Gezondheid alle pijlers

Melatonine

01-06-2011 11:57 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met melatonine?

Ik ben van plan te kijken of het werkt bij slapeloosheid, maar vraag me af wat de bijwerkingen zijn en of het ongevaarlijk is.
quote:KarendeGroot schreef op 07 maart 2012 @ 21:49:

[...]

Ik ga zo enorm opzien tegen slaapdiensten nu. Welk merk adviseer je?Ik gebruik de pilletjes van sleepzz. Je moet er zelf even achter komen wat de juiste dosering is. Ik ben begonnen met 1 pilletje van 0.1 mg, dat werkte niet. Toen op gaan hogen en ik heb echt baat bij 7 pilletjes. Dat komt dus neer op 0,7 mg en dat is echt niet veel vergeleken met wat de artsen voorschrijven. Daar hoor ik hoeveelheden van 3 en 5 mg voorbijkomen. Dus ik zou zo''n potje kopen en kijken hoe je erop reageert. Ik word meestal na een half uurtje/ uurtje lekker slaperig. En echt, het is niet zo heftig als slaappillen. Je wordt er gewoon lekker slaperig van.
Wat veel antwoorden

Ik ken een drogist die tabletten van 3 mg verkoopt. Onder de toonbank geloof ik, al leek ik ook wel te horen dat de wetgeving aangepast is.

Diverse familieleden gebruiken het dus het is geen nepzooi. Ze gebruiken het en het werkt, bedoel ik.

Zat alleen te dubben of ik het zelf zou proberen of onder begeleiding met de arts. Maar die zie ik over 1,5 maand pas.

Kan zelf wel eens zo'n potje halen.
Ik gebruik het ook weleens en ben er ook heel positief over.
Ik zou pas aan de melatonine pillen gaan nadat je eerst geprobeerd hebt je omgeving aan te passen. De aanmaak van lichaamseigen melatonine kan door verschillende factoren beïnvloed worden.

De grootste daarvan is licht. Op tijd de lichten dimmen en de tv uit kan helpen. Daarnaast is het goed om te weten dat blauwe lichtgolven een negatief effect hebben op de melatonine aanmaak. In TL en LED verlichting zit (heel) veel meer blauw licht dan in bijvoorbeeld gloeilampen.

In de avond overschakelen op minder en minder blauw licht kan al aardig effectief zijn.

Slimmer met licht omgaan laat mij inslapen. (terwijl ik anders vaak de 3mg pillen had van de apotheek)

- disclaimer: ik heb deze info van iemand die promotie onderzoek doet over licht. Exacte bronnen zal ik na moeten vragen. -
quote:Moonlight82 schreef op 08 maart 2012 @ 01:48:

Wat veel antwoorden

Ik ken een drogist die tabletten van 3 mg verkoopt. Onder de toonbank geloof ik, al leek ik ook wel te horen dat de wetgeving aangepast is.

Diverse familieleden gebruiken het dus het is geen nepzooi. Ze gebruiken het en het werkt, bedoel ik.

.Dio drogisten verkopen 5 mg. Van Lucovitaal.
anoniem_112354 wijzigde dit bericht op 08-03-2012 08:51
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik heb via een britse online drogist 3mg time released pillen. Daarvoor had ik 2 mg time released pillen van de HA en die kosten echt een rib uit mijn lijf. Het fijne van time released is dat als ik 's nachts wakker word, er nog een kans is dat ik inslaap. Zonder melatonine hoef ik daar niet meer op te rekenen en kan ik gerust vanaf 02.00 uur wakker liggen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
hoi

er bestaat wel melatonine voor in teslapen en door teslapen

ik heb toevaling 2 potjes tekoop 3 mg

k heb hier 2 nieuwe potjes mellatonin TR Time Release

in 1 potje zit er 100 tableten in

de potjes zijn nog dicht dus nog nieuw

we zijn overgestapt naar een lager dozering

ik wil 20 euro per potje dat is niet duur

weg is weg dus 2 potjes 40 euro
Mijn zoon gebruikt het, voorgeschreven via de neuroloog van de slaappolie. Hij is begonnen met 1 mg. Nu slikt hij 1,5... Omdat ik geen recept meer had heb ik bij de drogist tabletjes van 1,5 mg gekocht en die zijn een stuk goedkoper dan die bij de apotheek. Want ook hij heeft ADHD en krijgt het op recept, maar ik krijg ze niet vergoed. Bij controle bij de neuroloog bleken deze tabletjes ook prima te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven