Gezondheid alle pijlers

Menstruatie pijn

08-03-2013 07:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wat doen jullie tegen snijdende buikpijn en rugpijn tijdens menstruatie? Paracetemol werkt niet zo en wat zijn jullie ervaringen met "vrouwenpillen" , zoals feminax ( als ik het zo goed typ.)
anoniem_174501 wijzigde dit bericht op 08-03-2013 07:50
Reden: Wat spelfoutjes.
% gewijzigd
Die vrouwenpillen zijn een marketingpraatje. Feminax is gewoon naproxennatrium. Als je dat wil slikken, haal dan een - net zo goed werkende - merkloze variant. Kun je van het uitgespaarde geld chocola kopen
Menstruatiepleisters!! Ik ben van 7 dagen ongesteld zijn met buikpijn gegaan naar 3 dagen zonder klachten.

Laat je overigens niet neppen door de pleisters die je hier speciaal voor koopt. Die zijn reteduur. Kun je drie keer mee doen. Zoek een fysiotherapeut die aan lymfdrainage doet en koop bij hem/haar een rol tape (waar je meer dan een jaar mee doet), knip van de rol drie stukken af en voilà, plakken. Vereist wel enige techniek, maar een fysio die weet hoe je moet plakken zal het je wel willen leren. Het helpt echt. Maar nogmaals laat je niet misleiden door dat bedrijf die standaard pleisters maakt. Geen nepperij, wel pure geldklopperij.
Waar zit de any-key?
Idd, dat feminax enzo is echt marketing. Net zoals dat Sarixell, Advil en Nurofen gewoon ibuprofen is, maar dan 3 keer zo duur. Ik gebruik altijd ibuprofen, werkt bij mij het beste.
Ik had bij mijn vorige periode een naproxenkuurtje voor andere problemen en het werkte wel uitstekend. Ik genoot zowaar van mijn menstruatie.
De pil door gaan slikken.

Maar als je toch 'n keer 'n doorbraakbloeding laat doorkomen, dan ibuprofen 600 in combi met paracetamol 500.
Inderdaad allemaal marketing die vrouwenpillen. Is allemaal een ontstekingsremmer met kans op (permanente) maagklachten. Altijd eerst beginnen met paracetamol om te kijken of dat helpt.

Ik heb geen menstruatieklachten meer sinds ik 6 jaar geleden begon met een pil zonder stopweek.
Ja, mensturatie is rot (daar is naproxen voor uitgevonden, ideaal), maar toch wil ik nooit meer aan de pil. Vrouwen die de pil slikken, weten niet hoe lekker je je voelt tijdens je ovulatie. Zo rot als tijdens menstruatie, zo geweldig tijdens ovulatie.
Gewoon Ibuprofen.
Naproxen via de huisarts, dan voel je het nog wel maar het haalt de scherpe pijn er vanaf......
quote:Sanne88 schreef op 08 maart 2013 @ 10:05:

Naproxen via de huisarts, dan voel je het nog wel maar het haalt de scherpe pijn er vanaf......die is echt niet anders dan Kruidvat eigen-merk, en scheelt een boel geld
Ik kreeg hem inderdaad van de dokter maar had toen andere klachten. In die week ook last gehad van menstruatie, maar geen pijntje gevoeld. Verkopen ze naproxen dan bij het kruidvat? Sorry ben niet zo van het medicijnen kopen bij kruidvat en loop er altijd langs, nooit op gelet of ze dat dus hebben.
Ja ze verkopen ook Naproxen bij de drogist maar die van de huisarts zijn sterker.
quote:lilalinda schreef op 08 maart 2013 @ 09:14:

Ja, mensturatie is rot (daar is naproxen voor uitgevonden, ideaal), maar toch wil ik nooit meer aan de pil. Vrouwen die de pil slikken, weten niet hoe lekker je je voelt tijdens je ovulatie. Zo rot als tijdens menstruatie, zo geweldig tijdens ovulatie.Dat kan noooooooit opwegen tegen 'n pijnlijke ongesteldheid. Was 3/4 van de maand chagerijnig en had overal last van als ik geen pil slikte, dus voor mij nooit meer zonder hormonen. Zo'n kortstondig happymoment kan dat nooit goedmaken. Ben je dan extra geil ofzo?
Pijnstillers áltijd via de huisarts halen. Ten eerste krijg je dan sterkere en ten tweede worden ze met 'n beetje mazzel door de verzekering vergoed.
quote:Sanne88 schreef op 08 maart 2013 @ 16:21:

Ja ze verkopen ook Naproxen bij de drogist maar die van de huisarts zijn sterker.

nee joh: 550 mg

(en anders neem je er 2)
quote:elninjoo schreef op 08 maart 2013 @ 16:27:

[...]

Zo'n kortstondig happymoment kan dat nooit goedmaken. Ben je dan extra geil ofzo?

Ja, extra geil, inderdaad, ben net een vent dan.

En verder toch zeker een week het gevoel, dat je de hele wereld aankunt
Nou hier voelt de ovulatie anders hoor... Onwijs pijn in mijn zij gedurende twee dagen (bij plassen en sexen is geen optie) en ik voel me dan juist slecht. Tijdens mijn menstruatie heb ik overigens nergens last van.

Ik gebruikte voorheen overigens weleens van die vrouwenpillen. Of het nou echt werkt weet ik niet (had het merk pamp nog iets) maar na het slikken van zo'n pil had ik vrij snel geen last meer van. Deed het alleen wel als ik echt buikpijn had en dat heb ik gelukkig zelden meer.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Naproxen in combinatie met paracetamol.
Kruikje, goeie kop thee, chocolade, een bank die lekker zit en een tv...
quote:karen28 schreef op 08 maart 2013 @ 16:44:

Nou hier voelt de ovulatie anders hoor... Onwijs pijn in mijn zij gedurende twee dagen (bij plassen en sexen is geen optie) en ik voel me dan juist slecht. Tijdens mijn menstruatie heb ik overigens nergens last van.

Ik gebruikte voorheen overigens weleens van die vrouwenpillen. Of het nou echt werkt weet ik niet (had het merk pamp nog iets) maar na het slikken van zo'n pil had ik vrij snel geen last meer van. Deed het alleen wel als ik echt buikpijn had en dat heb ik gelukkig zelden meer.Tuurlijk werken die, ramvol naproxen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven