Mirena en haarverandering
dinsdag 19 november 2013 om 15:23
In april van dit jaar heb ik een mirena-spiraal laten plaatsen.Ik had sowieso een koperspiraal die vervangen moest worden en ik dacht dat ik met de Mirena dan lekker niet meer ongesteld zou worden, ondanks het feit dat ik nooit echt last had van mijn menstruatie; vond het alleen ongemakkelijk en vaak onhandig. Hiervoor had ik de koperspiraal.
Ik menstrueer nu inderdaad bijna niet meer... alleen... mijn haar...!
Ik heb lang donker haar. Niet echt dik, en van zichzelf wat flossig maar met wat fohnen met een dikke ronde borstel zag mijn haar er altijd wel mooi verzorgd en glanzend uit. (Het "Pam je haar danst effect"zeg maar
Maar ongeveer sinds april/mei is mijn haar dof, pluizig en droog. Uiteraard heb ik vanalles geprobeerd: babyliss roterende borstel, stijltang,zelfs een hele dure stijltang gekocht omdat ik mijn haar niet wil beschadigen maar het is gewoon niet meer mooi.
Zou dit een bijwerking van de Mirena spiraal kunnen zijn... of is het toevallig dat ik sinds deze spiraal ander haar heb gekregen..?
Als dit zo zou kunnen zijn dan laat ik de Mirena er direct uithalen want iedere dag bad hair weegt niet op tegen een paar dagen menstruatie.
Ik ben 43 jaar...
Ik ben ECHT benieuwd naar reacties...!
Ik menstrueer nu inderdaad bijna niet meer... alleen... mijn haar...!
Ik heb lang donker haar. Niet echt dik, en van zichzelf wat flossig maar met wat fohnen met een dikke ronde borstel zag mijn haar er altijd wel mooi verzorgd en glanzend uit. (Het "Pam je haar danst effect"zeg maar

Maar ongeveer sinds april/mei is mijn haar dof, pluizig en droog. Uiteraard heb ik vanalles geprobeerd: babyliss roterende borstel, stijltang,zelfs een hele dure stijltang gekocht omdat ik mijn haar niet wil beschadigen maar het is gewoon niet meer mooi.
Zou dit een bijwerking van de Mirena spiraal kunnen zijn... of is het toevallig dat ik sinds deze spiraal ander haar heb gekregen..?
Als dit zo zou kunnen zijn dan laat ik de Mirena er direct uithalen want iedere dag bad hair weegt niet op tegen een paar dagen menstruatie.
Ik ben 43 jaar...
Ik ben ECHT benieuwd naar reacties...!

dinsdag 19 november 2013 om 17:06
Shampoo zonder toegevoegde troep proberen? Van de Tuinen bijvoorbeeld. Hielp bij mij echt briljant voor m'n vette haar. Kreeg dat volgens mij ook van de mirena, was echt verschrikkelijk. Ze hebben vast ook iets voor jouw probleempje. Is wel wat duurder maar het is echt gezonder voor je haar is mijn ervaring.
woensdag 20 november 2013 om 14:56
Eigenlijk zou dat niet moeten kunnen, je haar (gedeelte wat uit je hoofd is gegroeid) is immers dood en kan dus niet veranderen door hormonen.. wat ik wel merk is dat ik door de mirena iets meer haargroei krijg, zo lijkt het alsof mn bikinilijn zich iets uitbreidt.. maar alsnog kan dat een andere oorzaak hebben
woensdag 20 november 2013 om 14:59
maandag 30 december 2013 om 00:14
Ik heb 5 mnd geleden een mirena laten zetten. Mijn haar valt enorm uit en iedere dag vet haar . De laatste 1.45 maand heel extreem haar uitval en vet haar sinds een week of 2..Vlgs arts komt dit door het haren verven... Wat een onzin. Verf al 25 jr. Gelukkig lees ik veel over haaruitval na het plaatsen van een spiraal, dat ik overweeg om het spiraal te laten verwijderen. Verder is mij libido weg en ook maak ik van een mug een olifant. Ook moe maar dat is nu iets minder dan de eerste maanden. Dat neem ik voor lief, maar mijn haar. Ik wil niet kaal worden. Graag jullie ervaringen ook van dames die de spiraal hebben verwijderd en dat de haargroei weer bevorderde.