Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
woensdag 4 mei 2016 om 18:21
Pinda, het goede nieuws is dat je zon hebt. Waarrrrr?????
Het tweede goede is dat je een AV biertje neemt.
Snap Paus, meid tot hier en niet verder (zo makkelijk om advies te geven, wat ik zelf ook niet altijd opvolg). Maar serieus ik denk dat je voor nu even duidelijk moet zijn, anders gaat het echt even te ver voor je.
Snap Paus, meid tot hier en niet verder (zo makkelijk om advies te geven, wat ik zelf ook niet altijd opvolg). Maar serieus ik denk dat je voor nu even duidelijk moet zijn, anders gaat het echt even te ver voor je.
woensdag 4 mei 2016 om 18:27
Pinda, het goede nieuws is dat je zon hebt. Waarrrrr?????
Paus, het werkt echt en geeft heel snel inzichten (die ik wel heb hoor....maar toch een leuke methode)
Paus, het werkt echt en geeft heel snel inzichten (die ik wel heb hoor....maar toch een leuke methode)

woensdag 4 mei 2016 om 19:01
Her volgende goede nieuws is dat ik alles net gekit heb. Ff pauze en weer verder.
Ben denk ik beetje oververmoeid. Heb drukste periode van t jaar en m'n huis ongeveer 3 maand op de kop. Breekt me op. Allerlei onverwachte drukke stressvolle dingen erbij tussendoor. Beetje dat idee. Dan op 1 of andere manier voel ik me dus heel slecht over mezelf. Waarom?
Ik ga ook waarommen.
Ben denk ik beetje oververmoeid. Heb drukste periode van t jaar en m'n huis ongeveer 3 maand op de kop. Breekt me op. Allerlei onverwachte drukke stressvolle dingen erbij tussendoor. Beetje dat idee. Dan op 1 of andere manier voel ik me dus heel slecht over mezelf. Waarom?
Ik ga ook waarommen.
woensdag 4 mei 2016 om 20:54
Okee, even dagboek mijnerzijds,
als ik werk; geen probleem dat kunnen 7 dagen achtereen zijn. Maar, als ik vrij ben (en nog rook, dat is mijn trigger),
dan ga ik.
Niet tot het gaatje als voorheen maar teveel. Ik denk weer in dagen dat 'ik mag.'
Had een fles wijn voor een kennis gekocht waar ik vrijdag na mijn werk heenga, en helaas heb ik die nu al aangebroken. WHAT?
Na mijn eigen fles dus....
Hopeloos.
als ik werk; geen probleem dat kunnen 7 dagen achtereen zijn. Maar, als ik vrij ben (en nog rook, dat is mijn trigger),
dan ga ik.
Niet tot het gaatje als voorheen maar teveel. Ik denk weer in dagen dat 'ik mag.'
Had een fles wijn voor een kennis gekocht waar ik vrijdag na mijn werk heenga, en helaas heb ik die nu al aangebroken. WHAT?
Na mijn eigen fles dus....
Hopeloos.
Hatsjikideee...
woensdag 4 mei 2016 om 21:03
Paus even reageren op jouw dagboek. Dat vond ik het moeilijke van minderen. Ik telde de dagen dat ik weer mocht en zo hield ik mijn verslaving (miss groot woord) in stand. En als het nou 1 of 2 glazen waren, nee lees flessen waar glazen staat.
En dan vrijheid, wat een groot goed he! Het feit dat ik me druk ben waar ik ga wonen, terwijl er mensen zijn die niet eens een huis hebben. Niet te vergelijken.
Vanavond ben ik aardig voor mezelf, wil slapen dus neem ik een pil.
En dan vrijheid, wat een groot goed he! Het feit dat ik me druk ben waar ik ga wonen, terwijl er mensen zijn die niet eens een huis hebben. Niet te vergelijken.
Vanavond ben ik aardig voor mezelf, wil slapen dus neem ik een pil.
woensdag 4 mei 2016 om 21:51
quote:Doppinda schreef op 04 mei 2016 @ 18:55:
Angst om verlaten te worden
Angst voor afwijzing
Niet gezien worden
Als ik mezelf ben gaat men bij me weg
Zulke dingen
Herkenbaar die gevoelens..........
Wat is er met Zeeland?
Ik heb net een wijntje gehad (was nog een glas over van aantal dagen geleden) en daar blijft het vanavond bij. Moet (helaas/gelukkig) nog werken. Maar zo een glaasje na een dag werken en goed gesport te hebben is wel lekker. Maar het moet dan wel bij 1 glas blijven en dat is lastig.
Angst om verlaten te worden
Angst voor afwijzing
Niet gezien worden
Als ik mezelf ben gaat men bij me weg
Zulke dingen
Herkenbaar die gevoelens..........
Wat is er met Zeeland?
Ik heb net een wijntje gehad (was nog een glas over van aantal dagen geleden) en daar blijft het vanavond bij. Moet (helaas/gelukkig) nog werken. Maar zo een glaasje na een dag werken en goed gesport te hebben is wel lekker. Maar het moet dan wel bij 1 glas blijven en dat is lastig.

woensdag 4 mei 2016 om 22:27
Kloten is dat he pausini. Wil je minderen. Alles op een rij in je hoofd. En dan toch nu die fles open maken.
Wat LD zegt wbt vrijheid is wel fijn. Maar miss moet je daaraan toe zijn. Ik vond minderen ook zo lastig. Ernaar uitkijken naar t weekend. Of naar een doordeweekse extra avond. Bijv een verjaardag.
Ik ga ook aardiger worden voor mezelf.
-waarommen
-mij aardiger behandelen
Komt nog meer bij
Wat LD zegt wbt vrijheid is wel fijn. Maar miss moet je daaraan toe zijn. Ik vond minderen ook zo lastig. Ernaar uitkijken naar t weekend. Of naar een doordeweekse extra avond. Bijv een verjaardag.
Ik ga ook aardiger worden voor mezelf.
-waarommen
-mij aardiger behandelen
Komt nog meer bij