Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Ik zeg altijd maar; ex is exit en niet voor niks! Kon ik ook maar zo resoluut met alcohol zijn

Ik heb het weekend nog 5 biertjes gedronken, verspreid over 2 dagen en maandag 2 wijntjes

Maar nu weer echt gestopt en dat wil ik zeker tot juli zo volhouden. Poging 326877
Bel niet dom, helaas werkt het mechanisme zo.

Wining goed van je!!!!
Ik voel me wel echt heel dom. En hij krabbelt alweer terug maar ik heb op dit moment niks zinnigs te zeggen. Voel me heel rot en ben hartstikke moe aan het werk.
Ik snap je gevoel. Maar het is niet dom. Je bent goed van hart. Goed van vertrouwen. Zelfs na alles wil je hem terug. Je bent vergevensgezind. Dat is een mooie eigenschap.

Zo ik ga Ff chille. In de schaduw Yeah
Ik doe ook vaak domme dingen dus kunnen we elkaar de hand schudden.

Aldoende leert men, zullen we maar denken.

Hoop dat het meevalt Bella.

Wining, goed zeg. Ik moet weer stoppen met roken, ook poging 385.

Nu nog een datum prikken.
Hatsjikideee...
Wining zet m op. Zeer weinig gedronken ja! Je had je ook helemaal kunnen laten gaan en schijt aan alles. Maar dat heb je niet gedaan! Topper.
Heb niks te melden eigenlijk, gaat naar omstandigheden goed. Kijk zo uit naar mijn huisje. Wordt uiterlijk 1 augustus.
Mooie datum voor een prachtig huisje LD.

Lief van je Pindaatje, dankjewel

Het valt nu mee Pausini, ik heb hem niet meer geantwoord. Wel heb ik net al zijn punten tégen het samen verder gaan nog eens gelezen. Misschien zet ik ze hier nog neer later. Nu hoop ik eerst wat langer te slapen dan afgelopen nacht.
Bella, als ik niet slaap komt er een soort woede in me los (na veel nachten niet slapen). Hoop niet dat het bij jou zo erg is.
Doe het nu trouwens wel.

Berichten van gisteren.

Hij kan met sommige dingen niet omgaan.

Wij hebben te grote verschillen.

Hij wil best op de koffie komen maar geen relatie.

Hij denkt dat het vroeg of laat toch fout loopt.

Houden van is niet genoeg voor een stabiele relatie in de toekomst.

Er is te veel gebeurd.

Hij heeft geen vertrouwen in ons.

Hij vindt het moeilijk om me pijn te doen.

Hij had ook nog hoop.

Vandaag:

Misschien vond ie het wel fijn zoals het was.

Hij wil ook zijn dingen en zijn tijd.

(Ik heb niet meer gereageerd)

Hij heeft alle tijd van de wereld...

Niks om naar om te kijken.

Smoesjes all over the place.

Laat maar.....
Kon net geen berichten plaatsen, hopelijk nu wel.

Ik snap dat je van hem houdt maar hij kan je nu niet geven wat je nodig hebt.

Laat het los, ga verder met je eigen leuke leven, en kijk maar wat het hem brengt of laat doen.

Afgelopen 2 weken waren toch ook okee?

Natuurlijk is het moeilijk als je hem nog zo leuk vindt maar voor hem zit er nu niet meer in.

Elk nadeel heeft zijn voordeel, ontdek deze!

Gaan jullie een beetje de regels van klaverjassen duidelijk krijgen, dat speelt wat makkelijker, kan met een programma op de pc.
Hatsjikideee...
Bella het is onduidelijk. Maar toch wel duidelijk.

Dan ben je weer met ex Ff samen. Kletsen vrijen alles. Vertrouwd en fijn. En t lijkt dan echt of je op 1 lijn zit. En het goed komt. Na de sex ben jij weer verbonden. En hij is z'n zak leeg en leeft zelf weer verder. Terwijl jij in de wij vorm alweer alles beleeft.

Natuurlijk heeft hij gevoel voor je. En houdt nog van je. Maar dat echte relatie stukje (waar t om draait) zit er niet meer in.

Zoiets?

Zo beleef ik het.

LD 1 augustus is t zo. Lijkt nog zo ver weg. Heb je genoeg afleiding tot die tijd?

Hou je t nog vol zo onder 1 dak?

Respect dat je niet gaat drinken. Wat zal t bij vlagen moeilijk zijn.

Betty hoe is t met jou dan? Oorlog in je hoofd. Wat vervelend is dat he. Klopte precies wat je laatst zei daarover.

Ik ga vandaag de helemaal tegen mezelf zeggen dat alles goedkomt. Gewoon alles. In t algemeen. Ik doe nogal eens aan doemdenken en sleep er dan van alles bij wat dan bevestigd dat t moeilijk is of zwaar of lastig.

Vandaag komt alles goed.

Bij onrust nog steeds zin in bier. Met roken heb ik dat ook nog wel eens. Zin in sjekkie Haha jaaaa ik rookte sjek. Bouwvakker
Pausini ligt t aan je tel of viva. Hebt al paar keer een beetje problemen ermee of niet?

Ik zal Ff kijken of t lukt om die regels te gaan begrijpen.

Hoe gaat t met alle nieuwe mensen? Lukt t een beetje om te minderen of stoppen? Of juist omdat je er zo mee

Bezig bent ga je meer drinken zit je nu brak hier te lezen? Schaam je niet! En schrijf.
Smorgens vroeg dingen wijzigen is geen goed plan. Dan wordt t quoten. Enzo
Dop, wat een positief geluid op de vroege morgen!

(Hoop dat het aan de site ligt
Hatsjikideee...
Pin idd wat positief. Goed hoor!

Niet drinken gaat goed, alhoewel ik me soms even afzonder. Dwz vrienden op terras, ik nu even niet. Daarvoor net te onrustig.

Voor de rest rustig, ben bang dat ik een enorme klap krijg. Maar mss is het wel goed zo. Heb ik mijn portie verdriet en ellende al gehad!
Ik was afgelopen dagen zooooo niet positief. Dat ik dit nu besloten heb. In ieder geval voor vandaag. En bevalt goed moet ik zeggen.

LD als t alsnog komt dan zijn wij er
Het lijkt me een enorm voordeel dat je straks op een andere plek opnieuw begint, schuine streep, verder gaat.

Alhoewel je wel een nieuwe kenissenkring moet gaan opbouwen.

Moet hij ook een nieuwe woning regelen?
Hatsjikideee...
Nee hij neemt het huis over.
Bella ik lees dat hij het echt niet aankan door het verleden maar je inderdaad geen pijn wil doen. Dat is begrijpelijk maar je kunt misschien beter nu wel even de pijn hebben zodat je verder kunt.

Pausini gaan we klaverjassen? Ik heb het nooit gedaan. Vind het altijd iets voor een bruin café met een glaasje jenever erbij, en dat heb ik nooit gedronken. Maar misschien is het hartstikke leuk.

Doppie, alles komt goed. Houwen zo!

LD, 1 augustus, dat is al lekker snel! Even met je ogen knipperen en we zijn er. Ben je je keuken al kwijt?
Wil je 'm hebben Dora?
Ik ga idd een andere keuken kopen en heb ik besloten een andere vloer in de keuken en gang te doen. Beiden past zo niet bij mij. Gewoon bij Ikea hoor een keuken. Dan maar in 1 keer goed.

Woonkamer doe ik niks aan. Laminaat boven vind ik SPUUG, echt zo lelijk, maar ligt er superstrak in. Wie weet later, of wie weet went het. Ik vind het overigens wel verwend dat ik dit zo zeg en doe.

Maar ik kom uit op een heel lage hypotheek en de rente is zo laag, dat ik het bijna niet eens merk als ik beiden meefinancier
Paus idd nieuwe kennissenkring opbouwen. Best spannend. Al mijn vrienden wonen hier.
Her is mij goed bevallen alles komt goed.

LD goed bezig ja kijken wat je wilt en kunt met je huis. As jij iets lelijk vind dat vind je dat
Even ego post. Heb ex laten weten dat ik de boodschap begrepen heb en ook dat het beter voor mij is om geen contact meer te hebben. Daar kwam, zoals verwacht, gesputter op. Nog eenmaal op een praktische vraag van hem beantwoord en het daarbij gelaten. Vervolgens ontvriend, ontmatcht en ontvolgd (klote social media) en drie glazen wijn op. Hier laat ik het bij, blokken hou ik niet van, kan altijd nog als het nodig blijkt. En ja, zoals verwacht, heeft hij al spijt.

Spijt is zonde van de tijd.

Achteraf is een koe in de kont kijken.

Slaap lekker allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven