Gezondheid alle pijlers

melatonine

29-12-2015 11:01 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb melatonine thee gebruik van de tuinen. Hier zit 1 mg in. Ik heb de thee 3 kwart gedronken . Ik had 4 nachten niet geslapen zomaar ineens uit het niets. Normaal slaap ik goed. Ik had eerst valdispert forte gebruikt met melatonine 0.1 mg. Dit deed niks.

Goed, de thee heeft gewerkt. Ik heb geslapen. Maar ik ben helemaal versuft. Iemand ervaring hier mee. Als ik het lees zijn de meeste mensen fit de volgende dag. Volgens dokters assistent kan het geen kwaad.

Ik wil graag nog een x slapen maar durf het niet zo goed te proberen. Zou ik minder moeten nemen? Iemand ervaring hiermee.
Ik slik magnesium voor kramp 's nachts in mijn kuiten en inderdaad om de stoelgang wat de bevorderen. Helpt voor beiden. Maar dat ik er beter van slaap heb ik nooit gemerkt.
Ik heb helemaal nergens last van. Ik heb een tijdje 6-9mg geslikt op advies van de huisarts en ik werd er juist fitter van omdat ik eindelijk lekker sliep. Melatonine is een lichaamseigen stof en kan weinig kwaad. Ik denk dat je eindelijk weer eens lekker diep hebt geslapen dat je een beetje gaar ervan geworden bent.
Zulke bizarre kleine hoeveelheden doen weinig niks. Ik dnek dat het eerder een placebo effect is geweest. En dat je daardoor eindelijk lang geslapen hebt en daar word je inderdaad duf van.
Kan best hoor. Maar goede fee 1 mg is toch niet weinig. Eigenlijk krijg je dat op recept. Last dat er niet meer dan 0.3 mg verkocht mocht worden maar bij de tuinen verkopen ze ook 5 mg en dus ook 1 en 3 mg.
quote:rome12 schreef op 29 december 2015 @ 14:44:

Kan best hoor. Maar goede fee 1 mg is toch niet weinig. Eigenlijk krijg je dat op recept. Last dat er niet meer dan 0.3 mg verkocht mocht worden maar bij de tuinen verkopen ze ook 5 mg en dus ook 1 en 3 mg.Dat kan niet, is wettelijk verboden, weet je dit zeker?
Heb even op de site van de tuinen gekeken staat er inderdaad op. Raar, bij het Kruitvat zeiden ze dat het niet meer verkocht mocht worden, waarom wel bij de Tuinen?
Eh ja daar heb ik van de week mij thee gekocht. Vond het ook vreemd. Ze raadde mij zelfs de 5 mg aan. Maar ik had mijn eerst wat ingelezen dus vond het ook veel om dat te proberen. Maar dat doen ze dus standaard.
Bij het Kruidvat (met een D, anders heeft de winkelnaam een heel andere betekenis) wordt toch écht 2,0 mg verkocht.

Twee weken geleden kocht ik er een doosje melatonine zuigtabletten 2,0 mg van Lucovitaal.
quote:amarna schreef op 29 december 2015 @ 18:13:

Bij het Kruidvat (met een D, anders heeft de winkelnaam een heel andere betekenis) wordt toch écht 2,0 mg verkocht.

Twee weken geleden kocht ik er een doosje melatonine zuigtabletten 2,0 mg van Lucovitaal.

Ik zit al in de vuurwerksfeer....

en ja ik had het dus ook via hun site gezien, maar vraag me dus af hoe dat dan nu met dat verkoopverbod zit, is dat niet meer aan de orde?
ben erachter, er is eind augustus een uitspraak geweest van de rechter, dat verkoop wel zou mogen. Er loopt nu een bodemprocedure en tot die tijd kan het weer verkocht worden. Per winkel maken ze de keus om het wel of niet te doen. Er wordt niet beboet als ze het toch verkopen tot de definitieve uitspraak er is.

Goed dat ik weet dat de tuinen het heeft, want ik miste het deze week in mijn eigen Kruidvat. Morgen daar maar een voorraadje halen dus.
Ook bij De Tuinen werd gisteren nog 1,99 mg melatonine van Lucovitaal verkocht. Heb bij Kruidvat nog een doosje in voorraad gekocht.
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-08-2016 14:59
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven