Gezondheid alle pijlers

Minimalistisch leven

29-02-2016 22:03 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen, hoop dat dit in goede topic staat.

Sinds kort ben ik mij wat meer gaan verdiepen in minimalistisch leven. Dit houdt in leven van zo min mogelijk en in wat extremere gevallen alleen hoog nodige. Nu hoeft het van mij niet zo extreem zoals een hutje op de hei met maar paar vierkanten meter.

Maar ik probeer wel steeds meer toe te passen door bijvoorbeeld maar 1 shampoo in huis te hebben. Niet teveel apparatuur. Voorbeeld daarvan ik zou een tablet dan niet halen, omdat ik al een pc en telefoon heb. Gewoon dat soort dingen.

Maar om dus bij mijn vraag aan te komen, doen meer mensen dit? En hoe pas jij dit dan toe?
Waarom zou je meer dan 1 shampoo moeten hebben?
Gezondheid lijkt me een wat vreemde pijler voor dit onderwerp.

Er zijn diverse topics over dit onderwerp (consuminderen en zo) op de pijler Geld&Recht.
quote:Moiren_ schreef op 29 februari 2016 @ 22:04:

Waarom zou je meer dan 1 shampoo moeten hebben?Meerdere gezinsleden met verschillend haar/hoofdhuid?
quote:thee schreef op 29 februari 2016 @ 22:06:

[...]

Meerdere gezinsleden met verschillend haar/hoofdhuid?En voor als de ene op is natuurlijk, anders moet je eerst naar de winkel.
Ik heb inderdaad wel tien flessen shampoo in de kast liggen. Allemaal hetzelfde......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:thee schreef op 29 februari 2016 @ 22:06:

[...]

Meerdere gezinsleden met verschillend haar/hoofdhuid?

Dat lijkt me logisch.

Maar voor jezelf heb je toch niet meerdere soorten in de kast?
quote:Hayek schreef op 29 februari 2016 @ 22:09:

Ik heb inderdaad wel tien flessen shampoo in de kast liggen. Allemaal hetzelfde...... Dat wel ja
"Niet teveel apparatuur. Voorbeeld daarvan ik zou een tablet dan niet halen, omdat ik al een pc en telefoon heb. Gewoon dat soort dingen."

Nou, dan zou ik dus juist een tablet aanschaffen als ik jou was. Dat zijn namelijk heel veel apparaten in één!
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
quote:Tovergieter schreef op 29 februari 2016 @ 22:14:

"Niet teveel apparatuur. Voorbeeld daarvan ik zou een tablet dan niet halen, omdat ik al een pc en telefoon heb. Gewoon dat soort dingen."

Nou, dan zou ik dus juist een tablet aanschaffen als ik jou was. Dat zijn namelijk heel veel apparaten in één!

Je kan er niet mee bellen en niet serieus op werken. Echt een luxeding vind ik.

En ontzettend onhandig.
quote:Tovergieter schreef op 29 februari 2016 @ 22:14:

Nou, dan zou ik dus juist een tablet aanschaffen als ik jou was. Dat zijn namelijk heel veel apparaten in één!Of een phablet. Nog praktischer.
quote:Moiren_ schreef op 29 februari 2016 @ 22:15:

[...]

Je kan er niet mee bellen en niet serieus op werken. Echt een luxeding vind ik.

En ontzettend onhandig.Het is allemaal luxe. Maar inderdaad, het ligt eraan waar je het voor wil gebruiken.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Ik heb ook maar 1 shampoo.

Ik blijk dus ineens minimalistisch te leven hè
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 29 februari 2016 @ 22:17:

Ik heb ook maar 1 shampoo.

Ik blijk dus ineens minimalistisch te leven hèIk heb ook maar 1 tandpasta.
quote:Tovergieter schreef op 29 februari 2016 @ 22:17:

[...]

Het is allemaal luxe. Maar inderdaad, het ligt eraan waar je het voor wil gebruiken.Laptop en telefoon zijn vrij basic. Zonder telefoon ben ik niet bereikbaar en zonder laptop kan ik niet werken.
quote:thee schreef op 29 februari 2016 @ 22:05:

Er zijn diverse topics over dit onderwerp (consuminderen en zo) op de pijler Geld&Recht.Dit. Kijk bijvoorbeeld eens bij Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 3 en bij Minimalisme
quote:Moiren_ schreef op 29 februari 2016 @ 22:18:

[...]

Ik heb ook maar 1 tandpasta.1 doucheschuimpie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:thee schreef op 29 februari 2016 @ 22:05:

Er zijn diverse topics over dit onderwerp (consuminderen en zo) op de pijler Geld&Recht.Ah ja ik twijfelde al hierover ja. Thnx for the tip
Ik heb verschillende soorten shampoo in huis. 'Dan went je haar er niet aan', zei mn kapper.

Klonk allemaal behoorlijk evidence based, dus ik zeg: doen!
Occam's razor
quote:Moiren_ schreef op 29 februari 2016 @ 22:19:

[...]

Laptop en telefoon zijn vrij basic. Zonder telefoon ben ik niet bereikbaar en zonder laptop kan ik niet werken.Luxepaard!
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Summerdance schreef op 29 februari 2016 @ 22:20:

[...]

1 doucheschuimpie1 tandenborstel voor het hele gezin. En 1 handdoek.
quote:Moiren_ schreef op 29 februari 2016 @ 22:31:

[...]

1 tandenborstel voor het hele gezin. En 1 handdoek.1 ondergoed voor heel de week
quote:Khaleessie schreef op 29 februari 2016 @ 22:36:

[...]

1 ondergoed voor heel de weekRanzig zeg.
Ik heb ook meerdere soorten shampoo. Soms heb ik zin in het ene geurtje, soms in een andere. Dat zijn nou net van die kleine dingen in het leven waar ik van geniet. Zelfs tandpasta heb ik in verschillende smaken. Ik zie ook het probleem niet van meerdere soorten van iets wat ik uiteindelijk toch gebruik tot het op is. Minimalistisch leven is aan mij niet zo besteed. Hoewel ik relatief weinig koop. Maar ik ben zuinig op mijn spullen en doe overal erg lang mee. Gooi ook zelden iets weg wat nog niet op of versleten is. Ik heb vriendinnen die onder het mom van minimalisme heel makkelijk spullen weggooien en dus eerder meer dan minder kopen.
We gaan toch allen dood? Dan maar genieten terwijl je dr nog bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven