Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
dinsdag 5 januari 2016 om 21:34
Poew, ja, heftige verhalen, sterkte aan wie het nodig heeft.
Man is in vergadering en dan heb ik vaak toch wel zin in een gin en tonic bij tv. Niet doen!! Kan gerust wat water gebruiken: veel gezweet bij het sporten vandaag en water nog niet echt 'aangevuld', vandaar extra veel zin in een drankje denk ik. Heb nog niet de kans gehad om te douchen, dat kan ook fijn gevoel geven. Ik ga proberen voor water, thee, fijne tv, een goeie douche en misschien een snoepje te gaan (of waarom niet: een appel).
Man is in vergadering en dan heb ik vaak toch wel zin in een gin en tonic bij tv. Niet doen!! Kan gerust wat water gebruiken: veel gezweet bij het sporten vandaag en water nog niet echt 'aangevuld', vandaar extra veel zin in een drankje denk ik. Heb nog niet de kans gehad om te douchen, dat kan ook fijn gevoel geven. Ik ga proberen voor water, thee, fijne tv, een goeie douche en misschien een snoepje te gaan (of waarom niet: een appel).
dinsdag 5 januari 2016 om 22:08
Pomona wat een triest verhaal. Sterkte! Is de wachttijd voor je operatie trouwens lang?
Poes, heel herkenbaar die terugvallen. Maar weet je, nieuwe ronden nieuwe kansen!
Mia ik heb dat ook, vrij grof gebouwd dus kan na 2 a 3 wijntjes over de avond prima rijden.
Ben ook benieuwd hoe het met de anderen die alleen tijdje niet hebben geschreven is?
Charlotte en Betty dat zijn inderdaad moeilijke momenten!
Hier gaat het de laatste dagen (na belachelijk veel tijdens kerst en o&n) heel goed. Lekker sporten, gezond eten. En nu een glaasje rood en dan naar bed
Tzippa goed bezig!!
Poes, heel herkenbaar die terugvallen. Maar weet je, nieuwe ronden nieuwe kansen!
Mia ik heb dat ook, vrij grof gebouwd dus kan na 2 a 3 wijntjes over de avond prima rijden.
Ben ook benieuwd hoe het met de anderen die alleen tijdje niet hebben geschreven is?
Charlotte en Betty dat zijn inderdaad moeilijke momenten!
Hier gaat het de laatste dagen (na belachelijk veel tijdens kerst en o&n) heel goed. Lekker sporten, gezond eten. En nu een glaasje rood en dan naar bed
Tzippa goed bezig!!
dinsdag 5 januari 2016 om 22:32
Gisteren tijdens een etentje met vriendin 1 cocktail en 1 glas wijn. Vandaag alcoholvrij. Ik wil vrijdag pas weer drinken en dan max 2 a 3 glazen.
Ik wil vooral voorlopig het bingen vermijden/voorkomen. Wat dat betreft hebben kerst en oud en nieuw er flink ingehakt. En meer dan 4 glazen moet gewoon echt hoge uitzondering zijn.
Volgens mij heb ik van die stiekeme fles in mijn eentje op een avond wel afscheid genomen. Dat heeft zich sinds het meeschrijven op dit topic niet meer doorgegaan.
Wel beide keren dat ik echt te veel gedronken had op een gelegenheid thuis nog in mijn eentje tot diep in de nacht verder aan de wijn. Dat moet er ook uit. Uit het systeem. Want dat is nergens voor nodig en niet normaal.
Ik wil vooral voorlopig het bingen vermijden/voorkomen. Wat dat betreft hebben kerst en oud en nieuw er flink ingehakt. En meer dan 4 glazen moet gewoon echt hoge uitzondering zijn.
Volgens mij heb ik van die stiekeme fles in mijn eentje op een avond wel afscheid genomen. Dat heeft zich sinds het meeschrijven op dit topic niet meer doorgegaan.
Wel beide keren dat ik echt te veel gedronken had op een gelegenheid thuis nog in mijn eentje tot diep in de nacht verder aan de wijn. Dat moet er ook uit. Uit het systeem. Want dat is nergens voor nodig en niet normaal.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!

woensdag 6 januari 2016 om 00:25
quote:pausini schreef op 05 januari 2016 @ 14:59:
Er gebeuren hier weer heftige dingen, een voor wie hem hebben wil.
Bella, jij zat toch ook een tijdje op het goede spoor, weet je waarom het weer te veel is geworden?
Ja dat weet ik wel.
Een nieuwe potentiële liefde vandaag afgewezen vanwege gebrek aan gevoel en mijn ex een link naar het nummer Margherita van Marco Borsato gestuurd.
Stom, want ik heb hem al drie maanden niet gesproken...
Achja, morgen dubbele kater dan maar...
Er gebeuren hier weer heftige dingen, een voor wie hem hebben wil.
Bella, jij zat toch ook een tijdje op het goede spoor, weet je waarom het weer te veel is geworden?
Ja dat weet ik wel.
Een nieuwe potentiële liefde vandaag afgewezen vanwege gebrek aan gevoel en mijn ex een link naar het nummer Margherita van Marco Borsato gestuurd.
Stom, want ik heb hem al drie maanden niet gesproken...
Achja, morgen dubbele kater dan maar...

woensdag 6 januari 2016 om 07:15
Nou Bella, dat klinkt niet fijn allemaal Ik hoop dat je kater meevalt en dat je geen spijt hebt van het sturen van die liedjes.
Misschien lukt het je vandaag om weer de draad op te pakken? Water, thee, of iets lekkers? Even de wijn eruit en niks kopen?
Hier gaat het verrassend makkelijk. Ik denk er wel elke dag aan maar heb nog geen drang gehad. Terwijl ik gisteren toch vervelend nieuws kreeg. Normaal een reden om wat te drinken, nu niet en dat was prima.
Mia hoe gaat het met jouw overvolle week vol verleidingen?
Hatseflats, fijn dat je lekker bezig bent! Bij een wijntje kunnen laten?
Misschien lukt het je vandaag om weer de draad op te pakken? Water, thee, of iets lekkers? Even de wijn eruit en niks kopen?
Hier gaat het verrassend makkelijk. Ik denk er wel elke dag aan maar heb nog geen drang gehad. Terwijl ik gisteren toch vervelend nieuws kreeg. Normaal een reden om wat te drinken, nu niet en dat was prima.
Mia hoe gaat het met jouw overvolle week vol verleidingen?
Hatseflats, fijn dat je lekker bezig bent! Bij een wijntje kunnen laten?

woensdag 6 januari 2016 om 09:51
woensdag 6 januari 2016 om 10:38
Oh Bella toch! Ik voel met je mee.
Gisteren gewoon twee glazen water gedronken (te lui/te moe om thee te maken).
En een snoepje. (Ok, twee. En een koekje.)
Douche kwam er ook niet meer van. (Hè bah hè. Te lui/te moe. Moet dus nog steeds douchen. Ben wel thuis aan het werk, dus ik stoor niemand met m'n eventuele stank. Straks wel het huis uit, dus het zal wel snel moeten, hihi.)
Maar geen drank.
Normaal was vandaag een gelegenheid, maar is afgezegd. Eigenlijk is er deze week nog niet echt een gelegenheid in het vooruitzicht. Misschien een kleintje voor één glas, maar zelfs dat nog niet echt. We zien wel wat er gebeurt dan. Heb vandaag erg stijve spieren van het sporten gisteren, voelt goed.
Gisteren gewoon twee glazen water gedronken (te lui/te moe om thee te maken).
En een snoepje. (Ok, twee. En een koekje.)
Douche kwam er ook niet meer van. (Hè bah hè. Te lui/te moe. Moet dus nog steeds douchen. Ben wel thuis aan het werk, dus ik stoor niemand met m'n eventuele stank. Straks wel het huis uit, dus het zal wel snel moeten, hihi.)
Maar geen drank.
Normaal was vandaag een gelegenheid, maar is afgezegd. Eigenlijk is er deze week nog niet echt een gelegenheid in het vooruitzicht. Misschien een kleintje voor één glas, maar zelfs dat nog niet echt. We zien wel wat er gebeurt dan. Heb vandaag erg stijve spieren van het sporten gisteren, voelt goed.
woensdag 6 januari 2016 om 10:45
Even Margherita gegoogled, best een mooi nummer hoor, niks om je voor te schamen Ik schreef altijd hele brieven, veel erger.
Ik herken het muziek luisteren ook, tranen met tuiten huilen, het heeft mij in zekere zin geheeld. Heb als dank ook ergens een kleine Gsleutel getatoeëerd.
Maarrrr...... een potentiële liefde afkappen, daar willen we natuurlijk wel iets meer over weten vrouw. Hoe lang hadden jullie wat, waar kon hij niet bij meevoelen, ben jij misschien overgevoelig, heeft hij andere waardevolle eigenschappen, kost het je energie, kun je je nog niet kwetsbaar opstellen, zomaar wat vragen.
Hoef je hier niet op te antwoorden hoor.
Niet zo hard zijn voor jezelf, je hebt niemand vermoord denk ik altijd maar.
En misschien weer tijd voor een plan de campagne?
Ik herken het muziek luisteren ook, tranen met tuiten huilen, het heeft mij in zekere zin geheeld. Heb als dank ook ergens een kleine Gsleutel getatoeëerd.
Maarrrr...... een potentiële liefde afkappen, daar willen we natuurlijk wel iets meer over weten vrouw. Hoe lang hadden jullie wat, waar kon hij niet bij meevoelen, ben jij misschien overgevoelig, heeft hij andere waardevolle eigenschappen, kost het je energie, kun je je nog niet kwetsbaar opstellen, zomaar wat vragen.
Hoef je hier niet op te antwoorden hoor.
Niet zo hard zijn voor jezelf, je hebt niemand vermoord denk ik altijd maar.
En misschien weer tijd voor een plan de campagne?
Hatsjikideee...

woensdag 6 januari 2016 om 14:03
Ik heb geen spijt van het sturen van liedjes, kreeg ook een heel mooi liedje terug. Het is iets wat we altijd al deden, alleen zou het misschien beter zijn nu om het niet meer te doen. Waarom weet ik eigenlijk ook niet.
Mijn kater is redelijk maar heb ik ook verdiend, eigen schuld, dikke bult.
Bonuh, ik denk dat je gelijk hebt en dat ik dat de laatste tijd pas in begin te zien. Mede doordat jij dat steeds zegt. Dankjewel
Goed bezig Charlotte, en achja, het komt en het gaat, hoort erbij.
Pausini, brieven schrijven is erger ja, haha, dat doe ik niet meer!
Muziek en huilen heeft een helende werking denk ik ja, als je er maar niet in blijft hangen, dan is het juist slopend.
Potentiële liefde, haha, we hadden nog niks, zouden het kunnen gaan proberen omdat we elkaar graag mogen en alleen zijn. Maar nog voor het begon heb ik er vanaf gezien. Je kunt de liefde niet bedenken, die moet je voelen. En ben heel opgelucht dat ik dat gezegd heb.
En of ik me kwetsbaar op kan stellen? Nee dat geloof ik niet eigenlijk.
Tijd voor champagne lees ik steeds....
Plan de campagne, ja da's vast een beter plan
Ps. Wat ben ik toch blij met jullie en dit topic.
Mijn kater is redelijk maar heb ik ook verdiend, eigen schuld, dikke bult.
Bonuh, ik denk dat je gelijk hebt en dat ik dat de laatste tijd pas in begin te zien. Mede doordat jij dat steeds zegt. Dankjewel
Goed bezig Charlotte, en achja, het komt en het gaat, hoort erbij.
Pausini, brieven schrijven is erger ja, haha, dat doe ik niet meer!
Muziek en huilen heeft een helende werking denk ik ja, als je er maar niet in blijft hangen, dan is het juist slopend.
Potentiële liefde, haha, we hadden nog niks, zouden het kunnen gaan proberen omdat we elkaar graag mogen en alleen zijn. Maar nog voor het begon heb ik er vanaf gezien. Je kunt de liefde niet bedenken, die moet je voelen. En ben heel opgelucht dat ik dat gezegd heb.
En of ik me kwetsbaar op kan stellen? Nee dat geloof ik niet eigenlijk.
Tijd voor champagne lees ik steeds....
Plan de campagne, ja da's vast een beter plan
Ps. Wat ben ik toch blij met jullie en dit topic.

woensdag 6 januari 2016 om 14:06
Fijn om jullie te lezen. Dat doe ik elke dag. Ik schrijf zelf niet steeds mee, maar ik ben er wel. Sterkte voor degenen die dat nodig hebben, ik lees hier heftige verhalen. Dan is mijn 'sores' nietszeggend, al weet ik dat het niet om het vergelijken gaat.
Ben wel goed bezig. Na de jaarwisseling niets meer gedronken. Ik heb geen planning ofzo, ik kijk gewoon hoe het loopt. Vanavond uit eten met mijn schoonzus. Ze doet met me mee, dus dat wordt spa'tje rood of een colaatje. Ik mag gerust wijn van mezelf, maar ben zo nieuwsgierig wat compleet alcoholloos voor langere tijd met me doet.
Overigens slaap ik slechter in. Hadden/hebben jullie dat ook? Overigens is de rest van mijn nachtrust prima.
Ben wel goed bezig. Na de jaarwisseling niets meer gedronken. Ik heb geen planning ofzo, ik kijk gewoon hoe het loopt. Vanavond uit eten met mijn schoonzus. Ze doet met me mee, dus dat wordt spa'tje rood of een colaatje. Ik mag gerust wijn van mezelf, maar ben zo nieuwsgierig wat compleet alcoholloos voor langere tijd met me doet.
Overigens slaap ik slechter in. Hadden/hebben jullie dat ook? Overigens is de rest van mijn nachtrust prima.
woensdag 6 januari 2016 om 20:13
Bella, ik vond dat vroeger ook altijd een heel mooi nummer, lang niet gehoord! Fijn dat je geen spijt hebt! En goed dat je opgelucht was de nog niet relatie af te kappen. Je kan perfect bij elkaar passen op papier maar als je het niet voelt dan houdt het op!
Djazz goed bezig, en lekker eten vanavond.
Ik slaap juist heel lekker in. En ik slaap diep. Echt lekker, voel me ook goed en heb tot nu toe nog geen moeilijk moment gehad. Ben ik verbaasd over!
Djazz goed bezig, en lekker eten vanavond.
Ik slaap juist heel lekker in. En ik slaap diep. Echt lekker, voel me ook goed en heb tot nu toe nog geen moeilijk moment gehad. Ben ik verbaasd over!

donderdag 7 januari 2016 om 10:56
Oh, vandaag nog steeds spierpijn! Fijn ja. Met dank aan de instructeur met aanpak die echt al jaren werkt voor mij. Geen gedril of geschreeuw, maar gewoon de zware oefeningen meedoen, en dan af en toe eens vragen: 'Dat is haalbaar voor jullie zo hè? Kan iedereen volgen? Ik denk het wel hè? *iedereen puft en trekt pijnlijke gezichten naar elkaar, maar zwijgt* Ok, dan gaan we verder met de volgende oefening.' Hij weet goed genoeg dat het voor sommigen heel zwaar is, maar iedereen doet gewoon echt mee tot aan zijn/haar grens of er net over, en dat werkt. (Beetje offtopic misschien, maar actief bezig zijn en daar de gevolgen van voelen helpt me ook echt wel, ontopic.)
Ontopic: gisteren probleemloos enkel water en koffie. Mezelf afgevraagd waarom het zo probleemloos was? Omdat ik in de avond tot laat vanalles te doen had, dus geen tijd om er aan te denken. Misschien moet ik wat vaker meer 'doen'.
Ontopic: gisteren probleemloos enkel water en koffie. Mezelf afgevraagd waarom het zo probleemloos was? Omdat ik in de avond tot laat vanalles te doen had, dus geen tijd om er aan te denken. Misschien moet ik wat vaker meer 'doen'.

donderdag 7 januari 2016 om 11:10
De sport instructeur bij ons doet t ook zo. Vind ik ook prettig. Als t zo'n schreeuwerd was dan werd ik dood ongelukkig van sport.
Wel fijn meer doen. Huis netjes enzo
Merk t hier dat ik de laatste tijd savonds nog even weg wil. Op visite ofzo. Rondje lopen oid. Heb meer energie. Zowel lichaam als mentaal. Voorheen nooit zin in. Was ik Blij dat de dag erop zat.
Wel fijn meer doen. Huis netjes enzo

Merk t hier dat ik de laatste tijd savonds nog even weg wil. Op visite ofzo. Rondje lopen oid. Heb meer energie. Zowel lichaam als mentaal. Voorheen nooit zin in. Was ik Blij dat de dag erop zat.
donderdag 7 januari 2016 om 11:36
Ik ben ook 'blij dat de dag erop zit'-type. Plof in de zetel is mijn standaardplan. Plannen vanavond: naar dierenarts met huisdier en kerstversiering weer opbergen. Misschien ook nog rondje lopen, stijve spieren zitten vooral in bovenlichaam, dus benen zouden wel mee moeten willen. Heb in de koopjes nieuwe buitensportoutfit op de kop getikt, dus die moet gebruikt worden. Dat 'huis lekker netjes' is al jaren een droom, maar blijft voorlopig een droom. Daar zijn wij echt niet goed in. Ach ja. Gisteren wel de kast met conserven een keer soort-bij-soort gezet en de plankjes gelabeld. Een stapje in de goede richting en eigenlijk maar tien minuten werk.
Morgenavond ook tot laat buitenshuis, vnl. op een plek waar weinig of niet gedronken wordt, vermoed ik.
Morgenavond ook tot laat buitenshuis, vnl. op een plek waar weinig of niet gedronken wordt, vermoed ik.
donderdag 7 januari 2016 om 18:09
Gisteravond de afspraak met mezelf verbroken.
Bij de borrel kregen we bubbels aangeboden vanwege nieuwjaar. Nou dan hef ik wel een glaasje mee. Vervolgens was er een kaasplank en toen het me lukte om de ober te tackelen vroeg hij: witte wijn? en riep ik zonder na te denken: nee rode wijn.
Dat (2 glazen) was nog tot daar aan toe geweest, maar vervolgens was ook de grens om uit het open pak nog een glas rood in te schenken klein en toen ik heerlijk zat te internetten en te scrollen en niet naar bed wilde moet dat glas ook nog bijgevuld. Gevolg: zeker 4 glazen in totaal en veeeeel te laat naar bed.
Ik ben nog blij dat ik me vandaag verder goed voelde.
Het is geen ramp, maar het was wel een afspraak met mezelf en dat de drank me overhaalt mijn afspraak te breken komt toch omdat ik het te lekker vind. Alcohol is niet zo onschuldig. Maar goed, dat wist ik al.
Vanavond in ieder geval aan de cola en echt geen drank.
Bij de borrel kregen we bubbels aangeboden vanwege nieuwjaar. Nou dan hef ik wel een glaasje mee. Vervolgens was er een kaasplank en toen het me lukte om de ober te tackelen vroeg hij: witte wijn? en riep ik zonder na te denken: nee rode wijn.
Dat (2 glazen) was nog tot daar aan toe geweest, maar vervolgens was ook de grens om uit het open pak nog een glas rood in te schenken klein en toen ik heerlijk zat te internetten en te scrollen en niet naar bed wilde moet dat glas ook nog bijgevuld. Gevolg: zeker 4 glazen in totaal en veeeeel te laat naar bed.
Ik ben nog blij dat ik me vandaag verder goed voelde.
Het is geen ramp, maar het was wel een afspraak met mezelf en dat de drank me overhaalt mijn afspraak te breken komt toch omdat ik het te lekker vind. Alcohol is niet zo onschuldig. Maar goed, dat wist ik al.
Vanavond in ieder geval aan de cola en echt geen drank.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
donderdag 7 januari 2016 om 19:35
Ik ga eerst posten voordat ik ga lezen....
Lang geleden al eens gepost op jullie topic.
Steeds mee gelezen.
Inmiddels geef ik toe, ik heb een alcoholprobleem.
Ik was vol vertrouwen, ik zou stoppen per 1 januari.
Helaas, nu, vandaag, 4 glazen wijn achter de kiezen.
Ik wil zo graag gecontroleerd drinken maar het lukt me niet.
Een dag niet drinken is geen probleem.
Maar als ik er 1 neem is het hek van de dam.
Ik blijf door drinken.
Ik hou van het "gevoel loze" gevoel.
Ik geniet er van.
Ik vlucht in dit gevoel.
Ik maar 1 kind. Helaas is zelfs dit me teveel.
Ik ben zelf een overgevoelig, neurotisch, verslavingsgevoelig persoon.
Mijn kind heeft een beperking, verder het allermooiste, liefste wat mij overkomen is.
Toch kan ik het niet altijd handelen, en daar baal ik van.
Gelukkig drink ik " verantwoordelijk ".
Alleen als ik zeker weet dat mijn man thuis is, en de zorg kan overnemen ( hij is meestal van huis, ook in de nacht) verlies ik mezelf in alcohol.
De volgende dag heb ik enorm spijt.
Want ik moet er weer voor 1000% zijn, en dan ben ik moe en lusteloos.
Ik hoop dat ik hier dagelijks mee mag schrijven over mijn tekort komingen....
Lang geleden al eens gepost op jullie topic.
Steeds mee gelezen.
Inmiddels geef ik toe, ik heb een alcoholprobleem.
Ik was vol vertrouwen, ik zou stoppen per 1 januari.
Helaas, nu, vandaag, 4 glazen wijn achter de kiezen.
Ik wil zo graag gecontroleerd drinken maar het lukt me niet.
Een dag niet drinken is geen probleem.
Maar als ik er 1 neem is het hek van de dam.
Ik blijf door drinken.
Ik hou van het "gevoel loze" gevoel.
Ik geniet er van.
Ik vlucht in dit gevoel.
Ik maar 1 kind. Helaas is zelfs dit me teveel.
Ik ben zelf een overgevoelig, neurotisch, verslavingsgevoelig persoon.
Mijn kind heeft een beperking, verder het allermooiste, liefste wat mij overkomen is.
Toch kan ik het niet altijd handelen, en daar baal ik van.
Gelukkig drink ik " verantwoordelijk ".
Alleen als ik zeker weet dat mijn man thuis is, en de zorg kan overnemen ( hij is meestal van huis, ook in de nacht) verlies ik mezelf in alcohol.
De volgende dag heb ik enorm spijt.
Want ik moet er weer voor 1000% zijn, en dan ben ik moe en lusteloos.
Ik hoop dat ik hier dagelijks mee mag schrijven over mijn tekort komingen....

donderdag 7 januari 2016 om 20:17
@Bibi, welkom! Denk na over kansen ipv tekortkomingen. Niet zo hard en streng zijn voor jezelf. Je hebt jezelf al zodanig onder controle dat je het niet doet als je er alleen voor staat, knap!
Geldt voor iedereen hoor.
Het doordrinken is voor bijna iedereen hèt probleem hier, dus je staat niet alleen.
Het feit dat je je bewust bent van het feit dat je een probleem hebt is al een grote (en eerlijke) stap.
Als je gecontroleerd wilt drinken, kijk dan of je afspraken met jezelf kunt maken en je je daaraan kunt houden. Lukt dat niet probeer dan (met hulp) een tijd te stoppen.
Geldt voor iedereen hoor.
Het doordrinken is voor bijna iedereen hèt probleem hier, dus je staat niet alleen.
Het feit dat je je bewust bent van het feit dat je een probleem hebt is al een grote (en eerlijke) stap.
Als je gecontroleerd wilt drinken, kijk dan of je afspraken met jezelf kunt maken en je je daaraan kunt houden. Lukt dat niet probeer dan (met hulp) een tijd te stoppen.
donderdag 7 januari 2016 om 21:25
Mia, toch moeilijk he, als je eenmaal begint, dan ga je door. Heel herkenbaar!
Bibi, welkom! Ik ben het eens met Nieuwsbrief. Je hebt het voor een groot deel onder controle, maar als je kan drinken dan ga je er ook vol in.
Maar al heel goed dat je dat dus lang niet elke dag doet!
Hoe vindt je man het dat je best wat drinkt op dagen dat hij wel thuis is? Kan me indenken dat daar opmerkingen over komen?
Bibi, welkom! Ik ben het eens met Nieuwsbrief. Je hebt het voor een groot deel onder controle, maar als je kan drinken dan ga je er ook vol in.
Maar al heel goed dat je dat dus lang niet elke dag doet!
Hoe vindt je man het dat je best wat drinkt op dagen dat hij wel thuis is? Kan me indenken dat daar opmerkingen over komen?
vrijdag 8 januari 2016 om 11:34
Welkom Bibi, denk dat je hier op de juiste plek aanbeland bent. Je bewust worden van het probleem is een heel belangrijke stap, en die heb jij al gezet! Goed bezig! Veel succes met je volgende stap of stapje(s).
Ik was gisteren best actief: rondje hardgelopen, dierenarts (en daarna te voet naar huis), avondeten... in ieder geval niet zomaar in de zetel geploft. Maar uiteindelijk was ik redelijk vroeg 'klaar' met alle activiteiten en zat ik daar alsnog weer tv te kijken, en het viel me op hoe vaak alcohol ook op tv in de kijker staat, in programma's of in reclame, wat me er dan uiteraard ook altijd aan doet denken. Toch heb ik enkel water gedronken. We zijn al donderdag EDIT: VRIJDAG, en deze week nog niets aangeraakt.
Ik was gisteren best actief: rondje hardgelopen, dierenarts (en daarna te voet naar huis), avondeten... in ieder geval niet zomaar in de zetel geploft. Maar uiteindelijk was ik redelijk vroeg 'klaar' met alle activiteiten en zat ik daar alsnog weer tv te kijken, en het viel me op hoe vaak alcohol ook op tv in de kijker staat, in programma's of in reclame, wat me er dan uiteraard ook altijd aan doet denken. Toch heb ik enkel water gedronken. We zijn al donderdag EDIT: VRIJDAG, en deze week nog niets aangeraakt.
vrijdag 8 januari 2016 om 13:51
http://www.lindanieuws.nl ... r-die-fles-wijn-moest-op/
Hebben jullie dit gezien bij Jinek? Daar beweren ze dat als je vier glazen achter elkaar drinkt al een probleem drinker bent. Zelfs als dat 1x per week voorkomt. Lijkt mij een beetje overdreven?
Hebben jullie dit gezien bij Jinek? Daar beweren ze dat als je vier glazen achter elkaar drinkt al een probleem drinker bent. Zelfs als dat 1x per week voorkomt. Lijkt mij een beetje overdreven?