Gezondheid alle pijlers

mijn mama heeft longkanker

18-02-2017 13:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mama heeft in november te horen gekregen dat ze longkanker heeft met uitzaaiingen.

Heeft daar iemand ervaring mee?
Dat is een hard gelag Lindy. Welke behandeling krijgt ze? Mijn schoonmoeder had longkanker. Zij heeft het helaas niet gered. Sterkte.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Helaas doet mijn zoekfunctie het niet. Ongeveer twee jaar geleden had Lama hier een topic. Zij had longkanker en schreef heel nuchter en met humor over wat er gebeurde. Ik volgde dat topic toen wij de diagnose van mijn schoonmoeder kregen. Ik heb er veel aan gehad. Misschien dat je dit topic op kunt zoeken?
waarschijnlijk longkanker

Deze?
Chaos, panic, disorder - my work here is done.
Helaas wel. Mijn beide ouders zijn aan longkanker overleden.

Welke type heeft je moeder en wat zeggen de artsen?

Sterkte Lindy.
Wat vreselijk Lindy.

Zo zwaar om daarmee geconfronteerd te worden.

Ik wens je moeder en jou het beste dat de medische wetenschap kan bieden.
Lieverd wat vreselijk

Wat wil je dat ik zeg....

Zeg maar niks..

Op. Kanker.nl Kan je lotgenoten vinden en daar je verhaal kwijt... vragen stellen enz enz

Heel veel sterkte de komende periode

En als je het van je af wil schrijven ... schaam je niet hier hoor

Sterkte lindy
quote:milnita schreef op 18 februari 2017 @ 14:03:

waarschijnlijk longkanker

Deze?Die bedoelde ik inderdaad. Ik was 'blij' dat ik dit topic volgde en dus al een beetje wist wat te verwachten.
Jeetje, dat is heftig zeg.

Ik neem aan dat ze nu onder behandeling is d.m.v. chemo en/of bestralingen ? Reageert ze daar positief op ? Hoop dat de medische wetenschap nog het 1 en ander kan betekenen voor je moeder. Veel sterkte gewenst de komende tijd.
Ah jasses! Helaas weet ik er alles van! Heb mijn moeder 2 jaar geleden verloren.

Heel veel sterkte!
Hier ook ervaring helaas. Mijn moeder is binnen een half jaar na de diagnose overleden. Sterkte!
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Helaas wel. Mijn moeder is 3 weken geleden overleden. Longkanker en uitzaaiingen in de hersenen. Tussen diagnose en overlijden zat 3,5 maand (wel al een tijdje aan het kwakkelen). Vader van mijn kinderen is vorig jaar overleden, ook aan longkanker en op het laatste uitzaaiingen in de lever en botten. Na diagnose heeft hij nog 22 maanden geleefd. Hij heeft echter nog levensverlengende chemo gehad, mijn moeder enkele bestralingen op haar hoofd.

Heel veel sterkte!
Wat ontzettend heftig, enige wat ik kan zeggen is dat mijn moeder ook kanker heeft ( leukemie ) en dat ze net is begonnen met chemo vorige week, vreselijk. Ook al zijn deze 2 soorten kanker niet echt met elkaar te vergelijken, ik weet toch een beetje hoe je je voelt. Gaat om onze mammas <3 heel veel sterkte, en wat iemand anders hier ook al zegt, kanker.nl heeft een lotgenoten forum, misschien goed om daar eens te kijken en misschien een oproepje te plaatsen voor (h)erkenning.

Heel veel sterkte.
Wat vreselijk! Helaas heb ik er ook ervaring mee. Mijn moeder is 3 jaar geleden overleden aan longkanker. Ze had bij de diagnose uitzaaiingen in de hersenen. Ze heeft nog 8 maanden geleefd.

Het zal heel naar voor je zijn om te lezen dat er vaak geen goede afloop is, maar helaas wel de realiteit.

Hoe gaat het nu met je moeder? Krijgt ze behandelingen? Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar kunnen hebben. Achteraf heb ik nl spijt dat ik mijn moeder, door mijn eigen angst om haar te verliezen, niet echt mentaal heb kunnen steunen in haar proces. Ik was wel fysiek aanwezig, maar denk dat ze zich ook heel angstig en eenzaam moet hebben gevoeld.

Ik wens je heel veel sterkte!
bedank voor jullie eerlijke reacties.het is allemaal zo onzeker de dokters weten het zelfs niet.

ze heeft chemo gehad en dat heeft haar longkanker met 30% verminderd.maar het jammere is dat ze alsmaar meer en meer uitzaaiingen heeft.ze hebben nu de chemo eventjes stil gelegd omdat ze moest bestraald worden in haar rug ze heeft daar 2 tumoren die haar veel pijn bezorgen.ze heeft verder nog tumoren in de lymfeklieren en in haar bloed hebben ze ook kankercellen ontdekt en 2 tumoren in haar lever.het is veel voor te verduren.vorige week is ze met morfine begonnen.volgende maand gaan ze met chemopillen starten.

We proberen er het beste van te maken kheb een welnessweekendje geboekt in april in de hoop dat ze het nog aankan.

ben ook wat geminderd met werken voor meer bij haar te kunnen zijn.

het is heel hard het is ook niet alleen mijn mama maar ook een goede vriendin.

ik heb wel veel mensen die me steunen maar ze kunnen er niet over meespreken daarmee ik hier ervaringen wil horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven