Gezondheid alle pijlers

mirena en ineens zware menstruatie

09-07-2011 19:55 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ruim een jaar een mirena. Bevalt prima. 2 weken geleden kreeg ik ineens hele erge pijn onderin mijn buik. Zo erg dat ik na een dag of 3 naar de huisarts ben gegaan. Inwendig onderzoek gehad, getoucheerd en iets op kweek gezet. Arts vond wel dat ik flinke pijn had, maar kon niets raars zien of voelen. Ook uit het kweekje kwam niets. Op mijn vraag of de mirena misschien was gezakt of los of wat er ook maar mee kan gebeuren gaf ze aan dat dit niet waarschijnlijk was omdat hij nog maar een jaar zat. Het draadje leek nog goed te zitten. Na een dag of 4 was de buikpijn weg.

Nu ben ik ineens heel heftig ongesteld geworden. Afgelopen jaar maar een keer of 3 een heel klein beetje. Echt een dag of 2 wat vloeien en nu ineens sinds gisteren heel heftig met dezelfde rugpijn die ik vroeger had.

Zou dit met de mirena te maken kunnen hebben? Kun je voor zoiets een echo vragen in het ziekenhuis? Vorige week kon ze bij inwendig onderzoek niets zien.
Wat vervelend voor je krokusje!

Ik heb zelf sinds een paar maanden een mirena en zat vandaag toevallig de bijsluiter te lezen. Daar stond in dat als je plotseling ineens heftige bloedingen krijgt je een arts moet raadplegen.

(Ook als je menstruaties voorheen licht waren en plotseling zwaarder worden.)

Je kunt denk ik wel om een echo vragen, ik heb er al 2 gehad (eentje om te kijken of hij goed zat na een paar weken en eentje 6 weken later omdat er de eerste keer een cyste gevonden was)

Ik zou naar je huisarts gaan en dan krijg je waarschijnlijk een verwijzing voor een echo. En anders kan hij je waarschijnlijk geruststellen.
Pff, wat vervelend voor je!

Ik heb dat ding er na een jaar weer uit laten halen.

Eerste half jaar nergens last van gehad, zelfs niet ongesteld geworden.

Daarna hele erge krampen, rugpijn etc

Ding eruit, weg klachten.

Toch maar even langs je huisarts en er vooral niet te lang mee rond blijven lopen.

Sterkte
bijsluiter opzoeken op internet had ik nog helemaal niet aan gedacht. Maandag dan inderdaad maar even de huisarts bellen voor een verwijzing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven