Gezondheid alle pijlers

Metaalsmaak en misselijk

08-08-2014 13:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik zit met een heel vervelend probleem. Sinds een paar dagen heb ik een metaalsmaak in mijn mond, waarbij het voelt alsof er ergens in het halsgebied ´zit´. Tot gisteren was het gewoon vervelend en smerig, vanmorgen moest ik er echt van kokhalzen. Ik heb tot 3 keer toe op het punt gestaan om te gaan overgeven. Maar eigenlijk ben ik op de maag niet echt beroerd. Ik heb net namelijk gewoon geluncht, maar even later zit die gore smaak er weer. Ik heb trouwens geen gekke dingen gegeten die een nasmaak kunnen geven. Het wordt nu met de dag erger.

Verder heb ik ook een stekende pijn heel laag in de buik, ongeveer in het blaasgebied. Het neigt wat naar de linker kant. Mijn urine is vanmorgen getest op blaasontsteking en zwangerschap en er is niks gevonden.

Herkent iemand deze klachten? Zouden ze met elkaar in verband kunnen staan? Het is wat vaag allemaal, maar wel super irritant.
Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb vorig weekend namelijk wel pijnboompitten gegeten en voelde mij begin deze week ook een beetje zoals TO beschrijft. Misselijk, geen metaalsmaak (ik heb bloedarmoede en slik extra ijzer) maar wel brandend maagzuur.

Nu snap ik dan ook misschien waarom.
Nooit meer pijnboompitten eten, die doen iets met je smaakpapillen waardoor eten vies smaakt, je denkt dat je misselijk bent en steeds een vieze smaak in de mond hebt. Het ligt aan het soort pit. Volgens mij doen vooral de Chinese dit en de Italiaanse niet. Maar het probleem is dat ook de Mediterrane landen pitten uit China importeren.
Na 5/6 dagen is het over, dan zijn de cellen van je smaakpapillen vervangen door nieuwe celletjes
quote:Lotslove schreef op 08 augustus 2014 @ 15:40:

Ik moest ook gelijk aan pijnboompitten denken.

*bah bah bah* als je de verkeerde hebt gegeten en die smaak blijft LANG hangen.

Kan je ook niet iets hebben gegeten waar het in verwerkt kan zijn?

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een tijd lang een rare smaak in mijn mond.ze zitten in pesto's, tapenades, soms in salades, in gebak
Huh pijnboompitten? Bij metaalsmaak denk ik aan bloed.
Ik dacht idd ook eerder aan bloed
Geen last van je oor? Als de zenuw die van je oor naar je mond loopt aangedaan is kun je ook een metaalsmaak in je mond krijgen.

Dat van die pijnboompitten wist ik niet, extra opletten maar want ik ben gek op pijnboompitten.
Misschien 'verborgen' pijnboompitten gegeten?

Ik heb het ook wel eens als ik een bijholteontsteking heb (pijn/druk in je hoofd als je bukt).
Als je een spalkje hebt van bijvoorbeeld een beugel die ke vroeger had kan het ook daarvan komen. Mijne was zodanig versleten dat ie een gek smaakje af gaf en daar werd ik misselijk van.
She needed a hero. So that's what she became.
ben 32 weken zwanger en heb het ook (weer), de metaalsmaak dan. Ben er niet misselijk van. Ik had het de vorige zwangerschap ook, ik denk dat het iets hormonaals is. Kan het samenhangen met een bepaald punt in je cyclus?
Ik had dit ook allemaal, en toen was ik net zwanger.

Heb niet je hele topic gelezen dus wellicht heb e al gezegd dat dit helemaal niet kan (of al getest heb) maar dit was mijn eerste gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven