Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Ow Poes, klinkt erg! Maar wel heel goed dat je afspraak hebt in de kliniek!

Probeer je tijdens de nachtdienst op je werk te concentreren, dat leidt misschien toch wat af. Hopelijk heb je veel te doen zodat je verder niet te veel kan piekeren tijdens het werk.
Ik kan er niets over kwijt ivm herkenning. Charlotte, ik ben idd blij dat ik mag werken vannacht. En ik moet gewoon stoppen met drinken.
Godver Poes, wat naar. Sterkte meid!
Poes wat erg dat je je zo voelt! En wat knap dat je een afspraak hebt!

Goed dat je kunt werken vannacht, knap ook dat je het doet!

Houd vol hoor, zo te lezen kan het alleen maar beter worden!

En een hele dikke knuffel natuurlijk
Zag dat je bij de drogist Melatonine forte 3mg kan halen of bij de apotheek, al een geprobeerd?
Hatsjikideee...
Snap dat je er niks over kwijt wilt. Vervelend hoor dat je zo slecht slaapt en voelt. Hoe was t bi verslavings zorg? Poes
Poes blijven schrijven hoor, ook als je drinkt (of misschien juist) en je rot voelt. We zijn er voor je!!!
Lieve Poes, het was al zo stil rond jou. Nooit vergeten dat wij je niet veroordelen en dat je hier anoniem je verhaal kwijt kan. Wij begrijpen je als geen ander. Ook al kennen we de oorzaak niet, we kennen zeker wel de neiging tot drinken als een oplossing zien.

Sterkte met werken vannacht, dat zal wel even een zware dobber worden. Maar hopelijk ben je daarna zo moe dat je kan slapen. Een dikke knuffel voor jou!
Hoi allemaal. Wat een lieve berichten!

Het ging opzich goed. Moest een evaluatie formulier invullen. Dezelfde als 5 maanden geleden bij mn intake. Deze naast elkaar gelegd en zo kon ik zien dat ik niet helemaal terug ben gevallen en niet zo ver heen ben als ik dacht. Dat was absoluut een geruststelling om te zien.

Ik ga het roer omgooien. 3 maanden niet drinken. Heb net die appelazijn gekocht en geprobeerd. Ik moest wel lachen want het smaakt gemengd met water naar goedkope zure wijn. Haha.

Ik ga vannacht eerst een temazepam pikken op mn werk (sssjt) en daarna idd melatonine proberen. Ik doe eerst die temazepam omdat ik vrijdag weer een dagdienst heb en ik MOET slapen. Moet moet moet.

Heel erg bedankt voor jullie berichten. Doet me echt goed en geeft me kracht. Dikke kus
Goed zo! Ik heb een keer een temazepam gekregen na een ziekenhuis opname en ik sliep echt zo niet normaal goed! Gaat jou vast ook lukken!

Fijn dat je niet helemaal terug bij af bent. Zet hem op met drie maanden sober zijn. Ik heb er net bijna een maand opzitten en het viel me alles mee. Sterkte!
Poes nu word ik erg herkenbaar want mijn omgeving kent dit verhaal. Toch maar weggehaald
Vandaag dacht ik aan pausini toen ik voelde dat ik het een mooie tijd vond om de fles open te trekken. In plaats daarvan heb ik de fiets gepakt en wat dingen door de regen gedaan die niet noodzakelijk vandaag hoefde te gebeuren. Daarna is de fles wel open gegaan maar zo rondom het eten, drie glazen, vond ik het genoeg.

Toen plotseling wilde ik eigenlijk wel toch wel nog weer een glas (heel vreemd?!) Maar besloot dat ik me daar maar overheen moest zetten, wat ik ook gedaan heb.

Het is, hoe je het ook wendt of keert, wel vooruitgang.

Ik ben gewoon niet zo'n snelle denk ik

Poes, sterkte!

Nieuwsbrief, je kunt altijd je post nog wijzigen of verwijderen. Moeten we zeker in dit topic de ruimte voor hebben.
Ik ben ook een traag van begrip zijnde Bella
Hatsjikideee...
Nachtdienst zit erop. Lekker druk dus niet kunnen piekeren. Ik maak mn laatste glaasje uit de fles op en dan is het klaar en sluit ik me aan bij tzippa, bonuh, betty en nieuwsbrief.

Fijne dag allemaal!
Poes; wat shit , maar ongelooflijk knap dat je eraan werkt. Gelukkig heb je nu gezien dat je niet helemaal terug bij af bent, dus dat moet wel hoop geven voor de toekomst. Als je elke keer een stukje minder terugvalt, ga je ook vooruit! Veel succes met niet drinken!

Ik ben er achter gekomen dat iemand die ik vertrouwde me keihard bedrogen heeft en het voelt alsof m'n hart uit m'n lijf is gerukt en er keihard op gestampt is. Ik ben nog steeds in shock. Nog nooit meegemaakt dat iemand zo is en nooit verwacht dat iemand zo kan zijn, dus alle emoties gieren door m'n lijf. Normaal had ik een fles opengetrokken en nog 1 en de rest van de week blijven zuipen. Maar nu moet ik er doorheen zonder drank. En het helpt dat ik nu weet dat de drank het alleen maar erger zou maken. Alsnog zou ik graag deze pijn niet voelen. Ik ga het vandaag proberen fysiek eruit te gooien.
Oh jee, dat gevoel ken ik Tzippa, dan heb ik eerder karaktertrekken genegeerd en heeft men leugens nodig om zich staande te houden maar zeer doet het.

Knap dat je stand houdt, dit zou een moment geweest kunnen zijn dat je even de teugels liet vieren.

Sterkte!
Hatsjikideee...
Toevallig zat ik net nog aan een vriend te denken waar ik jaar en dag mee opgetrokken ben en hij heeft me ook zo vreselijk genaaid.

Ik realiseerde me dat als je eenmaal afstand kunt nemen je een verrassende andere kijk krijgt dan wanneer je in de situatie blijft zitten.

Maar dat heeft tijd nodig.
Hatsjikideee...
Dat is hard tzippa. Als je daar achter komt. Echt niet Ok! Goed dat je niet gaat drinken. En fysiek eruit werken.

Wat kunnen mensen toch gemeen zijn. Grrrr.
Tzippa wat naar! Bedrogen worden is vreselijk. Of het nou in de liefde, vriendschap of zaken is, het is heel erg! Ik ben trots op je dat je niet naar de fles grijpt! Enne: karma is a bitch!
Zo is dat, wacht maar af, leugens komen altijd uit.
Och Tzippa wat ontzettend klote! Hartstikke sterk van je dat je de fles laat staan nu!!

Pausini, ik krijg bij jou altijd het gevoel dat je een wijs mens bent!

Poes, hoe gaat het?
Meiden, ik ben er nog hoor.. Helemaal bij gelezen en ondanks dat er duidelijk nog hobbels op de weg liggen, is iedereen er toch beter mee bezig! (toch?)

Ik heb de laatste dagen wel gedronken, maar niet meer zoveel als voorheen. Maar: ik wil minder!
Tzippa hoe gaat het?

Hier mindere dag. Maar ga zo even baar de kapper. Knippen. Uitgroei. Mezelf beetje verzorgen. Laatste tijd druk en daardoor moe en prikkelbaar. Lastig om rust te vinden bij vlagen.

Marjolein komt de trek bij jou eind VD middag? Probeer als je trek krijgt wat anders te nemen. Glas 7up neemt ook trek weg. Suikersssss. Ook fout. Haha Maarja. Beter als drank.
Hi iedereen, gaat het tzippa? bedankt voor de tip bonuhbakkie 7up Light dan misschien maar ff halen hoop dat de kapper je lekker opvrolijkt. marjolein goed dat je mindert! Het is al echt een stap! Hier gaat het goed tot nu toe niks gedronken vanaf zondag en net een erge trek overleefd door vroeg te gaan eten dat hielp enorm! Morgen weer vrijdag dat wordt lastig want ik wil geen alcohol drinken van het weekend ... Ik hoop dat het gaat lukken!
Ja of cup a soup of paar toastjes of plakjes vleeswaren. Alles helpt wel. En als je dan Ff wacht is t zo weg dat gevoel. Zo niet, dan heb je toch nog uitgesteld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven