migraine
maandag 12 juli 2010 om 13:51
hallo
wie zou me kunnen helpen
ik heb toen ik 15 was een ongeluk gehad met een brommer
daaraan heb ik een zware hersenschudding over gehouden.
1 nachtje in het ziekenhuis moeten blijven ter observatie.
de dag erna mocht ik naar huis maar moest wel rustig aan doen.
ik wilde niet luisteren en stond toen ik thuis was met de hond te springen in de tuin. nu heb ik sinds die tijd vaak last van heveige hoofdpijn en kan niks meer verdragen. het enigste wat ik dan kan is zitten en zelfs dat hou ik nog geen 5 minuten vol.
kan dit migraine zijn?
wie zou me kunnen helpen
ik heb toen ik 15 was een ongeluk gehad met een brommer
daaraan heb ik een zware hersenschudding over gehouden.
1 nachtje in het ziekenhuis moeten blijven ter observatie.
de dag erna mocht ik naar huis maar moest wel rustig aan doen.
ik wilde niet luisteren en stond toen ik thuis was met de hond te springen in de tuin. nu heb ik sinds die tijd vaak last van heveige hoofdpijn en kan niks meer verdragen. het enigste wat ik dan kan is zitten en zelfs dat hou ik nog geen 5 minuten vol.
kan dit migraine zijn?
maandag 12 juli 2010 om 14:00
Tja je kunt wat blijvend beschadigd hebben destijds waardoor je veel hoofdpijn hebt, hoor je wel vaker na een hersenschudding als mensen geen voldoende rust nemen. Of het migraine is, is niet te zeggen.. daarvoor zou je meer symptomen moeten opsommen. Wellicht kun je tijdje hoofdpijn dagboekje bijhouden met daarin in welke situatie, welk tijdstip. het tijdsduur en de symptomen je hebt. Deze kun je dan meenemen naar je huisarts, wellicht kan hij er verder nog wat mee. Er zijn overigens veel verschillende hoofdpijn vormen, niet alleen migraine.

maandag 12 juli 2010 om 14:02
quote:Lunisy schreef op 12 juli 2010 @ 14:00:
Tja je kunt wat blijvend beschadigd hebben destijds waardoor je veel hoofdpijn hebt, hoor je wel vaker na een hersenschudding als mensen geen voldoende rust nemen. Of het migraine is, is niet te zeggen.. daarvoor zou je meer symptomen moeten opsommen. Wellicht kun je tijdje hoofdpijn dagboekje bijhouden met daarin in welke situatie, welk tijdstip. het tijdsduur en de symptomen je hebt. Deze kun je dan meenemen naar je huisarts, wellicht kan hij er verder nog wat mee. Er zijn overigens veel verschillende hoofdpijn vormen, niet alleen migraine.er zijn websites waar je zulke dagboekjes kunt downloaden, dat is handig voor het invullen. Google maar eens op hoofdpijn of hoofdpijn patientenvereniging.
Tja je kunt wat blijvend beschadigd hebben destijds waardoor je veel hoofdpijn hebt, hoor je wel vaker na een hersenschudding als mensen geen voldoende rust nemen. Of het migraine is, is niet te zeggen.. daarvoor zou je meer symptomen moeten opsommen. Wellicht kun je tijdje hoofdpijn dagboekje bijhouden met daarin in welke situatie, welk tijdstip. het tijdsduur en de symptomen je hebt. Deze kun je dan meenemen naar je huisarts, wellicht kan hij er verder nog wat mee. Er zijn overigens veel verschillende hoofdpijn vormen, niet alleen migraine.er zijn websites waar je zulke dagboekjes kunt downloaden, dat is handig voor het invullen. Google maar eens op hoofdpijn of hoofdpijn patientenvereniging.
maandag 12 juli 2010 om 14:26
Het kan ook een andere vorm van hoofdpijn zijn.
Ik heb zelf migraine en het eerste waar de neuroloog om vroeg, was of ik al een hoofdpijndagboek bij gehouden had. Daar moest ook bij wat ik die hoofdpijndag had gegeten.
Begin vast met zo'n dagboek en ga naar de huisarts.
Op de website van hoofdpijn kunt je een test doen of je migraine hebt (weet niet hoe accuraat die is). Migraine heeft nl ook verschillende vormen.
Ik heb zelf migraine en het eerste waar de neuroloog om vroeg, was of ik al een hoofdpijndagboek bij gehouden had. Daar moest ook bij wat ik die hoofdpijndag had gegeten.
Begin vast met zo'n dagboek en ga naar de huisarts.
Op de website van hoofdpijn kunt je een test doen of je migraine hebt (weet niet hoe accuraat die is). Migraine heeft nl ook verschillende vormen.
donderdag 15 juli 2010 om 12:41
Als ik migraine heb,zit de pijn aan 1 kant boven een oog,en zijn het echt steken,bij gewone hoofdpijn voel ik het over mijn hele voorhoofd.
Tijdens een migraine aanval ben ik ook heel erg misselijk,en moet ik constant braken.
Dan kan ik echt alleen maar met gesloten gordijnen in bed gaan liggen,spuugbakje ernaast,en stilte.
Al ik ongesteld ben heb ik een week lang vreselijke hoofdpijn,maar kom ik de dag door op pijnstillers,maar met echte migraine moet je je bed in.
Ga even llangs de huisarts,en sterkte rmee.
Tijdens een migraine aanval ben ik ook heel erg misselijk,en moet ik constant braken.
Dan kan ik echt alleen maar met gesloten gordijnen in bed gaan liggen,spuugbakje ernaast,en stilte.
Al ik ongesteld ben heb ik een week lang vreselijke hoofdpijn,maar kom ik de dag door op pijnstillers,maar met echte migraine moet je je bed in.
Ga even llangs de huisarts,en sterkte rmee.
vrijdag 16 juli 2010 om 12:56