Mijn man heeft kanker (2)
woensdag 22 augustus 2007 om 10:51
Vandaag begraaf ik jou in mij
Niet in de aarde, niet in die kist
Niet bij die bomen in de ochtend mist
Daar ben jij niet, jij bent veilig in mij
Niet bij die steen daar, die lange rij
Al die oude namen, daar hoor jij niet bij
Nee vandaag begraaf ik jou in mij
Dan kan ik met je praten en antwoord geven
Dan blijf je leven in mijn leven
Neem mijn ogen en kijk met mij
Neem mijn voeten en loop met mij
We gaan naar huis toe, wij allebei
Vanaf vandaag leef jij in mij
Zal je niet zoeken waar je nu bent
Blijf maar bij ons hier waar je iedereen kent
Jou plaats aan tafel hou ik voor je vrij
We zullen lachen en weer plannen maken
Zal met je slapen en met jou ontwaken
Neem mijn mond en lach met mij
Neem mijn handen en voel met mij
Wat je nog doen wou, doe ik erbij
Haal weg dat kruis en al die witte bloemen
Verscheur de krant waar in ze jou naam noemen
Neem mijn hart en leef met mij
Want jou dood is nu voorbij
Zal twee levens leven
Met jou in mij
Mims
iemand heeft dit gedicht ook voor Rommilda geplaatst en ik vond het toen zo mooi, dat ik het heb bewaard.. inmiddels heb ik het, helaas, ook al naar iemand anders toegestuurd.
Ik hoop dat ook jij hier wat aan hebt.
Lieverd, zoveel verdriet, dat is gewoon niet te bevatten
Niet in de aarde, niet in die kist
Niet bij die bomen in de ochtend mist
Daar ben jij niet, jij bent veilig in mij
Niet bij die steen daar, die lange rij
Al die oude namen, daar hoor jij niet bij
Nee vandaag begraaf ik jou in mij
Dan kan ik met je praten en antwoord geven
Dan blijf je leven in mijn leven
Neem mijn voeten en loop met mij
We gaan naar huis toe, wij allebei
Zal je niet zoeken waar je nu bent
Blijf maar bij ons hier waar je iedereen kent
Jou plaats aan tafel hou ik voor je vrij
We zullen lachen en weer plannen maken
Zal met je slapen en met jou ontwaken
Neem mijn mond en lach met mij
Neem mijn handen en voel met mij
Wat je nog doen wou, doe ik erbij
Haal weg dat kruis en al die witte bloemen
Verscheur de krant waar in ze jou naam noemen
Neem mijn hart en leef met mij
Want jou dood is nu voorbij
Zal twee levens leven
Met jou in mij
Mims
iemand heeft dit gedicht ook voor Rommilda geplaatst en ik vond het toen zo mooi, dat ik het heb bewaard.. inmiddels heb ik het, helaas, ook al naar iemand anders toegestuurd.
Ik hoop dat ook jij hier wat aan hebt.
Lieverd, zoveel verdriet, dat is gewoon niet te bevatten
Later is nu
woensdag 22 augustus 2007 om 10:54
woensdag 22 augustus 2007 om 11:12
Mimsey.
Ik ken jou niet en jij kent mij niet, en ik heb zelfs dit topic over het hoofd gezien. Maar las in andere topics wat er met je lief gebeurd is... heel veel sterkte.
Ik zou willen dat alle kleine beetjes energie en medeleven van alle posters en meelezers werden gebundeld zodat jij een beetje meer kracht krijgt, en wij een beetje van jouw verdriet kunnen mee-dragen.
Ik ken jou niet en jij kent mij niet, en ik heb zelfs dit topic over het hoofd gezien. Maar las in andere topics wat er met je lief gebeurd is... heel veel sterkte.
Ik zou willen dat alle kleine beetjes energie en medeleven van alle posters en meelezers werden gebundeld zodat jij een beetje meer kracht krijgt, en wij een beetje van jouw verdriet kunnen mee-dragen.
woensdag 22 augustus 2007 om 11:17
Lieve dappere Mims,
Wat een enorm verdriet.
Hero is er niet meer, althans niet in het hier en nu. Jullie immens grote liefde spatte van het scherm af, en was bijna tastbaar. Ik weet zeker dat zo'n grote en veelomvattende liefde voort zal duren, lieve Mims. Waar Hero ook zal zijn, hij zal het immer voelen. En jij ook. Ik wens jou, kleine Mops en een ieder die Hero liefhad heel erg veel sterkte. Laat je troosten, laat mensen er voor je zijn. Je hebt het nodig nu
/Art
Wat een enorm verdriet.
Hero is er niet meer, althans niet in het hier en nu. Jullie immens grote liefde spatte van het scherm af, en was bijna tastbaar. Ik weet zeker dat zo'n grote en veelomvattende liefde voort zal duren, lieve Mims. Waar Hero ook zal zijn, hij zal het immer voelen. En jij ook. Ik wens jou, kleine Mops en een ieder die Hero liefhad heel erg veel sterkte. Laat je troosten, laat mensen er voor je zijn. Je hebt het nodig nu
/Art
woensdag 22 augustus 2007 om 12:22
Lieve Mimsey
wat valt er te zeggen tegen een vrouw die haar Grote Liefde kwijt is geraakt? Ik weet het niet.
