Gezondheid alle pijlers

Migraine

06-08-2009 13:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb vaak last van migraine. Verschrikkelijke hoofdpijn aan de rechter- of linkerkant van mijn gezicht en hoofd. Ik word ook heel erg misselijk en wil enkel slapen. Ik kan dan zelfs niet meer goed zien. Ruiken, horen, zien, proeven, alles doet dan pijn.

Als ik zo een aanval op het werk krijg is het echt zo verschrikkelijk. Dan leef ik een dag in de hel want ik kan natuurlijk niet altijd naar huis als ik "hoofdpijn" heb.

Wat ik ook zo vervelend vind is dat niemand begrijpt hoeveel pijn dat kan doen. Iedereen heeft zoiets van: och het is toch maar wat hoofdpijn. Neem een pijnstiller en doe door. Maar een pijnstiller helpt niet! Daar word ik nog misselijker van.

Ik heb ook al verschillende testen gedaan en middeltjes geprobeerd en niets helpt echt.

Zijn er nog vrouwen/mannen die hier last van hebben? Wat doen jullie hieraan?
Ja,ik.

Wat bij mij echt goed werkt zijn toch de triptanen. Maar het is wel belangrijk dat je ze op tijd inneemt. Dus echt als je de aanval op voelt komen. De laatste jaren gebruik ik Naramig, voor mij echt een wondermiddel. Helaas word ik er wel duf van.

Niet elk middeltje werkt bij iedereen, maar er zijn tegenwoordig zoveel soorten medicijnen voor migraine dat er vast wel eentje bijzit waar je wel op reageert. Is wel een zoektocht en doorzetten.

En verder regelmaat is zo belangrijk. En niet teveel koffie, rode wijn, chocola, stress etc. etc.

Ik begrijp niet dat je niet naar huis gaat als je zo'n aanval hebt. Je kunt echt niet functioneren als je migraine hebt. Ze hebben veel meer aan je als je gewoon je bed in kan en de volgende dag weer aanwezig bent.

Onbegrip loop je vaak tegenaan. In de periode dat ik er echt heel veel last van had, had ik gelukkig een leidinggevende die het ook had. Dat scheelt echt heel erg veel.
Ik heb er ook wel eens last van en kan dan een aanval onderdrukken met een Zomig. Ik moet er dan wel bijtijds bij zijn. Van die Zomig zelf wordt ik ook duf en akelig, maar na een uurtje trekt de hoofdpijn weg en gaat alles weer beter.

Heb je Zomig wel eens geprobeerd?
Mijn vriend heeft migraine. Als hij een aanval aan voelde komen, ging hij snel naar huis (als hij langer wacht kan hij geen auto meer rijden) Zijn collega's hebben een aanval (toen hij dus al niet meer kon rijden) meegemaakt en waren daar behoorlijk geschrokken van. Ik heb hem toen opgehaald en in bed gelegd (van dit alles wist hij de volgende dag niets meer)

Mijn advies naar de dokter! Niet zelf gaan dokteren!
Ik heb het ook. Zo'n 3 / 4 keer per maand een aanval.

Het onbegrip is heel vervelend. Ik krijg ook vaak de reactie: Ik heb ook weleens hoofdpijn... wil je een paracetamolletje?

Als ik dan ga uitleggen dat die echt niet helpen en dat ik zonder andere medicijnen waarschijnlijk binnen een paar uur kotsend in een donkere kamer lig, vinden ze het ineens heel erg zielig en gaan ze weer overdrijven. Het is gewoon zo moeilijk uit te leggen wat je precies voelt. Het is namelijk niet alleen 'erge hoofdpijn'.

Je hele lijf doet stom. Weëig gevoel, moe, misselijk, pijn, alles is teveel / te hard / te licht / te druk etc...

Ik zit ook aan de triptanen. Maxalt (rizatriptan) werkt voor mij heel goed. Ook een tijdje Immigran (sumatriptan) gebruikt, werkt ongeveer hetzelfde voor mij. Je wordt er best duf van, maar het is zo fijn dat als je een aanval voelt opkomen, je weet dat je die er weer 'onder' kan krijgen met zo'n pil. Kun je weer beter functioneren en je leven leven.

Ik zou dus zeker de huisarts bellen en gewoon zeggen dat je dit soort pillen wilt.

Succes!
ik ben 38 en heb al ruim 30 jaar migraine.

Het kan lange tijd goed gaan,maar dan heb ik weer tijden dat ik in een week tijd 4 aanvallen heb.

Heb al verscheidene middelen gehad.waaronder nu sumatriptan,in het begin leek het goed te helpen maar heb het gevoel dat de aanval bleef "hangen" weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven.

Sinds 21 juli ga ik naar een voetreflexologe en ik heb sinds die tijd nog geen aanval gehad.moet natuurlijk niet te vroeg juichen..

Maar ook mijn darmen lijken zich rustiger te gedragen.

Mijn broer gaat ook al een hele tijd naar de voetreflexologe en die heeft nog maar sporadisch een aanval.

Dus misschien kun je dat eens proberen.. mij kost het maar 15 euro per keer voor drie kwartiertjes tot een uur.

succes!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
De omschrijving van een migrane aanval komt mij wel heel bekend voor. Maxalt hielp bij mij niet meer en dit werk echt, ik zou niet meer zonder willen.

Ik gebruik dagelijks een bloeddruk verlagend middel wat als positieve bijwerking heeft dat de migrane aanvallen van 2 a 3 keer week, gereduceerd is naar 1 maal in de drie maanden.

Mijn huisarts kwam met deze oplossing toen ik voor de zoveelste keer om een herhaalrecept Maxalt vroeg. Ik geloofde hem niet maar uiteindelijk ben ik er erg blij mee. Van een te lage bloeddruk merk je in het dagelijks leven niet zo veel.....

Kortom maak het bespreekbaar bij je huisarts! Wellicht heeft die nog een onverwachte oplossing....
Ik gebruik fromirex, dit middel geeft weinig bijwerkingen en de werking is langer dan veel andere medicijnen tegen migraine. Tegen de misselijkheid primperan zetpillen, daar ben ik ook heel blij mee, een aanval is een stuk beter te hebben als je niet zo misselijk bent en over moet geven.

Verder op advies van de neuroloog geen producten met caffeine (koffie, thee, cola en chocolade) zelfs al gebruik je daar niet zo heel veel van kan dit toch invloed hebben op de migraine omdat mensen met migraine hier juist gevoelig voor kunnen zijn. Ik gebruik dus de caffeinevrije producten Bij mij is de migraine een stuk dragelijker geworden sinds ik geen caffeine meer binnen krijg.

Ga inderdaad naar de huisarts om te overleggen over medicatie, er is zoveel wat je kunt proberen, wat bij de ene niet helpt kan voor de anderr juist de oplossing zijn.

sterkte
Je huisarts heeft een stappenplan voor de medicatie. Je huisarts zal dan ook niet direct starten met migraine-middelen, omdat ook lichtere middelen soms al heel goed helpen. Hoe zwaarder het middel, hoe meer bijwerkingen.

Ik ben onlangs met dezelfde klachten bij de huisarts geweest en kreeg stap 2 mee omdat bij mij de paracetamol niet helpt. Dat ga ik testen en als het niet voldoet mag ik terugkomen voor de volgende stap. Huisarts gaf aan dat het doel is dat de migraine zo min mogelijk hinderlijk is. Je zult je (ook met medicijnen) nooit geweldig voelen op een migraine-dag, maar als het goed is kan je wel weer nadenken en dingen doen als je de juiste medicijnen hebt.

Hier vind je patienteninformatie van de huisarts

Hier de richtlijn voor je huisarts met daarin ook het stappenplan voor medicatie

Bij mij werkt maxalt bij een aanval heel goed. ook als ik hem aan voel komen wil hij hem nog wel eens tegen houden.

Preventief gebruik ik rivotril. Dit is een middel voor je zenuwen en wordt ook bij mensen met epilepsie gegeven. Sinds ik dit gebruik ben ik van minimaal 4 aanvalleen in de week naar 1 a 2 aanvallen per maand gegaan. voor mij echt een wondermiddel dus!

En echt, maak het bespreekbaar op je werk. Ik wil zelf ook altijd zo lang mogelijk door werken, maar door die maxalet gaat dat meestal wel. dan is het even een uurtje warain ik me heel rot voel. Ik kan ook altijd even gaan liggen. Dan werkt de maxalt beter!

Leg mensen uit wat je voelt, en echt waar, bijna iedereen heeft wel iemand in zijn omgeving die aan migraine lijdt enw eet dus wat het is!

Maar ga in ieder geval naar de huisarts of neuroloog!
Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar ik weet van iemand die ook zulke erge aanvallen had, dat ze er met behulp van acupunctuur van afgekomen is.
Wat bij mij geholpen heeft is stoppen met de Pil.

Van 8-9 aanvallen per maand naar 1 per 2/3 maanden.

Overleg natuurlijk eerst met je arts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven