Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Bel, komt die
Ik wil je wel een knuffel geven Bella, ik mis ze ook, de knuffels.

Ik heb vier wijn gedronken en daarna hard gehuild. En nu probeer ik te slapen wat niet echt lukt helaas. Morgen nieuwe dag maar echt geen zin om mijn man te zien. Ben hem echt even heel erg zat en lig op de logeerkamer.
Betty, ook jij een
Ah Betty. Lieverd. Niet fijn.

Knuffel voor jou
Dan ben je m wel heel erg zat. Als je niet kan slapen kom hier van je af klagen.
Lucky dat vind ik verstandig. Eerst dit onder de knie. Dan kinderen.

Mijn vader drinkt ook veel. Al zo lang ik mij herinner.

Toch neem je dat over he. Die manier van ontspannen of verdoven of als beloning. Stel je plaatst een schutting. Nou Ff biertjes eind vd middag. Best raar. Want de schutting is af. Dat is al een beloning op zich. Hoezo moet dat dan he. Apart.

Goed dat je mee gaat schrijven. Er inzichten in gaat krijgen. Jezelf beter begrijpen.
Betty wat klote....

Iedereen een dikke terug.
Misschien moet deel 3 'Minderen met alcohol en meerderen met knuffelen' gaan heten
Haha ja idd.

Heb je nog een beetje geslapen Betty?
Haha goeie Bella!

Nee ik heb niet zo lekker geslapen en voel me ook niet zo fijn. Niet door de wijn maar gewoon wat er nu speelt. We zitten even in een rot periode en zullen er heus wel weer uitkomen maar voor nu denk ik alleen maar: ik ben klaar met hem. Komt wel weer goed, alleen niet meteen nu.

En nu ga ik mezelf nuttig maken zodat ik even niet na kan denken.

En wat is het koud he? Heb zelfs de verwarming aangezet.
He Betty, zet 'm op. Ja het is koud!

Sliep ik eindelijk eens lekker ging de koolmonixidemelder piepen dat de batterij bijna op is. Je kent het wel, je hoort iets maar kunt het niet vinden GRRRRRRRRRR
Hier ook ruk geslapen. De schutting van m'n buren maakt continu een snerpend k*tgeluid als het waait (nu continu dus) als nagels over het schoolbord. Ik zit echt tegen het plafond van dat geluid. Gisteren al aangebeld, maar niemand thuis, dus ook de hele nacht naar kunnen luisteren. Soms snap ik echt niet dat mensen zoiets zelf niet horen.

Balen Betty… Ik moet zeggen dat als ik hier lees over partners en exen, ik steeds meer mijn single bestaan waardeer.

Ik heb gister 2 wijntjes op. Mijn excuus? PMS, kutweer, blessure waardoor ik niks actiefs kan doen, weer teveel vrije dagen vanwege pinksteren (mijn afleiding is werk en wandelen, kan nu beiden niet) oh en dat k*tgeluid Oh en dat weer, ik ben de kou en wind en regen zo beu, zeker na een paar zomerse dagen hakt het er goed in bij mij. Man wat ben ik chagrijnig, en dat nog wel zonder vent of ex
Haha Wining, sterkte! Ik ben heel gevoelig voor geluid, en zou persoonlijk op die schutting klimmen of ergens een litertje olie tussen gooien.

Twee wijn vind ik heel netjes!

Mijn man heeft net heel oprecht sorry gezegd en dat doet me goed. Was ook echt even nodig. Voel me weer rustig worden. En heb mezelf al heel nuttig gemaakt en daar ben ik ook blij mee.

Zo'n piep van zo'n apparaat, daar ben ik ook wel eens heel lang mee zoet geweest!
Oh Wining, die schutting. Ja geluiden kan ik mij verschrikkelijk aan ergeren. Echt abnormaal vind ik dat van mezelf.

Daarom ben ik zo blij dat het huisje wat ik gekocht heb vrij staat.

2 wijntjes, netjes toch!

Ik mag van mezelf dingen die slecht zijn niet meer met verkleinwoorden aanduiden (wijntjes, sigaretje). Dus Wining 2 wijn, netjes toch!

Betty, geniet van je dag.

Bel, ik hoop gezien het tijdstip van je post dat je nog slaapt.

Het is verrekens koud!
Ik vind twee wijn ook netjes Wining.

En fijn Betty dat je excuses hebt gehad, daar zal het niet mee opgelost zijn maar het is een begin en kan ook echt helpen je weet wat beter te voelen.

Ik was rond dat tijdstip weer wakker LD, ben ook moe en voel erg aan m'n ogen dat ik veel te weinig geslapen heb de laatste tijd. Maar ik moet zeggen dat ik me wel een stuk beter voel dan de afgelopen dagen. Weg met die ex. Ik vind hem nog steeds geen slechte man ofzo hoor maar hoe hij toch elke keer weer de boel weet te verzieken en het vervolgens in mijn schoenen wil schuiven daar ben ik echt klaar mee. Hopelijk blijf ik me zo (en beter) voelen en komt dat intens verdrietige gevoel van verlaten zijn niet meer terug.
Wining. Goede excuses

Het waren maar twee wijn. Wat een rukschutting.

Betty fijn excuses. Ben je de dag een beetje doorgekomen? Je hoeft niks te zeggen natuulk. Maar voel je je niet veilig genoeg om er iets over te zeggen?

Bella verstandig hoor je afstand naar ex toe. Moeilijk. Maar idd verlaten gevoel is ook slopend.

Hoe is t met de nieuwe mensuuhhhh?
Ja, idd hoe is het met de nieuwelingen. Lukt het al het minderen of stoppen. Dat is als jullie dat willen.

Hier een megasuffe netflixdag, heerlijk!
Ben erg melig, maar het wordt op het forum niet gewaardeerd. Zie topic: iets leuks doen met kinderen op 2e Pinksterda. Heb gelijk een dikke foei pb.
Haha LD hier ook.

Heb twee films gekeken. Lang geleden op de bank hangen.

Is ja zowat winter buiten
Lachen. Maar serieus kreeg je een berichtje?? Van wie dan. Forummen of viva? Doe even. Hahaha
Forummer, nee doe ik niet. Erg he.

Ik heb Millennium 2 en 3 nog een keer gekeken.
Lachen je smiley erbij.
Lekker toch melig zijn! Jammer dat niet iedereen het kan waarderen, maar ik zeg: lachen is gezond!

Nou Pinda, niet veilig, hmmm, ben wat bang voor herkenning en ik schaam me eerlijk gezegd waar de ruzie over is gegaan. Niet voor mezelf maar wel voor hem. Als ik een vriendin mijn verhaal zou horen vertellen had ik niet meteen geadviseerd weg te gaan, maar wel om eens stevig achter de oren te krabben.

Niks fysieke overigens hoor. Maar gewoon belachelijk gedrag dat echt over mijn grenzen is gegaan. En daarna mijn gevoel niet serieus nemen.

Na een nacht apart kwam hij wel tot inkeer.

Maar nu heb ik wel nog even wat tijd over voor ik weer leuk kan doen. Hebben jullie dat ook? Iemand kwetst je, en je praat het uit, excuses enz, maar je voelt je toch nog wel rot van binnen. Ik kan het niet zo makkelijk van me af zetten. Man kan dat wel heel goed als ik eens heel vervelend ben.
Maar nu heb ik wel nog even wat tijd over voor ik weer leuk kan doen. Hebben jullie dat ook? Iemand kwetst je, en je praat het uit, excuses enz, maar je voelt je toch nog wel rot van binnen. Ik kan het niet zo makkelijk van me af zetten. Man kan dat wel heel goed als ik eens heel vervelend ben.

Kan bij mij nog lang na-ebben...
Ja dat ken ik. Dat kan dan wel Ff duren. Of t komt miss helemaal niet meer goed dat stukje waar t dan over ging.

Mannen kunnen dat ja maar die denken echt zo simpel soms. En als t ze uitkomt dan stoppen ze die gedachtes

Weg. En klaar is Kees. 4evvahh.

Iets om jaloers op te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven