Minimalistisch leven
maandag 29 februari 2016 om 22:03
Dag iedereen, hoop dat dit in goede topic staat.
Sinds kort ben ik mij wat meer gaan verdiepen in minimalistisch leven. Dit houdt in leven van zo min mogelijk en in wat extremere gevallen alleen hoog nodige. Nu hoeft het van mij niet zo extreem zoals een hutje op de hei met maar paar vierkanten meter.
Maar ik probeer wel steeds meer toe te passen door bijvoorbeeld maar 1 shampoo in huis te hebben. Niet teveel apparatuur. Voorbeeld daarvan ik zou een tablet dan niet halen, omdat ik al een pc en telefoon heb. Gewoon dat soort dingen.
Maar om dus bij mijn vraag aan te komen, doen meer mensen dit? En hoe pas jij dit dan toe?
Sinds kort ben ik mij wat meer gaan verdiepen in minimalistisch leven. Dit houdt in leven van zo min mogelijk en in wat extremere gevallen alleen hoog nodige. Nu hoeft het van mij niet zo extreem zoals een hutje op de hei met maar paar vierkanten meter.
Maar ik probeer wel steeds meer toe te passen door bijvoorbeeld maar 1 shampoo in huis te hebben. Niet teveel apparatuur. Voorbeeld daarvan ik zou een tablet dan niet halen, omdat ik al een pc en telefoon heb. Gewoon dat soort dingen.
Maar om dus bij mijn vraag aan te komen, doen meer mensen dit? En hoe pas jij dit dan toe?
maandag 29 februari 2016 om 22:14
maandag 29 februari 2016 om 22:15
quote:Tovergieter schreef op 29 februari 2016 @ 22:14:
"Niet teveel apparatuur. Voorbeeld daarvan ik zou een tablet dan niet halen, omdat ik al een pc en telefoon heb. Gewoon dat soort dingen."
Nou, dan zou ik dus juist een tablet aanschaffen als ik jou was. Dat zijn namelijk heel veel apparaten in één!
Je kan er niet mee bellen en niet serieus op werken. Echt een luxeding vind ik.
En ontzettend onhandig.
"Niet teveel apparatuur. Voorbeeld daarvan ik zou een tablet dan niet halen, omdat ik al een pc en telefoon heb. Gewoon dat soort dingen."
Nou, dan zou ik dus juist een tablet aanschaffen als ik jou was. Dat zijn namelijk heel veel apparaten in één!
Je kan er niet mee bellen en niet serieus op werken. Echt een luxeding vind ik.
En ontzettend onhandig.
maandag 29 februari 2016 om 22:16
quote:Tovergieter schreef op 29 februari 2016 @ 22:14:
Nou, dan zou ik dus juist een tablet aanschaffen als ik jou was. Dat zijn namelijk heel veel apparaten in één!Of een phablet. Nog praktischer.
Nou, dan zou ik dus juist een tablet aanschaffen als ik jou was. Dat zijn namelijk heel veel apparaten in één!Of een phablet. Nog praktischer.
maandag 29 februari 2016 om 22:17
maandag 29 februari 2016 om 22:19
maandag 29 februari 2016 om 22:24
maandag 29 februari 2016 om 22:39
Ik heb ook meerdere soorten shampoo. Soms heb ik zin in het ene geurtje, soms in een andere. Dat zijn nou net van die kleine dingen in het leven waar ik van geniet. Zelfs tandpasta heb ik in verschillende smaken. Ik zie ook het probleem niet van meerdere soorten van iets wat ik uiteindelijk toch gebruik tot het op is. Minimalistisch leven is aan mij niet zo besteed. Hoewel ik relatief weinig koop. Maar ik ben zuinig op mijn spullen en doe overal erg lang mee. Gooi ook zelden iets weg wat nog niet op of versleten is. Ik heb vriendinnen die onder het mom van minimalisme heel makkelijk spullen weggooien en dus eerder meer dan minder kopen.