Gezondheid alle pijlers

Minder zout eten

05-11-2009 13:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net een artikel in de consumentengids.

Daarin staat oa. dat de gezondheidraad adviseert om maximaal 6 gram zout per dag binnen te krijgen. Nederlanders eten ongeveer 9 gram zout per dag. Terwijl het lichaam aan 1 gram genoeg heeft.

Teveel aan zout verhoogt de bloeddruk en geeft hoger risico op hart- en vaatziekten. Ook op maagkanker.

Tevens is er een verband aangetoond tussen zoutinname en botontkalking, en zoutinname en overgewicht.

Voor consumenten is het moeilijk te zien hoeveel zout in een product zit. Bovendien zit in zoveel producten zout, dat het moeilijk is de inname te verlagen.

(slordige samenvatting maar dit is de strekking van de test)

Ik probeer mijn zoutinname te minderen, maar word hier een beetje moedeloos van. Het zit bijna overal in.... lijkt wel.

Hoe kijken anderen hier tegenaan?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:qwertu schreef op 09 november 2009 @ 09:08:

Met zweten raak je geen kalium kwijt. Wel natrium. Dat weet ik toevallig wel, want ik had laatst een zweetverbod.

Ik vind het ook wel intrigerend hoor. Maar ook confronterend. Een zweetverbod? Joh... Heb je de hele dag braaf stil gezeten?
.
Je mag niet teveel natrium binnenkrijgen, maar je mag ook niet teveel uitscheiden?

Hoe zit dat dan?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven