Mijn voet slaapt sinds pijnblok in knieholte, na operatie
dinsdag 23 februari 2010 om 13:50
Wie kan mij helpen hiermee? Ik weet niet wat te doen en de artsen geven mij geen duidelijk antwoord.
Na de operatie aan mijn voet (hallux falgus) heb ik een pijnblok in de vorm van een injectie in mijn knieholte gehad. Daarmee is een zenuw beschadigd. Daardoor heb ik sinds die tijd een ontzettend vervelende en slapende voet.
Niemand kan me vertellen wat het is en of het nog wel over gaat.
Ik heb medicijnen ( Gabapentine) tegen zenuwpijn gekregen, maar ik heb geen pijn.
Gaat dit ooit nog over?
Ik hoop zo dat iemand hier meer over weet. Ik mag de 1e 2 weken niet op deze voet lopen.
Groetjes Kim.
Na de operatie aan mijn voet (hallux falgus) heb ik een pijnblok in de vorm van een injectie in mijn knieholte gehad. Daarmee is een zenuw beschadigd. Daardoor heb ik sinds die tijd een ontzettend vervelende en slapende voet.
Niemand kan me vertellen wat het is en of het nog wel over gaat.
Ik heb medicijnen ( Gabapentine) tegen zenuwpijn gekregen, maar ik heb geen pijn.
Gaat dit ooit nog over?
Ik hoop zo dat iemand hier meer over weet. Ik mag de 1e 2 weken niet op deze voet lopen.
Groetjes Kim.
dinsdag 23 februari 2010 om 14:32
Sorry, ik kan je niet helpen.
Maar als ik dit zo lees ben ik toch zo blij dat ik die operatie tot nu toe nog steeds niet heb laten doen. Dat ik de ontstekingspijn in mijn groteteengewricht voor lief neem, en ben ik o zo blij met mijn zooltjes man die ieder half jaar geweldig goede zooltjes maakt waardoor ik lekker door kan lopen zonder onder het mes te hoeven.
Maar als ik dit zo lees ben ik toch zo blij dat ik die operatie tot nu toe nog steeds niet heb laten doen. Dat ik de ontstekingspijn in mijn groteteengewricht voor lief neem, en ben ik o zo blij met mijn zooltjes man die ieder half jaar geweldig goede zooltjes maakt waardoor ik lekker door kan lopen zonder onder het mes te hoeven.
dinsdag 23 februari 2010 om 15:01
Hoe lang is de operatie geleden? Ik heb een zenuwbeschadiging in m'n arm, ook door een pijnblok bij een operatie. Na nu ruim 2,5 maand, krijg ik al aardig wat functie terug, en het gevoel in m'n hand is ook al beter. Maar het kan gewoon heel lang duren voor zoiets volledig hersteld is. De arts had het over "een paar weken of een paar maanden", en m'n fysio zegt dat het wel tot een jaar kan duren voordat het gevoel echt weer volledig normaal is. Maar ik merkte na een week of vier al dat er wel langzaamaan wat verbetering in zat, dus hoewel het irritant is, maak ik me er verder niet druk om. Het gaat immers vanzelf over.
Maar als het al wat langer geleden is (twee of drie maanden) en je nog geen enkele verbetering merkt, is het wel een ander verhaal natuurlijk. Tintelingen zijn een goed teken trouwens, dat betekent dat de zenuw nog wat doet, en dat het waarschijnlijk op termijn wel herstelt. Zenuwweefsel geneest alleen erg traag, dat is gewoon lastig.
Maar als het al wat langer geleden is (twee of drie maanden) en je nog geen enkele verbetering merkt, is het wel een ander verhaal natuurlijk. Tintelingen zijn een goed teken trouwens, dat betekent dat de zenuw nog wat doet, en dat het waarschijnlijk op termijn wel herstelt. Zenuwweefsel geneest alleen erg traag, dat is gewoon lastig.