Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag ook de titel.

Ja, dat vind ik echt.

Ik moet eigenlijk wel lachen om het idee van de kerststropdassen van Patrick. Fijn dat jullie nog oog hebben voor zulke details.

Je klinkt zo sterk IBI. Ongelooflijk. Het hoeft niet he, je mag hier ook posten als je even geen kracht hebt.

Ik hoop dat jullie een hele bijzondere herdenking zullen hebben met elkaar.

Ook hier (kop van Noord-Holland), brandt inmiddels een lichtje.

Gecondoleerd! Heel veel sterkte....
Nope
vanmorgen in Dordrecht een kaarsje voor je aangestoken, vanmiddag in Zwijndrecht nog 1 en nu hier in H.I. Ambacht brand hij ook...

Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
overigens vind ik het heel fijn dat viva dit topic door laat lopen, ongeacht het aantal posts
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 13 december 2010 @ 15:42:

Ach lieve IBI...ik zie dat de topictitel is aangepast....

Gek maar daarvan schieten dan ineens de tranen weer in mijn ogen.Hier ook al. Zo hard is het, IbI ook vandaag een voor jou en alle familie om je heen.
Ook hier zojuist een kaarsje aangestoken voor Patrick en IBI. Het kaarsje brand op de Veluwe.

Ik krijg echt kippevel van het idee van een forumster hier, het idee dat er over de hele wereld een lint van kaarsjes brandt voor Patrcik en IBI. Wat moet dat mooi zijn van bovenaf.

IBI
Ook in Rotterdam brandt een kaarsje voor Patrick.

Sterkte IBI
In Nord-Rheinwestfalen brandt nu een kaarsje en in midden Zwitserland nu ook.

Sterkte de komende dagen Ibi.

Ook hier in Zeeland de kaarsen aan..

Heel, heel veel sterkte...
Lieve IBI, familie en vrienden, gecondoleerd met het verlies van Patrick. Heel veel sterkte de komende tijd.

(een meelezer)
Snjókorn falla, á allt og alla
Ach mop, je titel veranderd
Lieve Ibi,

Deze is voor jou en Patrick;

In Z-O Brabant dit licht voor jullie:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

hier weer een kaarsje voor jullie
Gecondoleerd IBI (en Tara, neefje, andere zus en verdere familie), met het verlies van jouw Patrick. Veel te jong moet je hem laten gaan, nog zoveel plannen samen.... Ik wens jullie een mooi waardig warm afscheid van Patrick, omringt door jullie geliefde familie en naasten.

In deze droevige tijden

is het moeilijk woorden te bedenken

die jou in al je lijden

enige troost zoudn kunnen schenken.

Als ik mijn armen ver genoeg uitstrek dan kan ik het snoer met lampjes aanpakken van Biol...dus als ik straks de kaarsjes aansteek, dan brandt het mooiste en warmste kaarsje voor jouw lieve Patrick.
Heel veel sterkte....

Weet verder niet wat te zeggen, knuffel
In het zuid oosten van Nederland ook een lichtje voor Patrick..

Schuin spaan en Zee gras planten potjes
En nog een kaarsje, in de buurt van Utrecht. Patrick weet waar precies.

Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Hier in Spanje ook een kaarsje voor Patrick. Heel veel sterkte toegewenst van een stille meelezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven