Mercilon/Yasmin? Ervaringen graag!
woensdag 9 september 2009 om 16:01
Hallo,
Ik slik nu al een aantal jaar de microgynon 30, en word hier niet echt happy van (stemmingswisselingen/libido op het vriespunt).
Nu heb ik veel positieve dingen gelezen over de Yasmin pil hier op het forum en ben vandaag naar de huisarts geweest om eens te kijken of het geschikt is voor mij.
Nu zegt zij dat er aan het slikken van de Yasmin veel risico's verbonden zitten wat betreft trombose/longembolie.
Ik rook.
Ze had ook een goed alternatief en dat is de Mercilon-pil.
Ik heb gezegd dat ik er nog even over na wilde denken.
Nu ben ik er van op de hoogte dat iedereen anders op de pil reageert, maar ben benieuwd naar de ervaringen van andere vrouwen die de Yasmin slikken of de Mercilon.
En is het risico op trombose écht zo extreem groot bij de Yasmin?
Alvast bedankt!
Ik slik nu al een aantal jaar de microgynon 30, en word hier niet echt happy van (stemmingswisselingen/libido op het vriespunt).
Nu heb ik veel positieve dingen gelezen over de Yasmin pil hier op het forum en ben vandaag naar de huisarts geweest om eens te kijken of het geschikt is voor mij.
Nu zegt zij dat er aan het slikken van de Yasmin veel risico's verbonden zitten wat betreft trombose/longembolie.
Ik rook.
Ze had ook een goed alternatief en dat is de Mercilon-pil.
Ik heb gezegd dat ik er nog even over na wilde denken.
Nu ben ik er van op de hoogte dat iedereen anders op de pil reageert, maar ben benieuwd naar de ervaringen van andere vrouwen die de Yasmin slikken of de Mercilon.
En is het risico op trombose écht zo extreem groot bij de Yasmin?
Alvast bedankt!
woensdag 9 september 2009 om 16:05
woensdag 9 september 2009 om 16:20
Hi, ik ben van de microgynon 30 overgestapt naar Mercilon. Ik werd van de microgynon ook helemaal niet blij om verschillende redenen.
Ik ben nog steeds erg tevreden met Mercilon. In het begin wel een tijd last van hoofdpijn gehad als gevolg van het gebruik. Ik heb daar meer mensen over horen klagen. Dit is bij mij echter al snel weggetrokken. Ik zou verder geen nadelen kunnen bedenken. Ik zou geen andere pil willen.
Ik ben nog steeds erg tevreden met Mercilon. In het begin wel een tijd last van hoofdpijn gehad als gevolg van het gebruik. Ik heb daar meer mensen over horen klagen. Dit is bij mij echter al snel weggetrokken. Ik zou verder geen nadelen kunnen bedenken. Ik zou geen andere pil willen.
woensdag 9 september 2009 om 18:28
Hey, Ik gebruik nu ook de mercilon, dit ook na de microgynon (wat een namen he..).. En eigenlijk moet ik zeggen dat me deze goed bevalt.. Met de microgynon had ik ook een beetje last van stemmingswisselingen en minder libido. Toen ik dit bij de huisarts aankaartte stelde hij voor mercilon te proberen. En die gebruik ik nog steeds..
Edit: Oh, en dat je rookt.. Is toch met iedere pil slecht? Is dit bij de Yasmin dan nog erger?
Edit: Oh, en dat je rookt.. Is toch met iedere pil slecht? Is dit bij de Yasmin dan nog erger?