Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
IBI en HIH, veel succes vandaag! Denk aan jullie beiden!
Heel veel sterkte vandaag IBI!

*duimt als een gek*
Niets is blijvend, behalve de verandering.
kom jullie beiden nog even een dikke brengen
van een meelezer.
The time is now
Sterkte IBI en HIH
Even een kort bericht. Punctie is niet gelukt. Nu hebben ze een stukje bot uit rug gehaald voor onderzoek. Gevolg is wel meer pijn en een week moeten wachten op de (positieve) uitslag.

Vanavond meer.
He verdorie Ibi, elke dag moeten jullie weer slikken en bijstellen!

Jeetje Ibi, wat een tegenvaller..

Hou je taai hè
Potverdikkie. Hoe kan zoiets nou weer?

Kun je je verhaal vanavond nog aan iemand kwijt? Of hoeft het even niet en wil je gewoon ruimte voor jezelf?

Ik denk iig aan je
A dirty mind is a joy forever
Perfectionisme is niet perfect...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ach jeetje IBI, weer een tegenvaller. BAH!

voor jullie
*kaarsje brandt weer voor jullie*

Ik denk nog steeds aan je en aan je man.
Ben mijn huis uit gevlucht. Stank van lijm en stof en verf was niet gezond meer. Zit nu ineens bij oom en tante. Voelt wel wat vreemd weet niet wanneer ik weer terug kan naar huis.

HIH heeft veel pijn aan de wond die vandaag gemaakt is. De verdoving is inmiddels uitgewerkt.
Arme HIH, al die fysieke pijn er ook nog bij. Wat erg.

Ibi, heel veel sterkte en voor straks hopelijk goed slapen.
Lig nog steeds wakker hier. Ben zo verdrietig dat ik niet thuis ben en ik wil gewoon HIH bij me hebben. zucht.
Ik lees je berichtje nu pas.

Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen.

Wat een kl*tezooi he?!

IBI, er zijn ziekenhuizen waar de partner af en toe kan blijven slapen. Ik weet niet of dit wenselijk is op dit moment, omdat HIH nu heel erg ziek is. Maar als het straks wat beter gaat met HIH kan zo'n nachtje samen heel prettig zijn. Misschien iets om na te vragen bij de verpleging?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven