vriend heeft het ook.

Nu nog vooral ophoesten van het laatste beetje taaie slijm. Klinkt heel akelig, het wil er haast niet uit.

De kinderen hebben het ook gehad, hun moeder ook. Op het forum zijn er ook al aardig wat mensen geveld.
Bij mij lijkt t niet echt door te zetten. Heb wel hele erge spierpijn en snotteren en voel me wel slap maar niet strontziek. Dan ben ik liever stront ziek dan die vage klachten.
hier de oudste met hoofdpijn en keelontsteling, hij voelt zich de hele week al gammel. De middelste ook zere keel en de jongste ruikt ook naar keelontsteking.

Mijn man en ik voelen ons okee ;) De oudste ligt nu nog in bed, is echt niet lekker maar het zet niet door tot griep...Heeft ook spierpijn trouwens
anoniem_92574 wijzigde dit bericht op 10-09-2010 10:41
Reden: was een kwaaltje vergeten..
% gewijzigd
Vorige week enorme pijn in mijn lijf, alsof ik mishandeld was. Misselijk, hoofdpijn etc. Na een paar dagen was het over en voelde ik me kiplekker.

Gisteren ineens keelpijn, hoofdpijn, verstopte neus die op de meest ongunstige momenten liters snot begint te lekken.

Maar ik heb gisteren veel keelpastilles, neusspray, hoestdrank en paracetamols gebruikt en vandaag voel ik me alweer een stuk beter.
O ik ben overigens ook niet thuisgebleven hiervoor, aangezien ik gewoon mijn werk kan blijven doen. Beetje snotteren en een stem als schuurpapier is voor mij geen reden om thuis te blijven.
quote:himalaya schreef op 10 september 2010 @ 09:22:

[...]

Klazien-uut-Zalk wijsheid. En nu? Levertraan slikken? Multivitaminepillen nemen zodat het niet meer uit maakt welke letter er in de maand zit?

Klazien-uut-Zalk wijsheid of niet; zodra de R in de maand zit, gaan hier de hemden weer onder de kleding.

(Sterker nog; ik slaap alweer 2 weken met mijn electrische deken )
Al gehad, nu nog aan het nasudderen.

Randstad trouwens.
Ik gebruik trouwens altijd codeine tabletten tegen het hoesten anders dan blaf ik heel de nacht door en houd ik mijzelf wakker, waardoor ik weer zieker word.

(kan je trouwens niet gebruiken als je erg veel slijm aanmaakt)
quote:Garden_of_Sarah schreef op 10 september 2010 @ 12:32:

[...]

Klazien-uut-Zalk wijsheid of niet; zodra de R in de maand zit, gaan hier de hemden weer onder de kleding.

(Sterker nog; ik slaap alweer 2 weken met mijn electrische deken )

Morgen wordt het mooi weer, 20 - 25 graden. Maar de R zit in de maand dus huppetee, een hemd onder de kleding?

En in augustus was het 17 graden, maar omdat er nog geen R in de maand zat mocht het hemd nog niet?

Ik laat mijn kleding afhangen van de (gevoels)temperatuur...

(en heb de kachel nog niet eens op de waakvlam en slaap nog onder alleen een dekbedhoes... :-) )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bleeghh t zet door . Hoesten, keelpijn, spierpijn hoofdpijn jakkes!
Voel me ook als een uitgewrongen vaatdoek.
Neem een glas grog en zweet het uit.
Hier is iedereen in huis verkouden, maar geen griep. Wel vervelend trouwens, want de halve nacht wakker liggen van het hoesten en van benauwdheid is niet fijn. Vannacht heeft mijn jongste dochter 4 keer overgegeven door het hoesten, dat was dus weer een gebroken nacht. Maar gelukkig is het zondag en kan iedereen vandaag lekker rustig aan doen.
Hier.

Een gevelde.

Koorts, het hele lijf doet zeer, snot overal en oorpijn.

Ben aan de beurt.

Man en dochter waren ook ziek maar zijn aan de beterende hand inmiddels.
quote:eleonora schreef op 12 september 2010 @ 12:34:

Hier.

Een gevelde.

Komt omdat er een R in je naam zit!

Beterschap.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 10 september 2010 @ 13:01:

[...]

Morgen wordt het mooi weer, 20 - 25 graden. Maar de R zit in de maand dus huppetee, een hemd onder de kleding?

En in augustus was het 17 graden, maar omdat er nog geen R in de maand zat mocht het hemd nog niet?

Ik laat mijn kleding afhangen van de (gevoels)temperatuur...

(en heb de kachel nog niet eens op de waakvlam en slaap nog onder alleen een dekbedhoes... :-) )[/fgcolor]

Hier idem, nog zomerkleding aan en geen verwarming. Ik slaap ook onder een laken en verder niets. Buiten doe ik nu wel soms een zomerjas aan, maar is meer voor de regen.

Hier geen griep maar haal elk jaar een griepprik dus al jaren niet meer verkouden geweest of griep gehad.

Voor alle zieken; beterschap;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oh en deze kan ik niet laten;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wel buikgriep gehad. Een dag flink ziek, koorts overgeven, diarree. Na 2 dagen was het over.

Hoor hier wel van een hoop mensen dat ze griep hebben. Wordt daar zo moe van want ze zijn gewoon verkouden. Heb je echt griep dan is het onmogelijk om zelfs maar naast je bed te staan, laat staan werken of winkelen.
Het hele weekend in bed / op de bank doorgebracht. Gesnotter is nu gezakt, maar ben nog erg moe en veel spierpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven