Mijn man had leukemie
donderdag 10 juni 2010 om 21:38
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
maandag 13 december 2010 om 09:08
Lieve IBI,
Terwijl ik een weekendje weg vier, ontvalt jou jouw zo geliefde Patrick. Na dagen afwezigheid van internet, is dit het eerste wat ik check en m'n hart wordt koud als ik dat ene zinnetje van je lees. Patrick is overleden.
Ik zou uren, dagen woorden de digitale snelweg op slingeren, als ik dacht dat het je zou helpen. Helaas blijven woorden slechts woorden en het enige wat ik daadwerkelijk voor jou kan doen, is een kaarsje branden in de hoop, dat dat kleine beetje positieve energie je toch bereikt en samen met al die andere kaarsen je tòch de moed geeft om door te gaan.
Lieve IBI, het zullen moeilijke tijd voor je zijn, maar voel je gesteund en niet alleen. Ik sla virtueel m'n armen om je heen en wieg je zachtjes. Net zolang, totdat het leven weer een klein beetje z'n glans terugkrijgt en jij met een glimlach je herinneringen koestert van jouw lieve Patrick.
Want dàt gebeurd ooit 'ns, heus...
Terwijl ik een weekendje weg vier, ontvalt jou jouw zo geliefde Patrick. Na dagen afwezigheid van internet, is dit het eerste wat ik check en m'n hart wordt koud als ik dat ene zinnetje van je lees. Patrick is overleden.
Ik zou uren, dagen woorden de digitale snelweg op slingeren, als ik dacht dat het je zou helpen. Helaas blijven woorden slechts woorden en het enige wat ik daadwerkelijk voor jou kan doen, is een kaarsje branden in de hoop, dat dat kleine beetje positieve energie je toch bereikt en samen met al die andere kaarsen je tòch de moed geeft om door te gaan.
Lieve IBI, het zullen moeilijke tijd voor je zijn, maar voel je gesteund en niet alleen. Ik sla virtueel m'n armen om je heen en wieg je zachtjes. Net zolang, totdat het leven weer een klein beetje z'n glans terugkrijgt en jij met een glimlach je herinneringen koestert van jouw lieve Patrick.
Want dàt gebeurd ooit 'ns, heus...
maandag 13 december 2010 om 12:35
In Utrecht een lichtje erbij, voor sterkte en kracht. Kracht voor die korte momentjes dat je je ineens alles realiseert. Want het zal nu nog niet allemaal tot je doordringen, dat is té veel, té heftig, je lichaam beschermt je daarvoor. Maar soms is er zo'n moment dat je ineens in volle hevigheid voelt wat er allemaal is gebeurd, en dat is zo veel dat je je haast fysiek omgeduwd voelt. Ik hoop dat je op zo'n moment ook kunt voelen dat er toch heel veel mensen om je heen staan om je op te vangen.
maandag 13 december 2010 om 14:47
maandag 13 december 2010 om 15:06
maandag 13 december 2010 om 15:39
"t Is hier nog heel vroeg in de ochtend en ik kom even hier om te zien hoe het met jou is. Dit weekend uitgelegd aan mijn man en kinderen dat ik verdrietig ben omdat iemands speciale iemand is overleden en dat we nu weten dat die speciale iemand Patrick heet. Het is vreemd en mooi tegelijk dat ik (en zoveel anderen hier) dit verdriet voelen, steun geven willen, lichtjes laten branden voor een heel mooi mens. Een bijzondere vrouw die met haar eerste twijfel "hoe kan ik sterk genoeg zijn voor dit grote leed" en daarna met haar kracht en haar mooie woorden ons allemaal heeft betrokken in haar leven en het leven van haar Patrick.
Optimist tot in de kist!
maandag 13 december 2010 om 15:52
Zeven maal om de aarde gaan,
als het zou moeten op handen en voeten;
zevenmaal om die éne te groeten
die daar lachend te wachten zou staan.
Zeven maal om de aarde gaan.
Zeven maal over de zeeën te gaan,
schraal in de kleren, wat zou het mij deren,
kon uit de dood ik die éne doen keren.
Zeven maal over de zeeën te gaan -
zeven maal, om met zijn tweeën te staan.
Ida Gerhardt
als het zou moeten op handen en voeten;
zevenmaal om die éne te groeten
die daar lachend te wachten zou staan.
Zeven maal om de aarde gaan.
Zeven maal over de zeeën te gaan,
schraal in de kleren, wat zou het mij deren,
kon uit de dood ik die éne doen keren.
Zeven maal over de zeeën te gaan -
zeven maal, om met zijn tweeën te staan.
Ida Gerhardt