Ik ben wel blij dat ik heb mogen meelezen en meegenieten van jullie Grote Liefde die uit alle berichten tevoorschijn kwam. Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben. Dat is het gevoel dat voor mij bij jullie past. Maar verdorie, jullie hadden elkaar niet mogen verliezen
Heel, heel heel veel sterkte voor jou Mimsey, voor Mopsey, voor iedereen die Hero lief heeft
wat valt er te zeggen tegen een vrouw die haar Grote Liefde kwijt is geraakt? Ik weet het niet.
Ik ben wel blij dat ik heb mogen meelezen en meegenieten van jullie Grote Liefde die uit alle berichten tevoorschijn kwam. Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben. Dat is het gevoel dat voor mij bij jullie past. Maar verdorie, jullie hadden elkaar niet mogen verliezen
Heel, heel heel veel sterkte voor jou Mimsey, voor Mopsey, voor iedereen die Hero lief heeft
woensdag 22 augustus 2007 om 12:25
Lieve Mimsey, Mopsie en iedereen die van Hero heeft gehouden en dat nu uiteraard nog doet, als is hij dan lichamelijk niet meer bij jullie.
Ook ik ben een stille meelezer. Jouw verhaal is voor een deel mijn verhaal. Mijn grote liefde is twee jaar geleden overleden aan kanker, ook na heel hard vechten en positief blijven. Wat is het toch een k..ziekte en wat een ongelijke strijd...
Wens jou, je dochter, familie en vrienden heel veel sterkte voor nu en in de toekomst.
Ga nu vooral van jezelf uit, volg je gevoel en doe wat jij vind dat je moet doen. Hero zal voor altijd bij je zijn, in je gedachten, in je hart....
Ik heb indertijd dit gedicht gekregen, vond het mooi en o zo waar. Het is van Bram Vermeulen:
Als ik dood ga, huil maar niet
Ik ben niet echt dood moet je weten
Het is de heimwee die ik achterliet.
Dood ben ik pas als jij die bent vergeten
En als ik dood ga, treur maar niet
Ik ben niet echt weg moet je weten
Het is het verlangen dat ik achterliet.
Dood ben ik pas als jij dat bent vergeten
En als ik dood ga, huil maar niet
Het is maar een lichaam dat ik achterliet
Dood ben ik pas als jij mij bent vergeten
Sterkte, kracht en liefs
Coco
Ook ik ben een stille meelezer. Jouw verhaal is voor een deel mijn verhaal. Mijn grote liefde is twee jaar geleden overleden aan kanker, ook na heel hard vechten en positief blijven. Wat is het toch een k..ziekte en wat een ongelijke strijd...
Wens jou, je dochter, familie en vrienden heel veel sterkte voor nu en in de toekomst.
Ga nu vooral van jezelf uit, volg je gevoel en doe wat jij vind dat je moet doen. Hero zal voor altijd bij je zijn, in je gedachten, in je hart....
Ik heb indertijd dit gedicht gekregen, vond het mooi en o zo waar. Het is van Bram Vermeulen:
Als ik dood ga, huil maar niet
Het is de heimwee die ik achterliet.
Dood ben ik pas als jij die bent vergeten
En als ik dood ga, treur maar niet
Ik ben niet echt weg moet je weten
Het is het verlangen dat ik achterliet.
Dood ben ik pas als jij dat bent vergeten
En als ik dood ga, huil maar niet
Het is maar een lichaam dat ik achterliet
Dood ben ik pas als jij mij bent vergeten
Sterkte, kracht en liefs
Coco
woensdag 22 augustus 2007 om 12:28
Lieve Mims, Mopsey, en alle anderen die van Hero hielden,
Wat is dit snel gegaan..ik schrik ervan en net als vele anderen biggelen de tranen over mijn wangen.
Héél, héél veel sterkte. Ik wens je zóveel toe, kracht, sterkte, liefde, warmte en een kompas om de komende tijd mee door te komen want de weg weer vinden zal wel heel moeilijk zijn.
Ik knuffel jou en Mops intens, ook al kennen we elkaar niet echt.
Dag lieve sterke en dappere Hero!
Kinke
Wat is dit snel gegaan..ik schrik ervan en net als vele anderen biggelen de tranen over mijn wangen.
Héél, héél veel sterkte. Ik wens je zóveel toe, kracht, sterkte, liefde, warmte en een kompas om de komende tijd mee door te komen want de weg weer vinden zal wel heel moeilijk zijn.
Ik knuffel jou en Mops intens, ook al kennen we elkaar niet echt.
Dag lieve sterke en dappere Hero!
Kinke
woensdag 22 augustus 2007 om 12:52
Lieve lieve Mims,
Wat een enorme vechtlust had Hero op laatst nog over, een bewijs van jullie grote liefde, helaas heeft hij de strijd moeten verliezen...
Heel veel sterkte............Ik zal voor kracht, steun, troost enz bidden, je mag weten dat God er ook voor jouw is....Het is vast moeilijk het te doen...maar schreeuw (of op welke manier dan ook) naar Hem om hulp en Hij zal Zijn Armen om je heen slaan.......net als wij doen....Sterkte.....
Liefs Mariska (K) (F) (K)
Wat een enorme vechtlust had Hero op laatst nog over, een bewijs van jullie grote liefde, helaas heeft hij de strijd moeten verliezen...
Heel veel sterkte............Ik zal voor kracht, steun, troost enz bidden, je mag weten dat God er ook voor jouw is....Het is vast moeilijk het te doen...maar schreeuw (of op welke manier dan ook) naar Hem om hulp en Hij zal Zijn Armen om je heen slaan.......net als wij doen....Sterkte.....
Liefs Mariska (K) (F) (K)
woensdag 22 augustus 2007 om 12:57