Melk uit tepel

vrijdag 28 mei 2010 om 09:42
Ik ben zo bang..
Sinds een eergisteren heb ik als ik in mijn tepel knijp af en toe dat er een heel klein beetje melk/vocht uitkomt. Ik ga zometeen even langs de huisarts en volgende week heb ik een mammografie. Die stond sowieso al in de planning. Doordat mijn moeder pas voor de 2e keer borstkanker heeft gehad ben ik sindsdien helemaal geobsedeerd door mijn borsten. Iedere dag voelen en in tepels knijpen.
Ik gebruik trouwens wel al een poos antidepressiva en begin dit jaar ben ik na 13 jaar Diane-pil overgestapt naar een lichtere pil.
Ik ben echt doodsbenauwd. Vooral met mijn hypochondrie denk ik meteen aan dood gaan.
Sinds een eergisteren heb ik als ik in mijn tepel knijp af en toe dat er een heel klein beetje melk/vocht uitkomt. Ik ga zometeen even langs de huisarts en volgende week heb ik een mammografie. Die stond sowieso al in de planning. Doordat mijn moeder pas voor de 2e keer borstkanker heeft gehad ben ik sindsdien helemaal geobsedeerd door mijn borsten. Iedere dag voelen en in tepels knijpen.
Ik gebruik trouwens wel al een poos antidepressiva en begin dit jaar ben ik na 13 jaar Diane-pil overgestapt naar een lichtere pil.
Ik ben echt doodsbenauwd. Vooral met mijn hypochondrie denk ik meteen aan dood gaan.
vrijdag 28 mei 2010 om 09:44
Och leaf
Goed van je om gelijk naar de huisarts te gaan.
Natuurlijk ben je bang je hebt nog al niet wat met je moeder meegemaakt. Probeer je dat ook met je huisarts te bespreken hoezeer alles effect heeft op je en hoezeer je bang bent om zelf ook ziek te worden?
Slik je op aanraden van je arts AD of heb je andere hulp gezocht die dit heeft aangeraden?
Goed van je om gelijk naar de huisarts te gaan.
Natuurlijk ben je bang je hebt nog al niet wat met je moeder meegemaakt. Probeer je dat ook met je huisarts te bespreken hoezeer alles effect heeft op je en hoezeer je bang bent om zelf ook ziek te worden?
Slik je op aanraden van je arts AD of heb je andere hulp gezocht die dit heeft aangeraden?
vrijdag 28 mei 2010 om 09:46
Wat rot leaf! Ik heb het trouwens ook. Naar de huisarts geweest en een borstonderzoek gehad. Daar was niks te voelen en hij heeft wat van het vocht opgestuurd naar het lab. Geen kanker of ontstekingscellen gevonden, dus gewoon melk. Het kon heel veel redenen hebben gaf hij aan, de simpelste bijv. verstoorde hormoonbalans of te stevige stimulatie. het hoeft niets te zijn, maar ik kan me voorstellen dat je met je moeder in je achterhoofd het zekere voor het onzekere neemt. Mijn moeder heeft ook borstkanker gehad, dus dat deed ik ook. Ik hoop dat het bij jou ook meevalt allemaal, sterkte!
...

vrijdag 28 mei 2010 om 09:48
Je arts neemt je gelukkig serieus, fijn dat je voor onderzoek kan.
Maar door het zelf te stimuleren kun je ook melk maken denk ik zomaar. Zelf heb ik na mijn vorige zwangerschap, met amper borstvoeding, nog heel lang melk uit mijn tepels kunnen halen (drupjes hoor) omdat ik het zelf nog stimuleerde.
Dus laat je onderzoeken en adem door! Sterkte!
Maar door het zelf te stimuleren kun je ook melk maken denk ik zomaar. Zelf heb ik na mijn vorige zwangerschap, met amper borstvoeding, nog heel lang melk uit mijn tepels kunnen halen (drupjes hoor) omdat ik het zelf nog stimuleerde.
Dus laat je onderzoeken en adem door! Sterkte!
vrijdag 28 mei 2010 om 09:50
vrijdag 28 mei 2010 om 09:50

vrijdag 28 mei 2010 om 09:54
Da's gelukkig al over een halfuurtje. Volgens mij heb je wel een prettige huisarts Leaf (als ik me vorige topics voor de geest haal en de manier waarop je huisarts met jou afspraken heeft gemaakt over hypochondrie enzo), dus ik hoop dat je op zijn (haar?) idee/oordeel kunt vertrouwen zo dadelijk
Peas on earth!
vrijdag 28 mei 2010 om 09:55
quote:ardni schreef op 28 mei 2010 @ 09:51:
Sorry misschien een rare vraag,maar is dit heel vreemd?
Ik heb het ook en ben niet aan de pil en ook zeker niet zwanger.
Ik kan me voorstellen dat je bang bent,vooral omdat je moeder borstkanker heeft gehad,knuffel voor jou!Het is niet vreemd, komt vaak voor Alleen KAN het een signaal zijn dat er iets onrustigs aan de hand is in de borst en bestaat er een kans dat je borstkanker hebt. Artsen nemen het meestal serieus en willen dan de ernstige oorzaken graag uitsluiten!
Sorry misschien een rare vraag,maar is dit heel vreemd?
Ik heb het ook en ben niet aan de pil en ook zeker niet zwanger.
Ik kan me voorstellen dat je bang bent,vooral omdat je moeder borstkanker heeft gehad,knuffel voor jou!Het is niet vreemd, komt vaak voor Alleen KAN het een signaal zijn dat er iets onrustigs aan de hand is in de borst en bestaat er een kans dat je borstkanker hebt. Artsen nemen het meestal serieus en willen dan de ernstige oorzaken graag uitsluiten!
...

vrijdag 28 mei 2010 om 09:59
@Leaf, het kán eventueel een bijwerking zijn van de amytriptyline (Zoloft). Ik heb de site van het Lareb even gecheckt; er zijn wat meldingen gedaan van melkafscheiding als bijwerking van dit medicijn.
Volgens mij kan de anti-conceptiepil dit ook als bijwerking geven, daarvoor kun je ook zoeken op Lareb (naam van het middel en je krijgt meldingen).
Maak je niet te druk en wacht even af wat je huisarts zegt.
Volgens mij kan de anti-conceptiepil dit ook als bijwerking geven, daarvoor kun je ook zoeken op Lareb (naam van het middel en je krijgt meldingen).
Maak je niet te druk en wacht even af wat je huisarts zegt.
vrijdag 28 mei 2010 om 10:00
Weet je Leaf, het lastige is natuurlijk dat niemand hier er iets zinnigs over kan zeggen. Zoals je leest, herkennen sommige forummers het wel (en zien ze het niet als iets zorgelijks of alarmerends), anderen niet. Wat er ook gezegd wordt, is dat het misschien wel júist gebeurt omdat je erin knijpt. Al met al: alleen de huisarts kan er waarschijnlijk iets zinnigs over zeggen. Daarom is het fijn dat je al over een half uur een afspraak hebt en nu nog even van je af kunt schrijven
Peas on earth!