Gezondheid alle pijlers

Mijn blaas werkt niet meer..

17-10-2014 15:01 15 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk in eerste instantie geen 'forum-persoon'.. toch was het een van de eerste dingen die in mij opkwamen toen ik vorige week hoorde wat er met mij aan de hand is, ik zoek lotgenoten, tips..

Ik lees zo nu en dan wel mee, maar reageer niet heel veel over het algemeen..

Nogmaals kort even wie ik ben:

Ik ben 23jaar, leerling verpleegkundige, een levens genieter, mijn grote passie is muziek maken op mijn alt-hoorn. Ik heb al 9 jaar een geweldige vriend waarmee ik ook een klein jaartje nu mee samenwoon.

Mijn verhaal:

2 maanden geleden kreeg ik voor de tweede keer een nierbekkenontsteking, normaliter gaat er een blaasontsteking aan vooraf als ik de dokter moet geloven.. echter heb ik dit niet gevoeld.

Ik kreeg AB en ik knapte op, alleen werd het plassen minder en minder. Had het gevoel dat als ik in de ochtend opstond ik naar de wc moest rennen, omdat ik anders in mijn broek zou plassen.

Dit werd erger en erger, ik ben toen naar de HAP gegaan en zo bij een uroloog terecht gekomen.

De hebben een UDO onderzoek gedaan en de dag erna een blaas-scopie gedaan.

Bij de scopie hebben ze mijn blaas gevuld met bijna 1liter vocht, het gekke is.. ik kreeg alleen blaaskrampen maar geen aandrang om te plassen.

Ik kreeg te horen 'Sorry maar je blaas werkt niet meer. Je hebt het plassen verkeerd aangeleerd, je blaas is hierdoor verzwakt. Dit in combinatie met een bijzonder resistente bacterie in je urine wegen.. heeft je blaas dusdanig aangedaan, dat die het opgegeven heeft.'

Ik ben nu 4 AB's verder en heb weinig resultaat..

Ik moet mijzelf nu katheteriseren 4/5 keer per dag om de blaas zo leeg mogelijk te houden..

Ik voel me diep van binnen, verdrietig, boos, onbegrepen en soort van verward in mijn hoofd.

Ik heb medisch al genoeg gehad afgelopen jaren.. hoeveel kan een mens nog hebben.. ben het zat en zit er doorheen.