Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Ik duim voor wat positief nieuws, Ikbenik
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook mee.
Ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad IBI. Ik duim echt voor jullie.
Ik denk ook aan jullie...
Heel veel sterkte.

Ik vind het hiervandaan al eng, en dan zit ik gewoon veilig thuis achter de PC. Voor jullie moet het zenuwslopend zijn en dat is nog te zacht uitgedrukt...
Ik lees hier af en toe mee Ibi. Volgens mij kun je op het moment alle knuffels wel gebruiken, dus ook van mij
Ik hoop dat het een beetje positief gesprek is geweest ibi... ben heel benieuwd!
Even een korte samenvatting van gesprek want ben echt kapot.

We moeten er rekening mee houden dat hij echt enorm ziek gaat worden daarnaast de "gewone" zaken als extreme misselijkheid, haaruitval en de laatste 5% kans op vruchtbaarheid is weg. Dit komt mede door de zeer hoge dosis bestraling die hij zal krijgen een week voor de transplantatie. De transplantatie zelf staat gepland op 8 oct. Het is nog niet duidelijk of die tussentijds naar huis mag. Dat ligt aan zijn bloedwaardes en aan de hoofdpijn.

Er is 60% kans dat zijn lichaam tegen de nieuwe stamcellen gaat vechten wat diverse problemen op kan leveren (sommige mensen hebben wekenlang hele heftige diarree bv.)

Van deze mensen overlijd ongeveer 10% binnen een paar weken. Als je op de langere termijn kijkt overleeft 53% het in 5 jaar. Na deze 5 jaar heeft hij nog 30% kans dat het weer terug komt.

Er is ook nog gevraagd om deel te nemen aan een onderzoek maar daar vertel ik morgen meer over. Nu ff aan andere dingen denken.

Bedankt voor de lieve woorden, knuffels en plaatjes!
Ohhh IBI ben blij om even van je te horen meis!

Dat zijn heftige berichten, maar gelukkig wel met hoop.. en reeele hoop!

Truste lieverd!! SMAK
zo wat een uitslag... maar goed je hebt nu wel wat meer duidelijkheid! Probeer lekker te slapen zover dat dat gaat! liefs
Zeker heftig. Probeer te slapen of te rusten. Knuf voor jullie beide .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Poeh, nog een zware en spannende weg te gaan! Houd moed!
IBI

Heftig maar ook hoop

Sterke stoere vrouw
Lieve IBI,

Alhoewel al die cijferts heel beangstigend zijn, geven ze ook hoop. 60% gaat vechten en daarvan overlijdt uiteindelijk 10%. Dat betekent dus dat van alle patienten dus 6% na de transplantantie overlijdt en maar liefst 94% die periode goed doorstaat! HIH hoort vast bij die grote groep van 94%.

IBI, Niet leuk om die cijfers om je oren te krijgen, maar lees goed wat nummerzoveel hierboven zegt.

Het gaat vast goedkomen, meis, het wordt keihard vechten, maar wel voor een mooi doel: de gezondheid van HIH. Jullie zijn kanjers!!!
Kop op vrouw...op naar de transplantatie!
Heftige berichten. Wanneer gaat het allemaal starten?
Stressed is just desserts spelled backwards
en heel veel sterkte IBI

En wat kun je ondertussen al trots op jezelf zijn he, hoe je het allemaal doet en volhoudt! Kanjer!
Wat heftig IBI. Als ik het lees, komt er weer veel boven. Omdat wij er ook eens zo voor hebben gestaan bij Nienke.

Wat is het toch een rot ziekte. Ik denk aan je.
Ieb wat een drama meid, maar het glas is halfvol! Hoop doet leven, dus niet opgeven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven