Gezondheid alle pijlers

Mezelf niet voor menstruatie

08-05-2019 15:19 527 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voordat mijn menstruatie doorbreekt, kan ik zo onzeker en humeurig zijn. Ik weet dat het door de hormonen komt, maar ik word er toch verdrietig van als ik mezelf niet ben die periode.
Wie herkent dit en wat doe je eraan om ermee om te gaan?
Ik heb ook wel lichte lichamelijke ongemakken maar dat vind ik een stuk beter te accepteren.
Ik ben nu trouwens een paar maanden mijn symptomen aan het bijhouden in een app die ook bijhoudt welke dag van mijn cyclus ik zit. En sommige dingen zijn zó bizar, daar kan ik de klok blijkbaar op gelijk zetten.

Vandaag heb ik bijvoorbeeld een jankdag, en als ik dan terugkijk in mijn app is dat altijd rond dag 22 / 23. Net zoals ik altijd rond dag 17 t/m 19 een keer een fikse ruzie heb :-$

Ik hoop toch soort van mijn eigen cyclus te gaan "hacken" zodat ik mijn dagen zo kan inplannen dat ik er minder last van ga ervaren allemaal. Of er even aan toe kan geven, bijvoorbeeld gewoon een jankdagje inplannen ofzo en voor dag 17 een uitje naar de boksring oid :roll:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
05-12-2019 11:39
Ik ben nu trouwens een paar maanden mijn symptomen aan het bijhouden in een app die ook bijhoudt welke dag van mijn cyclus ik zit. En sommige dingen zijn zó bizar, daar kan ik de klok blijkbaar op gelijk zetten.

Vandaag heb ik bijvoorbeeld een jankdag, en als ik dan terugkijk in mijn app is dat altijd rond dag 22 / 23. Net zoals ik altijd rond dag 17 t/m 19 een keer een fikse ruzie heb :-$

Ik hoop toch soort van mijn eigen cyclus te gaan "hacken" zodat ik mijn dagen zo kan inplannen dat ik er minder last van ga ervaren allemaal. Of er even aan toe kan geven, bijvoorbeeld gewoon een jankdagje inplannen ofzo en voor dag 17 een uitje naar de boksring oid :roll:
Welke app gebruik jij daarvoor? Ik hou het de laatste maanden ook dagelijks bij in Flo.
Ik zit nu in mijn ‘goede week’. Genieten! 😁
Jij sterkte met je jankdag!
Ik hou het bij in Flo. Maar sinds deze maand schrijf ik mijn klachten ook op, omdat ik dan toch wat gedetailleerder kan zien waar ik last van had. Bijvoorbeeld in Flo kan ik bijhouden dat ik verdrietig was, maar daar zit geen echte gradatie in tussen "een beetje verdrietig" en "de traansluizen zijn doorgebroken"
Alle reacties Link kopieren
Ja doe ik ook idd. Bij de notities in Flo. Ik zei maanden maar dat is overdreven, iets meer dan een maand. Ben benieuwd of ik het ook op de dag af precies ga merken.
Alle reacties Link kopieren
-Eve schreef:
02-12-2019 20:50
Hallo dames, ik lees dit topic vanaf het begin mee en herken helaas veel. Net weer ongesteld geweest en het is alsof ik uit een diep dal klim. Een wereld van verschil qua gevoelens en gedachten. Denk zelfs soms aan PMDD i.p.v. PMS.
Heb naar aanleiding van dit topic maandenlang DIM-complex geslikt zonder resultaat. Momenteel slik ik Teunisbloemolie, nog te kort om effect te merken. Ik denk er nu toch aan om antidepressiva te gaan slikken de helft van de maand.
Ik vraag mij af welke antidepressiva jullie slikken en hoe dit bevalt?
Ik slik geen AD maar wel sinds 2/3 maand teunisbloemolie icm magnesium en tot nu toe heb ik er wel baat bij! Ik heb zaterdag 24 nov. mijn eisprong gehad en in het verleden ging het daarna bergafwaarts met mijn humeur tot aan de menstruatie maar ik voel mij nu nog steeds lekker in mijn vel :) Ik moet er wel even bijzeggen dat ik 1 november gestopt ben met de pil en het misschien maanden kan duren voordat mijn lichaam helemaal ontpilt is... Ik zou namelijk afgelopen zaterdag ongesteld worden maar er gebeurt nog niks haha
Ik had de maanden nadat ik met de pil was gestopt ook geen klachten, helaas kwamen ze langzaam weer terug toen mijn cyclus weer op gang kwam...

Ben nu aan het wachten om ongesteld te worden. Duurt lang deze maand, maar opzich gaat het goed
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
05-12-2019 11:39
Ik ben nu trouwens een paar maanden mijn symptomen aan het bijhouden in een app die ook bijhoudt welke dag van mijn cyclus ik zit. En sommige dingen zijn zó bizar, daar kan ik de klok blijkbaar op gelijk zetten.

Vandaag heb ik bijvoorbeeld een jankdag, en als ik dan terugkijk in mijn app is dat altijd rond dag 22 / 23. Net zoals ik altijd rond dag 17 t/m 19 een keer een fikse ruzie heb :-$

Ik hoop toch soort van mijn eigen cyclus te gaan "hacken" zodat ik mijn dagen zo kan inplannen dat ik er minder last van ga ervaren allemaal. Of er even aan toe kan geven, bijvoorbeeld gewoon een jankdagje inplannen ofzo en voor dag 17 een uitje naar de boksring oid :roll:
Interessant he! Ik ben er inmiddels ook achter dat ik me in de 4 dagen direct na de eisprong me het meest moe voel, daarna komen er vaak juist weer een paar hele goede dagen, en dan de 2 a 3 dagen voor de menstruatie zijn dan weer extreem (vermoeidheid, geen motivatie, opgeblazen buik etc.). Zo probeer ik de fluctuaties binnen de 2 PMS weken een beetje in kaart te brengen!
Momenteel ook weer in de PMS periode, maar dit zou zomaar eens de laatste kunnen zijn. Mijn vriend en ik willen vanaf komende cyclus gaan proberen zwanger te worden. Fingers crossed dus :hyper: !
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Anne-panne schreef:
10-12-2019 14:18
Ik slik geen AD maar wel sinds 2/3 maand teunisbloemolie icm magnesium en tot nu toe heb ik er wel baat bij! Ik heb zaterdag 24 nov. mijn eisprong gehad en in het verleden ging het daarna bergafwaarts met mijn humeur tot aan de menstruatie maar ik voel mij nu nog steeds lekker in mijn vel :) Ik moet er wel even bijzeggen dat ik 1 november gestopt ben met de pil en het misschien maanden kan duren voordat mijn lichaam helemaal ontpilt is... Ik zou namelijk afgelopen zaterdag ongesteld worden maar er gebeurt nog niks haha
Dankje voor je reactie. Maakt het nog uit welke Magnesium je gebruikt?
Friction-90 schreef:
10-12-2019 20:12
Interessant he! Ik ben er inmiddels ook achter dat ik me in de 4 dagen direct na de eisprong me het meest moe voel, daarna komen er vaak juist weer een paar hele goede dagen, en dan de 2 a 3 dagen voor de menstruatie zijn dan weer extreem (vermoeidheid, geen motivatie, opgeblazen buik etc.). Zo probeer ik de fluctuaties binnen de 2 PMS weken een beetje in kaart te brengen!
Momenteel ook weer in de PMS periode, maar dit zou zomaar eens de laatste kunnen zijn. Mijn vriend en ik willen vanaf komende cyclus gaan proberen zwanger te worden. Fingers crossed dus :hyper: !

Eerlijk gezegd begon ik me af te vragen of je soms al zwanger was, omdat je opeens zo stil was in dit topic ;-) Ik hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie.

Ik vind het inderdaad erg interessant allemaal. Vandaag ga ik eens even alle data van mijn eerste cyclus verzamelen, want ik ben vandaag ongesteld geworden. Dus even turven op welke dagen van mijn cyclus bepaalde symptomen voorkwamen. Ik turf voor de zekerheid ook op welke dag v/d week ze het meest voorkwamen, zodat ik ook even kan achterhalen of het bijvoorbeeld te maken kan hebben met andere dingen dan alleen mijn cyclus. :roll:
Alle reacties Link kopieren
-Eve schreef:
11-12-2019 10:37
Dankje voor je reactie. Maakt het nog uit welke Magnesium je gebruikt?
Volgens mij niet.. Ik haal beide bij de kruidvat:) De magnesium kauwtabletten heb ik..
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
10-12-2019 15:08
Ik had de maanden nadat ik met de pil was gestopt ook geen klachten, helaas kwamen ze langzaam weer terug toen mijn cyclus weer op gang kwam...

Ben nu aan het wachten om ongesteld te worden. Duurt lang deze maand, maar opzich gaat het goed
Nouuu :( Naja we zullen zien! Het bijhouden van klachten, wanneer je ongesteld werd etc doe ik ook in de app (Clover heb ik)
Ik ben nog steeds niet ongesteld maar heb al wel een ruime week pijnlijke borsten en gisteren stekende/irritante buikpijn maar er komt gewoon niks.. tot nu toe nog niet tenminste.
Ik moet zeggen dat deze cyclus best ok is verlopen vergeleken met de vorige hoor, dus ik denk dat het ook heel erg afhangt van de hoeveelheid stress die je hebt en hoeveel rust je kan nemen....

Deze cyclus ben ik erg benieuwd; eisprong rond de kerstdagen en vlak na oud & nieuw moet ik weer ongesteld worden o_o
Alle reacties Link kopieren
Pms+kerstdip+nachtdienst= O_o

Kan iemand me wakker maken als t over is?
Been there, done that, got the T-shirt.
O, da's kak.

Hier keek ik juist ui naar mijn betere dagen, maar heb een paar dagen geleden slecht nieuws gekregen over mijn vader, dus voel me nu alsnog kut. :facepalm: Ik verwacht dus dankzij de stress van nu dat mijn PMDD komende cyclus wel weer heel fel zal gaan zijn :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen of ik oxasepam inneem. Energielevel is onder nul. Ik mis mn dochter, mn huis is een zooi, mn pols doet zeer (spier verrekt) en ik moet vannacht werken.

Ik wil een week vrij en een leger kaboutertjes om de zooi op te ruimen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Hoe ga je naar je werk dan? Want met oxazepam mag je natuurlijk niet in de auto stappen.

Waar is je dochter? Bij je ex?

Je kan het :hug:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
18-12-2019 17:01
Hoe ga je naar je werk dan? Want met oxazepam mag je natuurlijk niet in de auto stappen. fiets

Waar is je dochter? Bij je ex? ja

Je kan het :hug:
Tnx
Been there, done that, got the T-shirt.
Als je gaat fietsen en je denkt dat het helpt: waarom niet? Je hebt het ervoor toch? :)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, precies hetzelfde hier
Alle reacties Link kopieren
@Apatura, hopelijk is de nachtdienst meegevallen!
@Mindervanmij, sterkte met het slechte nieuws, hopelijk kan je toch nog van de feestdagen genieten!

Hier net weer klaar met de menstruatie, dus nu op naar de eisprong, en misschien al zwanger daarna, maargoed niet te vroeg juichen natuurlijk!
Ben wel heel benieuwd hoe ik me ga voelen met die nieuwe hormoonbalans tijdens zwangerschap, of het vergelijkbaar gaat zijn met PMS, of erger, misschien juist minder erg. Het kan natuurlijk alle kanten op.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Hoe gaat het nu Apatura? Hoop dat je jezelf weer wat beter voelt :hug:


Spannend hoor Friction, ik hoop echt dat het snel raak is. En dat je dan toch mee blijft schrijven, want ik ben wel heel benieuwd hoe het qua zwangerschap en hormonen bij je gaat verlopen.


Hier beginnen de hormontjes alweer een beetje te spelen. :roll: Gisteravond had ik het bijna met mijn man aan de stok, maar ik wist dat het weer in "de planning" zat, dus we hebben het met een grapje opgelost. Ik zei tegen hem: kunnen we het gedeelte waarin ik boos op je word en dingen stukmaak even overslaan en gewoon gelijk naar het gedeelte doorgaan waarin jij mij een knuffel geeft en we het goedmaken? Humor helpt bij ons wel,als ik op tijd doorheb dat mijn irritaties door hormonen komt
Hoe is jullie 1e kerstdag gelopen? Hier wel goed gelukkig. Ik had gister wel mijn eisprong, liefst lig ik dan altijd maar een beetje op de bank met een kruik, maar dat kon natuurlijk niet. Gelukkig had mijn zus Aleve Feminax in huis.

Dankzij het bijhouden van mijn symptomen weet ik nu wel zeker dat ht mijn eisprong is; vorige maand exact op dezelfde dag van mijn cyclus dezelfde pijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier een drukke kerst gehad maar was wel heel gezellig! Met oudjaar vandaag rustig thuis gewoon met lekker eten voor de TV vanavond :-).
Mijn ovulatie was deze cyclus heel laat, wat niet heel goed uitkomt qua zwanger worden deze maand. Dus verwacht er nu niet te veel van, zal wel gewoon weer PMS krijgen komende dagen :bonk:
Iedereen een fijne jaarwisseling vanavond !
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik wens ook iedereen een heel fijne jaarwisseling en een gelukkig 2020! :hug:

Ik hoop dat al jullie wensen uit zullen komen :heart:
Ik ga dit jaar trouwens sowieso uit met PMS klachten, nog een paar dagen tot ik ongesteld word en vanmorgen werd ik wakker met zo'n gevoel dat ik vandaag echt niets wil. Maargoed, we komen de dag wel door hoop ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven