Gezondheid alle pijlers

Mirena Dilemma

22-05-2012 17:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo medeforummers!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb anderhalve maand geleden de Mirena laten plaatsen, en het was een godsgeschenk! Ik vloeide altijd hevig en door de mirena werd ik niet meer ongesteld. Heerlijk! Ook was mijn libido enorm laag door de pil en dit verbeterde na de Mirena.

Na een tijdje begon mijn vriend de Mirena te voelen en de Mirena prikte en sneed tijdens de seks. Dus telkens moesten we weer voorzichtig doen. Ben naar de gyneacoloog gegaan en die heeft het geknipt. Nu voelt mijn vriend het nog steeds prikken en hij is nu telkens met zijn hoofd bij dat ding tijdens de seks. Nog korter knippen zal waarschijnlijk niet helpen. Want ik kan het ook voelen, en hoe korter ze zijn hoe makkelijker ze prikken.

1 draadje is denk ik tot zijn maximum geknipt, het andere draadje kon nog wel meer geknipt worden. Maar zelfs het kortste draadje voel ik nog, ook al zit hij goed verstopt in mijn baarmoedermond. Mijn vriend voelt het alleen als ik mijn bekken omhoog doe, maarja we willen gewoon alles kunnen doen en niet alleen de standaard standjes.

Voordat ik de Mirena had laten knippen had ik zelf niet gevoeld, dus weet niet hoe het er toen bij lag. Misschien had ik het zelf moeten ombuigen, of afwachten tot de Mirena om de baarmoedermond zich zou vouwen.

Nu is mijn vraag, moet ik weer een nieuwe Mirena plaatsen en dat ik een maand ofzo moet wachten, want las ergens dat de touwtjes minder stug worden. Maar ben bang dat het dan weer gaat snijden.

Of moet ik een ander conceptiemiddel? Ik wil zo weinig mogelijk hormoontroep binnenkrijgen en graag niet meer bloeden. Heb jarenlang gebloed als een rund. Ik vind het zo heerlijk dat ik niet meer bloed, dat ik er moeilijk afscheid van kan nemen. Mijn vriend wil hem er zoiezo uit.

Sorry voor dit lange verhaal, kan iemand mij advies geven?
Jouw welzijn lijkt me een stuk belangrijker dan wat minder variatie in standjes..
neem toch aan dat je vriend dolblij is dat je nu pijnvrij en relax door het leven gaat! Dan zou ik het heel normaal vinden als je vriend dan samen met jou op zoek gaat naar standjes die leuk/lekker en niet prikkend zijn!
Nouja ik leidde geen pijn. En ik kon op zich prima met mijn menstruatie omgaan. Maar nu ik niet meer menstrueer wil ik het liefst niet meer terug.
De problemen die je hier beschrijft lijken me anders van groter belang dan dat je vriend af en toe wat voelt prikken.
Hij ging zelfs bloeden, en die sneetjes waren ook niet niks, dus het is wel degelijk een probleem. Hij voelt ze al vrij snel.
Ik heb nergens last van gehad, maar ik snap dat hij het vervelend vind. Wacht een tijdje, want ze schijnen heel wat zachter te worden.
Kaya, de draadjes worden normaal gesproken wat 'zachter' en gaan zich om je baarmoedermond krullen. Als ze te kort zijn geknipt, kunnen ze juist gaan prikken.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Het lijkt mij dat hoe korter de draadjes zijn hoe meer kans je juist hebt op prikken. Als ze wat langer zijn dan buigen ze een beetje om je baarmoedermond. Maar ja, daar heb je nu niets meer aan. Ik denk niet dat ik hierom een nieuwe mirena zou laten plaatsen. Maar ik zou wel bij de volgende plaatsing vragen of de arts de draadjes langer kan laten. Korter kan dan altijd nog, langer helaas niet meer.
ster89 schreef op 22 mei 2012 @ 17:52:

De problemen die je hier beschrijft lijken me anders van groter belang dan dat je vriend af en toe wat voelt prikken.
Nou in je eikel geprikt worden tijdens de seks lijkt me nu ook niet ideaal.
Gamayun schreef op 22 mei 2012 @ 17:56:

Kaya, de draadjes worden normaal gesproken wat 'zachter' en gaan zich om je baarmoedermond krullen. Als ze te kort zijn geknipt, kunnen ze juist gaan prikken.

Klopt.

Ik ben al aan mijn derde Mirena toe en bij iedere nieuwe Mirena voelt mijn man de draadjes ook altijd, maar naar verloop van tijd niet meer.

Even geduld dus.
Dus is het misschien verstandig om een nieuwe te plaatsen en het wat tijd te gunnen? Maarja hij kreeg sneetjes dus dat betekent dat hij niet alleen van de punt last heeft.
kaya92 schreef op 22 mei 2012 @ 18:02:

Dus is het misschien verstandig om een nieuwe te plaatsen en het wat tijd te gunnen? Maarja hij kreeg sneetjes dus dat betekent dat hij niet alleen van de punt last heeft.

Waarom zou je een nieuwe laten plaatsen? Dan duurt het toch wéér langer eer de draadjes zachter en omgebogen zijn?

Wacht het nou even nog een paar weken af. Het is nu misschien even lastig maar dan ben je voor 5 jaar overal van af.
De pil geen optie?
Van de pil kreeg ik stemmingswisselingen en ontzettend laag libido. En Goldielocks, volgens mij zijn de draadjes nu te kort om nog echt om te gaan buigen.
Maar ook de Mirena spiraal geeft hormonen af, dus wellicht een andere pil proberen?
Vriend laat zich steriliseren?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven