Gezondheid alle pijlers

Microgynon 30 - Hoofdpijn

15-04-2013 10:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Pilvraagje! Ik heb jarenlang de Diane 35 geslikt, nooit problemen gehad. Door al het gedoe wat er nu over die pil is, ben ik -in overleg met mijn dokter- overgestapt naar de Microgynon 30. Inderdaad, een 'gewone' pil en niet eentje speciaal voor acne, in de hoop dat ik daar overheen gegroeid was. En dat is gelukkig zo.

Sinds ik de Microgynon 30 slik, heb ik veel vaker hoofdpijn dan normaal. Ik weet dat het één van de bijwerkingen is. Ik vroeg me af of anderen hier ook last van hebben (gehad) en of het puur een kwestie van wennen is en het langzamerhand over zal gaan? Verschilt per persoon, dan snap ik, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Thx!
Ik slik nu 7 jaar de microgynon 30 en in elke stopweek heb ik een lichte vorm van migraine. Soms wel storend, maar voor mij geen reden om over te stappen naar een andere pil.
Same here.. Alleen geen "lichtelijke" vorm hier helaas :( lig al 3 dagen dood in bed, Oja ik heb ook stopweek
Bij mij helpt doorslikken van de pil.
Ik slik al ruim 20 jaar microgynon 30 en heb hier nooit hoofdpijn van gehad. Missyd, ik zou echt even met je huisarts overleggen over een andere pil, of de pil doorslikken. Elke maand migraine is vaak, vooral als je wat aan de oorzaak kunt doen.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Yep herkenbaar. Ook veel hoofdpijn en zelfs migraine door die pil. Nadat ik ermee gestopt was geen last meer van. Wel kan overmatig suikergebruik hoofdpijn veroorzaken als je een aantal dagen erna geen of matige suikerinname hebt. Hetzelfde geldt voor koffie. Bij mij dan. Maar als je daar verder geen last van hebt, dan zal het waarschijnlijk door de pil komen.
ik heb ook altijd hoofdpijn in de stopweek.

Verder geen klachten maar in de stopweek heb ik stripje extra paracetamol in mijn tas.
Heb die pil ook gehad, In de stopweek altijd zo'n koppijn dat ik niks anders kon dan stil op bed liggen, overgestapt op een andere pil, weer hetzelfde verhaal, en nu eentje waarbij het goed lijkt te gaan. Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan en het bespreken, er zijn genoeg andere pillen

Succes
Ik heb Microgynon 20 geslikt en ik had ook vaak last van hoofdpijn, ik ben overgestapt op de Yasmin en hoofdpijn is weg!
Heb je wel de 'echte' microgynon? Ik kreeg altijd hoofdpijn van de 'nepper' stediril. Van de gewone heb ik geen last.
Ik had dat met de (merkloze) Marvelon.

Ik kreeg toen ik hem nog slikte (werd er gek van, ben naar wat anders gegaan. ook omdat ik geen derde generatiepil meer wilde) het advies om de stopweek over te slaan.

maar ja, je moet af en toe (na 3/4 maanden of tot je een doorbraakbloeding krijgt) toch even stoppen.

Dan was het weer raak en daar werd ik een beetje moe van dus ben ik er lekker helemaal mee gestopt en heb ik nu de Implanon en geeeeeeen hoofdpijn meer
Ik slik al jaren Microgynon 30, maar dan wel de echte! Ik heb nergens last van. Wel slik ik hem altijd 3 of 4 maanden achter elkaar door, maar dat is ivm het gemak, niet vanwege hoofdpijn.
Van de merkloze variant had ik ook vaak hetfige hoofdpijn, nu ik daarmee gestopt ben heb ik nauwelijks meer hoofdpijn.

Van de 'echte' variant had ik minder last van bijwerkingen.
Sinds ik de generieke krijg en niet meer de originele, is het elke week raak.
nee nooit bijverschijnselen. Wel van Diane (onwel).
it's a big club and you ain't in it
Bij mij is het niet alleen in de stopweek, maar ook daar buiten. In de stopweek wel vaker/heftiger.

Ik heb de merkloze inderdaad. Punt is... Ik verblijf momenteel in het buitenland tot en met eind juni. Als ik straks (na mijn stopweek) opnieuw weer veel hoofdpijn, moet ik misschien toch maar even een belletje doen.....

Thx voor jullie reacties!
Diane is overigens beter voor huid en haar, maar minder voor mensen met een bepaald type erfelijke aanleg voor trombose.
it's a big club and you ain't in it
aan het merkloze kan het echt niet liggen.

zit precies hetzelfde spul in als die met een merkje...

de merkloze pil weet niet dat ie merkloos is (en daarom

uit protest niet goed werken )
Vertel dat aan n vriendin van me. Die kreeg toch echt hartkloppingen van de neppert en niet van de echte.
Been there, done that, got the T-shirt.
TO ik zou overgaan naar de yasmin oid. Waarom zo'n k*tbijwerking voor lief nemen als er zoveel andere opties zijn?
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:phoebe82 schreef op 15 april 2013 @ 13:27:

uit protest niet goed werken )De wikipedia zegt:

Generieke geneesmiddelen zouden equivalent moeten zijn aan de oorspronkelijke merkgeneesmiddelen, maar in de praktijk kunnen zij soms nét wat anders werken dan het originele product. Ook tussen generieke geneesmiddelen met dezelfde werkzame stof kunnen onderling verschillen zitten. Het verschil kan zitten in de snelheid waarmee het medicament in de bloedsomloop wordt opgenomen, maar ook het aantal of de ernst van de bijwerkingen kan erg verschillen. De verschillen zouden kunnen worden verklaard door het gebruik van andere hulpstoffen. Ook in de wetenschappelijke literatuur wordt wel melding gemaakt van verschillen in de biologische beschikbaarheid tussen generieken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Generiek_geneesmiddel
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:phoebe82 schreef op 15 april 2013 @ 13:27:

uit protest niet goed werken )

Zie het andere topic van van de week. Heel veel mensen die klachten hadden van merkloze.

En in principe hetzelfde maar kan net een in iets andere verhouding zijn of een andere afvulling gebruikt.
quote:Asset schreef op 15 april 2013 @ 12:08:

Heb je wel de 'echte' microgynon? Ik kreeg altijd hoofdpijn van de 'nepper' stediril. Van de gewone heb ik geen last.Ik had het juist andersom! Kon niet goed tegen microgynon en al helemaal niet tegen revigidon die ze daarna gaven. Begin nu over een paar weken met de nuaring ( ben net bevallen) ben benieuwd wat die gaat doen!
quote:Apatura schreef op 15 april 2013 @ 14:38:

TO ik zou overgaan naar de yasmin oid. Waarom zo'n k*tbijwerking voor lief nemen als er zoveel andere opties zijn?Yasmin is weer een zgn. vierdegeneratiepil en dus zelfde gedoe als de Diane 35. Binnenkort maar eens met mijn huisarts overleggen.
Het is echt onzin dat er in een merkloze variant precies dezelfde stoffen zitten. Dat kan en mag niet. Microgynon is een merknaam, geen medicijnnaam.

Ja het zou kunnen dat je van deze variant hoofdpijn krijgt.

Ik slik zelf een nagemaakte variant en heb ook wel eens een dagje hoofdpijn, maar het is altijd maar de vraag waar dat vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven